• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Happiness
    rontgensyrran skrev 2011-02-28 19:40:02 följande:

Så bra då ska jag slänga den om typ 5 min. Förresten du som har barn sedan innan. Jag tycker att mitt vänstra bröst fyller sig snabbare med mjölk än det högra. Ammade jag sist på vänster så är det ändå det som är mest fyllt nästa gång. Och nu tycker jag även bröstet känns lite knöligt innan amning. är det normalt? Jag har inte ont i dem eller varm, eller röd för den delen. Så det borde inte vara mjölkstockning väl???

Precis så brukar det vara. Det vänstra bröstet är det som bebisen använder mest, därför att de vill ligga nära hjärtat. De är tryggt och rogivande att höra mammans hjärtrytm.

Hos mig kan men se det för att den bröstvårtan är mer "använd" och "sliten" än den högra. Så det är fullt normalt.

Låter inte som någon mjölkstockning...då får man feber (känns som influensa) och man blir faktiskt rikigt dålig (sängliggande i flera dagar) Det är flickan som fått igång din mjölkproduktion rikigt ordentligt. Hon vill ha mer och suger mer. Då bluckar det lite här och där. Hon är antagligen i en tilväxtperiod och "tvingar" fram en högre produktion just nu, därför knölar. De försvinner. Prova att ge henne bröstet lite extra när du märker knölarna. Skulle du mot all förmodan känna av knölarna så mjölka ut med handen när du duschar.

*kram*
  • 3 barns mamma84
    rontgensyrran skrev 2011-02-28 19:29:54 följande:
    Det är olagligt att vara så söt Kyss
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • rontgensyrran
    Happiness skrev 2011-02-28 20:08:26 följande:
    Precis så brukar det vara. Det vänstra bröstet är det som bebisen använder mest, därför att de vill ligga nära hjärtat. De är tryggt och rogivande att höra mammans hjärtrytm.

Hos mig kan men se det för att den bröstvårtan är mer "använd" och "sliten" än den högra. Så det är fullt normalt.

Låter inte som någon mjölkstockning...då får man feber (känns som influensa) och man blir faktiskt rikigt dålig (sängliggande i flera dagar) Det är flickan som fått igång din mjölkproduktion rikigt ordentligt. Hon vill ha mer och suger mer. Då bluckar det lite här och där. Hon är antagligen i en tilväxtperiod och "tvingar" fram en högre produktion just nu, därför knölar. De försvinner. Prova att ge henne bröstet lite extra när du märker knölarna. Skulle du mot all förmodan känna av knölarna så mjölka ut med handen när du duschar.

*kram*
    Tack för tipsen. kramar!
    Evve81 skrev 2011-02-28 20:06:14 följande:
    röntgen: Vilken fin bild!

Vet ni nu har jag haft lilla julafton MItt panduropaket kom idag!!!!!!!
    Tack :D åhhh vad spännande älskar pyssel. Jag sydde igår köksgardiner och om några dagar tänker jag göra napphållare eller vad det heter som man fäster i kläderna.
  • 3 barns mamma84
    Näh jag har bräddlat lite och insåg att NEJ jag kommer inte orka massa tjaffs så jag skriver nu svarde er jag kännde det var roligare
    Näh vet ni vad jag har gjooooort vill ni veta ? *fnissar*
    Bilder kommer men typ i morgon eller ikväll vet ej få fort sambon fixat min dator så jag kan lägga in bilder
  • 3 barns mamma84
    rontgensyrran skrev 2011-02-28 20:12:50 följande:
    jag eller Ines? hahaha ;P
    Du så klart min babe såklart Ines med hon kunde ju inte bli så söt om hon inte hade haft digHjärta
  • needtobreathe

Puuuuuuuuh.. jag har massa SD nu såhär på kvällskvisten, så jäkla obehagliga. Blir helt kallsvettig, pulsen dunkar hårt o hjärtat slår snabbare, mår illa o blir matt i kroppen. Känns som huvudet ska sprängas emellanåt, fy o tvi. Ibland vill jag verkligen inte veta hur riktiga värkar känns sen ;)

• sugarrush

2barnsmamma - du som är synsk!
    Kan du se när jag kommer föda? Tidigt eller sent? Hur blir förlossningen? Är du fortfarande övertygad om att det blir en flicka? Kommer barnet få rakt hår (mitt fula hår) eller sambons lockiga (skitsnygga)?

Hihi, kul det här ju!
    Kram!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma