• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • maria204

Oj vad ni har ont tjejer! Stackars er! Jag ska inte klaga jag som är i den "bästa" delen av graviditeten. Tröttheten har lagt sig, kissandet också. Magen putar lagom mycket och jag har faktiskt sett och känt sparkar utanpå magen! Härligt för maken att få känna första gången! Jag är i mitten av v.21.

• MCT79

Snygg du är Färnevik! Både på foto och teckning!

needtobreathe skrev 2011-03-01 19:37:53 följande:
    VÄRRE! :) Jag kan inte sitta ner längre, måste ligga, ungen har ju rumpan under revbenen o de gör verkligen ONT, hans sparkar gör ONT, de är tungt o andas, förvärkar, TRÖTT så jag vet inte vad, ilar mellan benen/tryck neråt (känns som o ha en boll mellan benen), ont över högra lungan.. nä fiiifan! ;)

Kram! {#emotions_dlg.djavulsk}
    Oj... nu ser jag verkligen fram emot vad som komma skall...   ;)

Hörrni jag gör kväller nu! Idag är ingen bra dag.. jag har svimmat 3 ggr.. under kvällen och just nu snurrar hela världen... hoppas det är bättre i morgon!

Godnatt med er!
  • maria204
    MCT79 skrev 2011-03-01 19:41:04 följande:
    Snygg du är Färnevik! Både på foto och teckning!Oj... nu ser jag verkligen fram emot vad som komma skall...   ;)

Hörrni jag gör kväller nu! Idag är ingen bra dag.. jag har svimmat 3 ggr.. under kvällen och just nu snurrar hela världen... hoppas det är bättre i morgon!

Godnatt med er!
    Sov gott och sköt om dig!
  • Muffe

Vad kul att det blir värre! Anaade väl det. Jag kan inte heller sitta normalt, trycker på så jag inte kan andas då. Dock tror jag att vi har en rätt lugn bebis, i alla fall just nu. Det kommer lite sparkar då och då.
    Man undrar ju om den borde röra sig mer när man läser om sofys bebis, men det är säkert normalt så som båda våra bär sig åt

• needtobreathe
    Muffe skrev 2011-03-01 20:03:51 följande:
    Vad kul att det blir värre! Anaade väl det. Jag kan inte heller sitta normalt, trycker på så jag inte kan andas då. Dock tror jag att vi har en rätt lugn bebis, i alla fall just nu. Det kommer lite sparkar då och då.
    Man undrar ju om den borde röra sig mer när man läser om sofys bebis, men det är säkert normalt så som båda våra bär sig åt
    Haha jadå, de är normalt - vissa har lugna, andra vilda! :) Samma när dom kommer ut ju. Och jag är inte förvånad me två galna föräldrar, haha. Inget o oroa sig för! =)

Är lite stolt över min buse, i journalerna står det alltid "Mycket aktiv bebis", precis de jag gillar ;) Full fart!
  • acure
    Happiness skrev 2011-03-01 19:17:40 följande:
    Tack goa fina Maria...

Jaha (förvånad) ja men då gäller det ju verkligen att få fart på väskan här. Pratade precis med mamma, hon sitter stand by för att ta sonen. Om jag fick önska skulle jag nog ändå vilja gå tiden ut.

Gick du över tiden?

*KRAM*
    Heja heja!! Låter ju som det kan vara något på g ju! :) Håller tummarna!
  • kajsalisa

Oj va spännande Happi. Har läst dåligt i tråden idag, men har förstått att det kanske händer grejer. Coolt!!

• needtobreathe

Håller tummarna om de drar igång Happi! :)

• needtobreathe

Somnade på soffan igen, hahaha.. så jäkla roligt filmsällskap är man ;) Men nä vaknade av sjukt ont i mage + rygg, aj aj aaaaj! Dumma "mensvärk"!

• färnik
    Marlyn skrev 2011-03-01 19:15:15 följande:
    Färnevik: Dottern har ju talang... hur gammal är hon?
    Skrattande Hon blir 5 år i april.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma