• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Marlyn

Telgebo: Gud va härligt att höra!!! Va glad jag blir.

Färnevik: Jag är en sån mes att jag inte tagit på mig något sånt... härligt att alla inte är mesar som mig =)

• färnik

Så bra, telgebo!!! Hjärta

Vi skrattade väldigt mycket själva medan vi höll på också. Drömmer Som jag skrev i magbildstråden, så finns det ytterligare en hysterisk bild på mig i rosa prinsessklänning, får du se den blir det förhoppningsvis mer än "bara" leende...!

• Happiness

Småland: Du får inte skrämma oss så där...bara försvinna mitt i förlossningstider

Säger som till Pinklove....lova att skriva om du åker in. Hoppas du känner dig stark!

Nu är det alltså Pinklove som är näst på tur! Tillbaka till  BF-listan igen
    Pinklove: Vilken fin sida du har....du är super duktig!
    Färnevik: Hoppas du och dottern har haft een skön dag hitills. Jag tycker du förbereder massor...inte kläder och sängar osv men med din dotter. Du "boar" och förbereder i allra högsta grad. En dag på museum. Det är starkt!

Ego: Somnade 2.30 inatt och vaknade 06.30. Lyckades gå upp 3 gånger och kissa också under den tiden. Håller med dig Pinklove. Man är ju helt slut innan förlossning. Kände av SD och värk inatt menemn.....

Jag och mannen tränar PROFYLAX varje dag ca 10 minuter. Vi försöker sätt oss in i förlossningssituationen så gott det går. Vi visualiserar och mannen hjälper mig att få rätt rytm. Vi har kommit överens om affirmationer som han hjälper mig att tänka på.

Dagens inhandlingsgrej är en värmepåse från Life med någon Lavendel doft. Den ska användas fltigt när det är dax för att vi ska kunna vara hemma så länge som möjligt. Glöd het!

Har inte läst igenom tråden...ska göra det nu. Vill veta hur det gått för dig Sofy!!!

********************KRAM***********************

• telgebo
    Marlyn skrev 2011-03-01 16:16:05 följande:
    Telgebo: Gud va härligt att höra!!! Va glad jag blir.

Färnevik: Jag är en sån mes att jag inte tagit på mig något sånt... härligt att alla inte är mesar som mig =)
    Känns underbart ja, att jag blev tagen på allvar, det var nog första gången på länge som nån lyssnar och förstår annars brukar ju vården inte göra det tycker jag.

Men jädrar vad ska jag sysselsätta mig med fram tills dess då?
    Gravid v.6+2 BF 24/10
  • Evve81

Telgebo: Du gillar inte att pyssla. Då springer tiden iväg.

Nu ska vi äta middag. Dottern är helt däckad.På torsdag ska de ju hälsa på på skolan där hon ska börja till hösten. iofs har hon ju varit där med mig eftersom jag jobbat där men hon längtar massor och jag är YTTERST tveksam till att hon är frisk på torsdag. Nåja det löser sig nog!

• Happiness
    Sofy: Gud vad skönt!!!!!! Nu kan du släppa det med läckande fostervatten ....Allt verkar ju hur bra som helst. Devin kommer ligga länge i din mage  och bara ha det gott och äta god mat ...

Förstår att det måste kännas som en sten lättat från bröstet. Ja det finns inget annat vi kan göra. Haha! Vänta,vänta och gå på TUL. Haha!

*KRAM*
  • Smålands jänta i storstaden

Va söta ni är! KRAM

Klart jag inte har bebis på utsidan, DET hade jag kommit in för att tala om för er! Och skulle något närma sig så skulle ni få veta det oxå, inte snuvar jag er på det!

Ikväll blir det hockey, för att fördriva tiden i väntandet med något (hatar hockey men sambon blir glad och så får jag äta godis då oxå )

Det är helt sjukt men såhär mycket har jag aldrig längtat efter någon/något som jag inte har en aning om vem/vad det är jag väntar mig! Håller med happi och pinklove att detta nu är jobbigt, alla krämpor, alla SD ja allt som tydligen hör till sluttampen är jobbigt. Men kanske är det jobbigt för att man inte ska skaffa barn för tätt!?

• Smålands jänta i storstaden

Sofy: härligt med TUL, sa de hur många % han ligger över? Läskigt med navelsträngen för det var väl den du menade att han har runt halsen? Iof så är det vanligt men hellre inte veta då...

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma