• Evve81

Plus igen efter mf/ma

Happi: Härligt med ett lyckat TUL!

Själv känner jag mig inte ett dugg gravid kan jag säga. Men symptom avtar väl kring den vecka jag är i nu.... På tisdag är det ju stora UL så det ska bli skönt att få det gjort s¨f¨r vi se vad det blir för BF. Sonen är ju född på det datum man räknat efter sista mens..... Inte dottern......

• Evve81

Sofy: jag tror inte det tar 6 veckor till innan han kommer! Jobbigt att du ska ha så ont dock. Du kanske ska prata med din bm???

Själv tycker jag att jag inte alls känner bebis lika mycket som förut... Vet ju att det är normalt men jag kan ändå lite låta bli att nojja mig. Men det lär man väl göra tills den är på utsidan...... Just nu känns det länge till tisdag!

• Evve81

Sofy: Ja du har ju så rätt och jag vet ju att man inte känner varje dag så jag hoppas verkligen att allt är bra på UL. Inte för att vara negativ men man får ju anta/hoppas att kroppen skulle på nåt sätt skulle visa att något var fel. att jag känner så här är nog för att jag tidigare tagit förgivet att allt ska gå bra. Nu är jag mycket mer medveten om att det lika gärna kan hända sånt man inte räknat med. MEN nu ska jag vara positiv och se till att sysselsätta mig ihelgen så det blir tisdag!

• Evve81

Småland: Hoppas han vill komma snart nu då! De kan ju också få fel på mätningen! Du vår meddela honom att han är vräkt ur magen nu Det behöver inte vara värre att föda ett stort barn än ett litet.....

• Evve81

Jag som nojjade mig här ovanför för att jag inte kände bebis så mycket har i alla fall känt idag nu när jag satt vid datorn för det jag känner i magen kan INTE vara mina tarmar. Ingen rejäl búff men heller inte någon tarmrörelse. Ska maila min BM nu och fråga om man verkligen måste fortsätta med järntabletterna. De kommer ta kol på mig innan augusti......

• Evve81
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-03 10:07:43 följande:
    3 barns mamma; tack? För lugnande ord om spricka och div.... Är tilltäckligt rädd som det är. Men startar det inom det närmaste är det okej, men 2 veckor över och jag kommer att dö...

Nej mina vänner, nu måste jag sova lite, sover så otroligt dåligt på nätterna så lika bra att ta igen det medans sambon jobbar. Kanske du oxå ska göra pinklove?
    Det kommer att gå JÄTTEBRA för dig!
  • Evve81

Mina värkar kändes nog som mensvärk från början. Det är ju också väldigt individuellt!

Smålandsjänta: Jag tror inte du behöver oroa dig!

Nu laddar jag för jobb. Jag jobbar 13-16 idag så får maken komma och ta över i sjukstugan!

• Evve81

Mabaja: ja mitt problem har ju varit att jag köjt när jag rört mig men det är bättre nu så jag ska försöka promenera lite mer. Nu håller det på tina här och då blir det ju sjukt halt och jag tänker INTE ge mig ut med risk för att halka och göra illa min ljumske som jag haft stora problem med men den är bättre nu. När bebis kommit ut ska jag se till att göra nåt åt den!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma