• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Muffe

Nu har jag bakat en hallon och blåbärskaka, en liten försoningskaka.... nån som vill ha?

• needtobreathe

Du kanske är på g snart också Happi? ;)

• telgebo
    rontgensyrran skrev 2011-02-28 19:00:59 följande:
    Men har man inte skrivit nåt dumt så händer det ju inget med det ändå eller hur?
    nää men det är ju inte kul att nån anmäler ens inlägg
    Gravid v.6+1 BF 24/10
  • telgebo
    Muffe skrev 2011-02-28 19:08:41 följande:
    Nu har jag bakat en hallon och blåbärskaka, en liten försoningskaka.... nån som vill ha?
    kan ta en liten bit till mitt kvällste. Får jag?
    Gravid v.6+1 BF 24/10
  • färnik
    Happiness skrev 2011-02-28 19:07:25 följande:
    Undra vem som hinner först sen...blir det Pinklove eller Färnevik????

Hur mår du Färnevik? Känns det som det börjar dra ihop sig på rikigt? Det sköna med igångsättning är ju att man vet exakt när det är dax. Tror det gör väldigt mycket gott
    Med all rättvisa bör det väl bli pinklove! Drömmer

Känns inte alls som att det drar ihop sig, jag är fortfarande tveksam till att det ska bli ngn bebis, på ngt konstigt sätt. Obestämd Men den här veckan MÅSTE jag fixa babyskydd, den saken är klar! Jag nskar jag hade en tid för igångsättning redan nu, men jag får hålla till godo med bedömningstiden. Hoppas det är moget och bra så att det kan bli bebis kvickt sedan!
  • Happiness
    rontgensyrran skrev 2011-02-28 19:06:59 följande:
    Åhhhhh!!!! Hoppas, hoppas hoppas :D Vi har ju följts åt hon och jag. Var med i samma tråd med BF i juli 2010. Och hon fick bara några dagar efter mig också besked då om Mf/MA sen blev vi båda gravida igen och då fick jag behålla men hon fick ytterligare ett mf. För att sedan förhoppningsvis fått sin bebis nu efter denna gravidtet. Hjärta
    Ja det är något väldigt speciellt när man följts åt så länge
    man vill föja med hela vägen in i mål. Väldigt personligt.....

Hur mår du  och din lilla fina flicka annars? Hon är ju bara så himla söt alltså...du kommer få stå med hagelgevär i dörren när hon blir äldre

*KRAM*
  • färnik
    needtobreathe skrev 2011-02-28 19:08:50 följande:
    EXAKT! Happi kanske blir nästa på tur!?!
  • Happiness
    needtobreathe skrev 2011-02-28 19:08:50 följande:
    Ja det skulle på ett sätt vara skönt att få komma till skott. Nu känns det att hormonerna ändrar karaktär.

Ungefär (kan jag tänka mig) som att stå vid starten i någotlopp och känna adrenalinet flöda. Nu jäklar!! Det är nu eller aldrig och det bara att köra järnet. Precis så känns det....Är du där än?

Men jag vill föda på BF den 15 mars inte tidigare ....då har det bildats så mycket adrenalin i kroppen så det sprutar ut genom öronen. PERFEKT!

Hur mår du annars? Har vattnet gjort uppehåll? Orolig?
  • rontgensyrran
    Happiness skrev 2011-02-28 19:12:38 följande:
    Ja det är något väldigt speciellt när man följts åt så länge
    man vill föja med hela vägen in i mål. Väldigt personligt.....

Hur mår du  och din lilla fina flicka annars? Hon är ju bara så himla söt alltså...du kommer få stå med hagelgevär i dörren när hon blir äldre

*KRAM*
    hahahaaa..tack! Vad söt du är. Jodå det går upp och det går ner. Natten var jobbig, men nu under dagen har jag vart iväg en hel massa och hon har sovit hela dagen! Bara vaken för amning, så sjukt! Hoppas nu att hon sover i natt nu när hon har vilat sig hela dagen. För mamma har inte vilat sig alls på dagen :/

Har kanske en bild som du uppskattar ;) Hellokitty-fantasten! På mig och Ines. Kan man ta bort den igen efter man postat den?
  • FruW

Grattis MCT till ditt lyckade Vul, underbart att höra!!

Skickar också en stor kram till er andra kämpar, nygravida, höggravida eller mitt emellan + er som redan fått era små underverk. Är riktigt tomt i "vi som väntar på plus"-tråden nu, underbart egentligen men saknar er därinne, inte så mkt liv i den tråden längre, så jag smygläser lite här istället, så spännande att se hur det går för er!

Förhoppningsvis kommer vi andra snart hit med :)

Happi, tänkte på dig när jag läste ditt inlägg, snart dags för dig! Mins din Ivf o sen den härliga överraskningen om ett nytt plus, o snart är hon här..! :)

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma