Plus igen efter mf/ma
Sofy: Låter ju toppen med så många kunniga som kan hjälpa till!
Sofy: Låter ju toppen med så många kunniga som kan hjälpa till!
Stackars Odd. Hoppas lillkillen piggar på sig. Vi var med Agaton på akuten många gånger när han var liten när d e isstänkte RS men sedan var det inte så. Dottern däremot har fått kruppliknande andnöd 2 gånger men då trodde de första gången att det var virus typ RS. Då var hon 2 första gången och 3 andra...... (År alltså)
Telge: Jag tror att det är på vintern det är högsäsong för RS
Sofy: Vi bor på 120 kvadrat i ett hus från 1976. Det är egentligen större men man räknar ju bara golvytan där man kan stå rak! Vi kan ju inte jämföra priset med er för vi har betalat 295 000 för det. Så vill ni köpa ett billigt hus kan ni flytta till Kramfors! För det ni får betala där nere för ett ruckel får man värsta lyxvillan här
VI har haft underbart väder och varit ute och åkt pulka idag. Jätteskönt! Nu längtar jag till påsk när vi ska till fjällen för det är underbart där uppe då om det är sol såklart!
Telge: jo men det brukar väl vara mest i januari - mars kanske. Så vinter var väl kanske att ta i.... Jag är ju av uppfattningen att man inte kan skydda sig mot baciller de finns ÖVERALLT. Det blir i alla fall svårare när man får barn nr 2 och förmodligen 3:an med.....
Min käre make är ju allergisk mot både det ena och det andra och vi trodde ju dottern var det med men hon reagerar inte någonting. Sonen däremot är väldigt pollen allergisk och när hans ögon och näsa rinner så är han även allergisk mot pälsdjur
Nu är jag livrädd att nr 3 ska vara mest allergisk av dem allihopa för det är inte roligt...... Alla i vår omgivning har pälsdjur. Vi ska ju åka med mina för'ldrar till fjällen på påsk så då får vi se hur det är med allergin. Ska nog se om man kan få allergitabletter utskrivet till honom.
Sofy: Jag har aldrig sett någon....
Vår gisses dit är det ett tag för oss tror jag.
Angående RS så är ju det en vanlig förkylning för de flesta MEN småbarn och gamla kan få svårt att andas och blir mycket dåliga. Så för de allra flesta är det som en vanlig förkylning!
Imorgon ska vi som sagt på RUL känns riktigt spännande och nervöst. Barnen ska till barnvakt så det blir spännande!
Maria: Tack. Jag tror inte man berätta kön här. Står i alla fall så på info bladet. Vi tog reda på med sonen men inte denna gång. Det ska få vara en överraskning!
Pinklove: Det kommer gå JÄTTEBRA! Bebis kommer ut på ett eller annat sätt.
Småland: Det kommer gå jättebra!
Med dottern var jag på förlossningen 15h! MEd sonen tog det ca6h så jag undrar hur långtid det tar denna gång. Inte så länge hoppas jag
Usch jag har vaknat MÅNGA gånger i natt. Men nu är det inte så länge kvar innan det är dax för RUL som jag såklart hoppas går jättebra. Jag var såklart super illamående igår kväll igen och det känns ju så lagomt kul men jag antar att det går över!.
Alla ni som snart har förlossning det är ju helt underbart och allt det jobbiga glömmer man ju bort när man får upp bebis på magen. Ni har nåt fantastiskt att se framemot.
inga bebisar här?! Det är ju jobbigt när alla frågar runt BF. De flesta gör det ju i välmening och nyfiken het!
Tjoho!!! Allt såg jättebra ut! Bebis sprattlade så det var svårt att mäta. Nytt bf 31 juli och det bästa är att då har förlossningen i Sollefteå öppet. Så nu är jag i v 19+1 idag. Det var bm och en underläkare som skulle kolla och underläkaren som höll på träna tog LÅNG tid på sig och mätte och mätte och när han var klar gjorde bm samma. Hon berättade iallafall vad hon gjorde det gjorde inte underläkaren........ Så jag var på lindex och köpte en pyjamas och en body
Känns i alla fall JÄTTESKÖNT att allt såg bra ut! Nu kanske man slipper oroa sig hela tiden
Tackar för grattis. Det beräknade BF var 2 augusti så 2 dagar bakåt. Var samma med sonen med men han kom på beräknad dag! Vi har inte tagit reda på kön. Gjorde det med sonen men nu ska vi inte göra det. Vi visste inte med dottern heller. Vi har ju liksom både tjej och killkläder redan. Ja det var RUL. Med de andra barnen har jag ju fått flera TUL.
I alla fall ska jag ringa min tarmdoktor för det var bara att han kontaktade spec mvc så ordnar de så man får järninjektioner om det behövs. 2 ggr/ vecka på förlossningen. Undra hur man ska kunna jobba om det blir så. Jag hopaps man får välja/önska tider för jag är ju ledig på torsdagar och slutar tidigt på tisdagar eller om man kan får göra det på helgen....
Jag har ju slutat med mina järntabletter med nu. Klarar inte av att äta dem alls så nu väntar jag på att min tarmdoktor ska ringa för om han tycker att det behövs kan man få järn injektioner på förlossningen!