• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • needtobreathe
    Happiness skrev 2011-02-28 19:20:23 följande:
    Ja det skulle på ett sätt vara skönt att få komma till skott. Nu känns det att hormonerna ändrar karaktär.

Ungefär (kan jag tänka mig) som att stå vid starten i någotlopp och känna adrenalinet flöda. Nu jäklar!! Det är nu eller aldrig och det bara att köra järnet. Precis så känns det....Är du där än?

Men jag vill föda på BF den 15 mars inte tidigare ....då har det bildats så mycket adrenalin i kroppen så det sprutar ut genom öronen. PERFEKT!

Hur mår du annars? Har vattnet gjort uppehåll? Orolig?
    Ja, de va en bra jämförelse! Fast jag är nog bara på uppvärmningsfasen fortfarande ;) Står utanför starthuset o laddar, hoppar omkring för o hålla mig varm o laddar mentalt ;D Ska ju inte riktigt in o köra än.. du är ju före mig! :D

Haha, får se om Sofia vill som du! Har du några förkänningar? :D

Jag mår bra! Och ja, de har de nog för tillfället.. ringde aldrig in häromdan, igår eller när de va.. o tur va ju de ;) Ska in på TUL imorn igen, spääännande! Inte orolig alls.. jag har redan visat vem som bestämmer, moahah! Så nu fattar han nog vinken o lyssnar på mig..
  • Happiness
    färnik skrev 2011-02-28 19:11:55 följande:
    Med all rättvisa bör det väl bli pinklove! Drömmer

Känns inte alls som att det drar ihop sig, jag är fortfarande tveksam till att det ska bli ngn bebis, på ngt konstigt sätt. Obestämd Men den här veckan MÅSTE jag fixa babyskydd, den saken är klar! Jag nskar jag hade en tid för igångsättning redan nu, men jag får hålla till godo med bedömningstiden. Hoppas det är moget och bra så att det kan bli bebis kvickt sedan!
    Nja...men du ska ju snart få tid till igångsättning. Sen går det fort Inga BF+ dagar då inte. Om 10 dagar får du träffa din fina lilla flicka som du har i din mage. Ja de är så efterlängtade de här små liven. Oro, svett och tårar. VUL hit och UL dit. Ja herregud...man undrar ju ibland hur vi har klarat de här 9 månaderna med all oro. Tror du vi kommer bli extra överbeskyddande? Haha jag har väldig potensial för det känner jag nu. Ligger i riskzonen redan.
  • Happiness
    rontgensyrran skrev 2011-02-28 19:22:07 följande:
    hahahaaa..tack! Vad söt du är. Jodå det går upp och det går ner. Natten var jobbig, men nu under dagen har jag vart iväg en hel massa och hon har sovit hela dagen! Bara vaken för amning, så sjukt! Hoppas nu att hon sover i natt nu när hon har vilat sig hela dagen. För mamma har inte vilat sig alls på dagen :/

Har kanske en bild som du uppskattar ;) Hellokitty-fantasten! På mig och Ines. Kan man ta bort den igen efter man postat den?
    Ja du menar om du lägger in den i denna tråden? Ja men gör så att du lägger den i ditt galleri. Sen lägger du den här. Sen går man bara tillbaka till sitt galleri och tar bort den.

Åh vad spännande....undra om det är något fint plagg???? Frestande....
  • färnik
    Happiness skrev 2011-02-28 19:32:38 följande:
    Inga BF+ dagar då inte. Om 10 dagar får du träffa din fina lilla flicka som du har i din mage.
    Åh, jag hoppas verkligen det!!!

Är jag omogen kan det ju faktiskt hända att det blir BF+... Men de har iaf LOVAT att det inte blir + 2 veckor som sist... Glad

Föresten, idag när vi stod i affären och skulle betala, utbrister kassörskan: "Men herregud, det syns ju hur den rör sig genom jackan!!!". Skrattande Magen krumbuktade hej vilt så det syntes även genom vinerjacka. He he!
  • rontgensyrran
    Happiness skrev 2011-02-28 19:36:40 följande:
    Ja du menar om du lägger in den i denna tråden? Ja men gör så att du lägger den i ditt galleri. Sen lägger du den här. Sen går man bara tillbaka till sitt galleri och tar bort den.

Åh vad spännande....undra om det är något fint plagg???? Frestande....

Så bra då ska jag slänga den om typ 5 min. Förresten du som har barn sedan innan. Jag tycker att mitt vänstra bröst fyller sig snabbare med mjölk än det högra. Ammade jag sist på vänster så är det ändå det som är mest fyllt nästa gång. Och nu tycker jag även bröstet känns lite knöligt innan amning. är det normalt? Jag har inte ont i dem eller varm, eller röd för den delen. Så det borde inte vara mjölkstockning väl???

• rontgensyrran
    färnik skrev 2011-02-28 19:38:01 följande:

Är jag omogen kan det ju faktiskt hända att det blir BF+... Men de har iaf LOVAT att det inte blir + 2 veckor som sist... Glad

Föresten, idag när vi stod i affären och skulle betala, utbrister kassörskan: "Men herregud, det syns ju hur den rör sig genom jackan!!!". Skrattande Magen krumbuktade hej vilt så det syntes även genom vinerjacka. He he!

hihihihiii...så sött med bebis som rör sig. Saknar faktiskt de där rörelserna i magen. Och jag kommer ofta på mig själv att hålla händerna på magen som jag gjorde under gravidteten. Undrar när man slutar med det ;P

Tack för kommentaren :)

• Marlyn
    färnik skrev 2011-02-28 19:38:01 följande:

• Happiness
    Mimmi80: Du är så söt tjejen! Så stark som kämpar på....ja jag förstår att det är lite tomt därborta.Men jag hoppas av hela mitt hjärta att du kommer hit snart. Kan du inte skriva lite här också medans du väntar..Hjärta

Nu ska det vara din tur nästa gång. Måste finnas någon som helst rättvisa...

*KRAMAR OM DIG*
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma