• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Muffe

Jag vill inte gå på fest och ha klänning, mest omständigt att handla

• Pancakes
    needtobreathe skrev 2011-03-01 13:14:29 följande:
    Nope, sista TUL blir om 3-4 veckor, o sen ctg-kurvor, hinnsvep osv o igångsättning nånstans runt 38+0.. :) 6 veckor kvaaar! 42 dagar blir de va? :D

Åååh va gott!
    Oj, det är snart verkligen! Jag har precis tre månader kvar nu. Känns långt..

Japp, det var gott men nu är jag lite för mätt. Blir supermätt nu för tiden och det känns som maten står en upp till halsen.
  • Pancakes
    Muffe skrev 2011-03-01 13:23:23 följande:
    Jag vill inte gå på fest och ha klänning, mest omständigt att handla
    Har du ingen gammal klänning du kan ha då? Nån som inte är så tight? Och så kan du köpa några fina skor till bara för att piffa upp det?
  • needtobreathe
    Pancakes skrev 2011-03-01 13:24:53 följande:
    Oj, det är snart verkligen! Jag har precis tre månader kvar nu. Känns långt..

Japp, det var gott men nu är jag lite för mätt. Blir supermätt nu för tiden och det känns som maten står en upp till halsen.
    Nja, tiden går SÅ långsamt! ;) Kan va för att jag inte har nånting o göra nu.. suck! Eller ja, ta mig till IKEA o handla lite mer grejer, tvätta bebiskläder.. men de är typ de! Resten är ju klart.. buhuu :( Rastlösa-fia!

Haha jo, känner igen de där.. man får äta lite i taget.. de kan ta mig 1-1,5 timme att äta upp en middag.. ;)
  • Muffe

Nix ingen gammal klänning, är ingen klänningmännsika. Skulle hellre ha jeans och snygg top, typ

• telgebo

Jag har känt på mig i ca 1-1,5 vecka att något kommer att hända den 2 mars, alltså imorgon. Inte bara nåt negativt utan något kommer att hända...och vet ni vad????

Jo jag ska göra VUL imorgon!!!! BM förstod min oro så hon bokad om min tid till imorgon istället för nästa onsdag. Är så glad men samtidigt vettskrämd.

Håll alla tur tummar för mig imorgon kl 09.50

Gravid v.6+2 BF 24/10
  • Pancakes

Telgebo, underbart att du får göra VUL imorn! Skönt att de tog dig på allvar. Det är jätteläskigt så klart men skönt att få veta och att slippa gå runt och vara orolig.

• Pancakes
    Muffe skrev 2011-03-01 13:31:18 följande:
    Nix ingen gammal klänning, är ingen klänningmännsika. Skulle hellre ha jeans och snygg top, typ
    Trist att du måste köpa en klänning då om du inte är klänningsmänniska. Är det ett kalas som kräver klänning alltså? Annars kan man ju vara jättefestlig med nån snygg topp och snygga accessoarer och som sagt SKOR! Skor är viktigt :)
  • Pancakes
    needtobreathe skrev 2011-03-01 13:28:29 följande:
    Nja, tiden går SÅ långsamt! ;) Kan va för att jag inte har nånting o göra nu.. suck! Eller ja, ta mig till IKEA o handla lite mer grejer, tvätta bebiskläder.. men de är typ de! Resten är ju klart.. buhuu :( Rastlösa-fia! Haha jo, känner igen de där.. man får äta lite i taget.. de kan ta mig 1-1,5 timme att äta upp en middag.. ;)

Förstår att du blir rastlös men skönt att allt är klart ändå! Det rä ju så de råder en till att göra, dvs varva ner och ta det lugnt veckorna innan förlossningen. Blir avis, hela min tillvaro är stressig och lite rörig just nu och har ouppackade kartonger överallt och massa inköp som ska göras.
  • needtobreathe
    Pancakes skrev 2011-03-01 13:40:38 följande:
    Förstår att du blir rastlös men skönt att allt är klart ändå! Det rä ju så de råder en till att göra, dvs varva ner och ta det lugnt veckorna innan förlossningen. Blir avis, hela min tillvaro är stressig och lite rörig just nu och har ouppackade kartonger överallt och massa inköp som ska göras.
    Haha, vi kan byta! Gud va härligt de låter! Förstår att de kanske inte är det, men jag vill hellre ha de så ;) Vill du bli min PT efter förlossningen? :D

Skrev en lista o de är en del kvar ändå.. men de e ju bara kul, något o fördriva tiden med!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma