• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Längtan efter liten
    telgebo skrev 2011-02-28 18:26:27 följande:
    nu tjejer nu jävlar imorgon ska jag fan ta och ringa till mvcoch säga att jag håller på eller bryter igenom av sjuklig oro och att jag måste få komma på vul nu. hur säkert är det att se nåt som tyder på liv mellan v6+2 till 6+5

det enda som oroar mig är ju just det att det ska va för tidigt, då vet jag inte hur jag ska hantera den ångesten jag kommer få

jag blir för jävlig av oro mitt humör blir för jävligt. tog en promenad för en stund sedan kändes lite bättre köpte morötter och gräddfil och ska äta morötter och fipp vid tvn ikväll och sedan sova och glömma denna skitdag.
    gör det. även om du inte gråter så SKA de ta dig på allvar.. sätt dig ner och förklara..
    de på mvc har faktiskt kuratorer också..
    jag går själv hos en..
    Längtan efter liten är stor
  • Sir Bubbalots mamma
    Evve81 skrev 2011-02-28 18:26:35 följande:
    Åh vad jag saknar mina promenader. Det känns ju lite trist att det kanske dröjer tills augusti innan jag kan börja igen. Mitt illamående har dock försvunnit när jag promenerar så jag kanske kan gå lite grann snart.....
    mitt illamående e precis tvärt om! Om jag mår illa så blir de värre om jag rör på mig! får nästan kräk attacker när jag är ute å går. vila är de som hjälper för mig :(
  • telgebo
    Evve81 skrev 2011-02-28 18:25:05 följande:
    Telgebo: Fast INGEN har skrivit att de hatar dig. Det är din tolkning. Vi kan inte ge dig ett VUL tidigare. Om jag förstått rätt tyckte de inte att man vid ett tidigare VUL kan vara säker på att se hjärtatslå. Jag personligen valde att göra mitt VUL i v 10 för att garanterat se och få ett besked direkt. Åker man på ett vul i hopp om att se ett hjärta och inte ser nåt skulle det vara en katastrof om man är orolig.
    jo det är just det jag är rädd för. fast mäta enbryot kan dom väl nu? Förra gången så såg ju läkaren att embryot var för litet för tiden, det var ju inte 7 veckor utan max 5 veckor så de måste väl kunna datera graviditslängden eller vad det heter

Hur stod du ut i 10 veckor?
    Gravid v.6+1 BF 24/10
  • telgebo
    Längtan efter liten skrev 2011-02-28 18:30:09 följande:
    gör det. även om du inte gråter så SKA de ta dig på allvar.. sätt dig ner och förklara..
    de på mvc har faktiskt kuratorer också..
    jag går själv hos en..
    tror inte dessa har nån men jag ska ringa och säga att min oro är så sjukt jobbig vet inte vad jag förväntar mig för svar men det är sälert fullbokat och inte möjligt att erbjda mig en tidigare tid.
    Gravid v.6+1 BF 24/10
  • telgebo
    MCT79 skrev 2011-02-28 18:17:43 följande:
    Hellluuuuuuuuuu!!

Jag har en tjockis i magen! 16mm och hjärta som slår!  Woohooo!!
    grattis förstår din lycka till fullo
    Gravid v.6+1 BF 24/10
  • telgebo

snälla sluta anmäl mina inlägg, jag är orolig

Gravid v.6+1 BF 24/10
  • rontgensyrran
    telgebo skrev 2011-02-28 18:38:37 följande:
    snälla sluta anmäl mina inlägg, jag är orolig
    Va? vad menar du? Nån som har anmält dina inlägg???
  • maria204

MTC: Grattis! Visst är det en härlig känsla!!!!!

• mallanis
    MCT79 skrev 2011-02-28 18:17:43 följande:
    Hellluuuuuuuuuu!!

Jag har en tjockis i magen! 16mm och hjärta som slår!  Woohooo!!
    hhahha stort grattis!!!!!!
    Tredje gången gillt!?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma