• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • telgebo
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-01 10:35:10 följande:
    Hej mina vänner, hoppas ni alla har det bra med era magar och bebisar! Om jag missat något så snälla uppdatera mig?

Jag har inte varit inne på ett tag nu (massa privata anledningar jag inte vill skriva om här) och som vanligt finns det ingen chans att läsa ifatt alla sidor som har skrivit sedan senast! Ni är flitiga.

Bebis mår bra, ligger kvar i magen, suck.... Verkar som om en av bricanyl- sprutorna jag fick i v22 istället var superlim eller något! envis liten kille som inte alls gör som mamma och pappa vill just nu. Min mage är ett konstant blåmärke med oerhört mycket SD som blivit mycket mer onda men som tyvärr inte gör mer än tränar min livmoder.
    Fan  jag var säker på att du hade fött vid detta laget.
    Jag fick också massa bricanyl sprutor under min luckade graviditet från v 30 ca och sedab ville hon j knappt komma ut men var liksom på gång ändå med pinvärkaralltså stormvärkar utan att öppna mig, men 2 veckor innan då passade det sig.
    Gravid v.6+2 BF 24/10
  • Muffe

Pancakes, nej man måste inte alls ha klänning. Men jag skulle vilja ha en snygg klänning som jag känne rmig fin i. Det är en 40-årsfest vi ska på, och det är ingen klädkod alls. Det är middag och kaffe och sen dans i en lokal som säkert inte är så jättemärkvärdig. En stor lokal/matsal som man kan hyra. Sambon ska ha ny skjorta, kavaj och nya byxor till det... jag vill liksom också piffa till mig.

Köpte en snygg vit skjorta/tunika häromdagen, med ett brunt tunt skärp till att ha över magen liksom. Den var lite för kort fört att bara ha leggings till, tror jag.... och jeans känns ju lite för enkelt?!

Jag skulle vilja att någon sa åt mig "det här ska du ha på dig" Haha!

• telgebo
    needtobreathe skrev 2011-03-01 11:49:45 följande:
    Ja jag har haft diagnosen 6 år. Äter 100 om dagen. Nje, till o från, berodde dock inte på mina värden för dom har varit klockrena, bättre gravid än när ja inte är de.
    Så dina värden är bättre nu alltså? Jag fick det första gången när jag var gravid för att sedan gå över när barnet var förr för att sedan komma tillbaka drygt 2 år senare och bli kroniskt.
    Jag äter 50 mg nu, var uppe i 75 mg när jag väntade barn.
    needtobreathe skrev 2011-03-01 11:57:29 följande:
    Hemma! De tog liiite längre tid för Devin ville inte samarbeta, han låg bara o sparkade o härjade omkring haha! Men tillslut så, o han växer EXAKT på sin kurva! 2104 g idag! + på tillväxten fortfarande alltså, o flöde kunde dom inte mäta, fick ingen bra kurva då han sparkade bort navelsträngen hela tiden hahaha! Kunde inte sett bättre ut! :)

Huvudet låångt ner (jotack!!), men nu ryggrad på höger sida o ben på vänster, rumpa under revbenet..
    Skönt att allt gick bra.
    Gravid v.6+2 BF 24/10
  • Längtan efter liten
    needtobreathe skrev 2011-03-01 13:17:44 följande:
    Koppel? Ja, har inte alla det?  Han har sitt koppel vid halsen.. precis som de ska va ;) Hahaha.. navelsträngen alltså.. moahah!

har han det? har nisett att han har den runt halsen?
    Längtan efter liten är stor
  • telgebo
    Muffe skrev 2011-03-01 13:11:43 följande:
    Det där med kläder är jättesvårt!

Nu letar jag iofs snygg klänning och inte 90-talskläder... vad hade man på sig på 90-talet?

Tar gärna emot tips på snygga klänningar, igen. Kanske inte behöver vara gravidklänning heller!
    ja vad hade man på sig på 90-talet ha ha. 94 vad det poppis med långa knästrumpor, kort kjol tröja som visade magen...snyggt på en gravid ...inte så vidare kanske

Annars var det ju typ jazztight, byxor och kjol samtidigt
    Gravid v.6+2 BF 24/10
  • Pancakes
    needtobreathe skrev 2011-03-01 13:48:03 följande:
    Haha, vi kan byta! Gud va härligt de låter! Förstår att de kanske inte är det, men jag vill hellre ha de så ;) Vill du bli min PT efter förlossningen? :D

Skrev en lista o de är en del kvar ändå.. men de e ju bara kul, något o fördriva tiden med!
    Vi kan byta lite, kom och packa upp mina lådor och gör mina rapporter på jobbet :)
    Förstår vad du menar, jag skulle nog också bli rastlös. Men när bebisen kommer är ni verkligen förberedda. Kan du inte göra sånt där som det står i alla tipslistor, dvs laga massa mat och frysa in så att ni har sen när Devin är här?

Haha, jag kommer nog själv behöva en PT efter förlossningen. Har sån tjock-ångest så det är inte klokt. Men vi får peppa varandra  andra tråden sen!
  • needtobreathe
    Längtan efter liten skrev 2011-03-01 13:59:21 följande:
    har han det? har nisett att han har den runt halsen?
    Hon sa de idag.. man såg den ligga där precis.. men de va "heeelt normalt" såklart.. "alla" bebisar brukade ha den där.. ?
  • needtobreathe
    telgebo skrev 2011-03-01 13:58:53 följande:
    Så dina värden är bättre nu alltså? Jag fick det första gången när jag var gravid för att sedan gå över när barnet var förr för att sedan komma tillbaka drygt 2 år senare och bli kroniskt.
    Jag äter 50 mg nu, var uppe i 75 mg när jag väntade barn.
    needtobreathe skrev 2011-03-01 11:57:29 följande:
    Hemma! De tog liiite längre tid för Devin ville inte samarbeta, han låg bara o sparkade o härjade omkring haha! Men tillslut så, o han växer EXAKT på sin kurva! 2104 g idag! + på tillväxten fortfarande alltså, o flöde kunde dom inte mäta, fick ingen bra kurva då han sparkade bort navelsträngen hela tiden hahaha! Kunde inte sett bättre ut! :)

Huvudet låångt ner (jotack!!), men nu ryggrad på höger sida o ben på vänster, rumpa under revbenet..
    Skönt att allt gick bra.
    Jepp, mitt TSH har legat skitbra hela tiden =)

Tack!

Skönt me VUL imorn!
  • Pancakes
    Muffe skrev 2011-03-01 13:57:53 följande:
    Typ denna gillar jag, men då är den svart.. kanske inte så skoj: www.bubbleroom.se/tjej/klanningar/klanning-sv...

och har man samma storlek som innan man blev gravid trots 10 kilo plus.... nja?!
    Nja, man ska ju ha samma storlek i gravidkläder men om det inte är gravidkläder får man nog gå upp en storlek. Jag tror tyvärr att jag har lite bredare höfter nu, bläää!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma