• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • acure

Just nu känns det som om att alla som har bf i mars kommer föda innan mig! Jag har bara förvärkar som inte blir mer än just det - förvärkar. Haha. Men men det är 4 dagar kvar till bf så ännu ska jag väl inte hänga läpp. Vill bara inte gå över tiden och bli igångsatt, vill att det ska starta av sig själv, gärna innan veckan är slut. Tror att både Happi och Färnevik kommer få inom kort, och Längtan och Sofy hinner nog också före. Men då gläds jag med er så klart. :) Mitt pyre kommer väl så småningom ändå. Hihi. Men nu är jag nyfiken på om Småland har fått eller inte och om allt har gått bra. :)

• Mabaja
    rontgensyrran skrev 2011-02-28 19:40:02 följande:

Så bra då ska jag slänga den om typ 5 min. Förresten du som har barn sedan innan. Jag tycker att mitt vänstra bröst fyller sig snabbare med mjölk än det högra. Ammade jag sist på vänster så är det ändå det som är mest fyllt nästa gång. Och nu tycker jag även bröstet känns lite knöligt innan amning. är det normalt? Jag har inte ont i dem eller varm, eller röd för den delen. Så det borde inte vara mjölkstockning väl???

Jag har det sådär och har haft hela tiden, men med höger bröst! det är alltid fullt. :) och ammar jag inte på några timmar så är det knöligt och ömmar!
    Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • Happiness
    needtobreathe skrev 2011-02-28 19:26:19 följande:
    Ja, de va en bra jämförelse! Fast jag är nog bara på uppvärmningsfasen fortfarande ;) Står utanför starthuset o laddar, hoppar omkring för o hålla mig varm o laddar mentalt ;D Ska ju inte riktigt in o köra än.. du är ju före mig! :D

Haha, får se om Sofia vill som du! Har du några förkänningar? :D

Jag mår bra! Och ja, de har de nog för tillfället.. ringde aldrig in häromdan, igår eller när de va.. o tur va ju de ;) Ska in på TUL imorn igen, spääännande! Inte orolig alls.. jag har redan visat vem som bestämmer, moahah! Så nu fattar han nog vinken o lyssnar på mig..
    Det låter kanon Sofy!!!! Du ska hålla till i målfållan och heja på oss andra under tiden. Uppvärmning självklart...snack med coach. Koll av utrustning. CHECK!!!Allt för att sen landa mjukt och framför allt komma i mål Du kan det här med förberedelse.

Ska heja på dig som tusan! Same team you know!!!!

Nope inga förkänningar alls. Tösabiten håller sig redo hon med. Inte slösa på energi i onödan utan den ska sparas till start Då ger vi järnet! Inga tjuvstarter.....

Skönt att du mår bra...Vad bra med TUL igen. Kan du även då fråga om tappen och vattnet eller tar du det vid annat tillfälle? Skriv och berätta hur det gick för dig imorgon. Själv ska jag på mitt första TUL på onsdag. Då kommer säkert mycket info. Hur hon ligger, flöde, vatten,vikt och längd. Ja du vet små saker som mammor gärna vill veta dessa tider . Behöver jag säga att jag är förväntansfull?

Ja pojkarna ska man hålla hårt från början...så de vet vart skåpet ska stå
  • rontgensyrran
    Mamma till W skrev 2011-02-28 19:51:42 följande:
    Jag har det sådär och har haft hela tiden, men med höger bröst! det är alltid fullt. :) och ammar jag inte på några timmar så är det knöligt och ömmar!
    Men ammar du på bägge brösten vid varje amning? Det gör ju inte jag, brukar enbart amma på det ena och ta varannan....och ändå har det vänstra fyllt sig mer nu i 2 dagar :/ Det är typ bara det fyllda bröstet som är knutigt och då är det inte hela bröstet utan från vårtan och inåt mot det andra brösten. Utkanten är inte knölig. Mitt bröst har inte vart knöligt innan....
  • needtobreathe
    Happiness skrev 2011-02-28 19:54:23 följande:
    Det låter kanon Sofy!!!! Du ska hålla till i målfållan och heja på oss andra under tiden. Uppvärmning självklart...snack med coach. Koll av utrustning. CHECK!!!Allt för att sen landa mjukt och framför allt komma i mål Du kan det här med förberedelse.

Ska heja på dig som tusan! Same team you know!!!!

Nope inga förkänningar alls. Tösabiten håller sig redo hon med. Inte slösa på energi i onödan utan den ska sparas till start Då ger vi järnet! Inga tjuvstarter.....

Skönt att du mår bra...Vad bra med TUL igen. Kan du även då fråga om tappen och vattnet eller tar du det vid annat tillfälle? Skriv och berätta hur det gick för dig imorgon. Själv ska jag på mitt första TUL på onsdag. Då kommer säkert mycket info. Hur hon ligger, flöde, vatten,vikt och längd. Ja du vet små saker som mammor gärna vill veta dessa tider . Behöver jag säga att jag är förväntansfull?

Ja pojkarna ska man hålla hårt från början...så de vet vart skåpet ska stå
    Ja jag menar det ;) Devin kör nog på samma visa, han värmer bara upp därinne, o så förbereder han sin mamma på vad som komma skall.. vi samarbetar kanske han o jag ändå? ;D

Men som sagt, just nu bara uppvärmning.. sen koll av utrustning.. sen in i starhuset o köra.. o de är ett tag kvar ;) 6 veckor iallafall! Hoho.

Hejar på dig härifrån också, men du ska ju snart in i starthuset, så allt annat måste ju va klart snart ;)

Jag frågar nog inte om tappen, de är ju bara en UL-bm som gör TUL så någe annat lär dom inte kolla tyvärr.. men vikt + flöde iallafall, o vatten då.. de som e spännande! Ska fråga vad mängden va förra gången o va de är nu.. så får vi se därifrån! :)

Ååh vad kul! Onsdag säger du, tid? Ska tänka på dig då! 10.30 gäller för oss imorn!

Hahaha ja, de är nog så.. me grabbar.. men sådan mor, sådan son.. o sådan far, sådan son.. han lär bli en liten vilde! ;D
  • Happiness

Men rontgensyrran. WOW vad ni är söta....DU+ DIN DOTTER *tårögd*
    Å sen toppar du den redan fina tavlan (tycker det ser ut som ett riktigt kontverk) med en liten Hello Kitty klänning. 
    Den har jag spanat in. Haha! Så fin. TACK för titten...lätt att ta bort igen i ditt galleri så försvinner den från tråden också.
    Mor och dotter=Hjärta

• MCT79

Marlyn: jag är 8+0 idag enlig VUL och 8+1 enligt mensen. :) så det stämde bättre än förra gången !

• 3 barns mamma84
    kajsalisa skrev 2011-02-28 15:17:22 följande:
    Tycker att du är lite spooky när du håller på sådär 2barnsmamma.Flört Tänk om det stämmer...
    MOHAHAHA akta så jag inte skrämmer skitet ur dig i natt
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Mabaja
    rontgensyrran skrev 2011-02-28 19:55:30 följande:
    Men ammar du på bägge brösten vid varje amning? Det gör ju inte jag, brukar enbart amma på det ena och ta varannan....och ändå har det vänstra fyllt sig mer nu i 2 dagar :/ Det är typ bara det fyllda bröstet som är knutigt och då är det inte hela bröstet utan från vårtan och inåt mot det andra brösten. Utkanten är inte knölig. Mitt bröst har inte vart knöligt innan....
    jag ammar varannan gång men höger är mer välfyllt än vänster. det är inget konstigt så jag har bara accepterat att jag har mycket mer i höger än vänster. mitt högra är knöligt när det är välfyllt. Har idag fått lov att tömma det tre ggr och är fortfarande ömt. Vänster ammade jag kl 8 i morse senast... det är spänt men ömmar inte så då får det bli lidande nu när jag inte ammat under dagen då jag jobbat.
    Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • rontgensyrran
    Happiness skrev 2011-02-28 20:00:14 följande:
    Men rontgensyrran. WOW vad ni är söta....DU+ DIN DOTTER *tårögd*Å sen toppar du den redan fina tavlan (tycker det ser ut som ett riktigt kontverk) med en liten Hello Kitty klänning. Den har jag spanat in. Haha! Så fin. TACK för titten...lätt att ta bort igen i ditt galleri så försvinner den från tråden också.Mor och dotter=

Tack vännen. Hittade photoshop eller vd det heter på Ines farmors dator när jag var där i söndags. Fanns massa häftiga funktior. Ska ge det mer tid en annan dag och göra nån häftig bild :)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma