• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Happiness
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-01 16:47:19 följande:
    Va söta ni är! KRAM

Klart jag inte har bebis på utsidan, DET hade jag kommit in för att tala om för er! Och skulle något närma sig så skulle ni få veta det oxå, inte snuvar jag er på det!

Ikväll blir det hockey, för att fördriva tiden i väntandet med något (hatar hockey men sambon blir glad och så får jag äta godis då oxå )

Det är helt sjukt men såhär mycket har jag aldrig längtat efter någon/något som jag inte har en aning om vem/vad det är jag väntar mig! Håller med happi och pinklove att detta nu är jobbigt, alla krämpor, alla SD ja allt som tydligen hör till sluttampen är jobbigt. Men kanske är det jobbigt för att man inte ska skaffa barn för tätt!?
    Var verkligen helt bomb säker på att du åkt in. Men det verkar som din bebis har bestämt sig för att gå tiden ut nu. Vilken liten rackare. Först reta mamma och nästan komma ut de senaste 2o veckorna och nu bara så envis...
    Känns så himla rologt så fort någon åker in, men samtidigt blir man ju lite orolig. Lite av en kollektiv upplevelse på något sätt även om vi "bara" känner varann via tråden. Men jag tror det beror på ALL tid vi har häckat här+ delade upplevelser vad gäller MF. Blir ett litet band trots allt
    Ja jag är helt färdig med att vara gravid nu...kan föda any minute now om det var upp till mig.
    Imorse efter jag varit på toa fortsatte det bara att rinna och lite slem kom ut. Får se om det leder till något.
    Har du tagit något smärtstillande än så länge mot SD?
    Tror absolut på det du skriver...man ska inte ha det för lätt varken under på grav och förlossning..Haha! Att bli mamma ska verkligen kännas på djupet. Det är väl ur det som det starka bandet uppstår. Att man är beredd att offra sig själv för någon annan helt och fullt.

*KRAM*
  • Happiness

kajsa-lisa: Kan du inte bara ringa den katolska kyrkan i GBG? Det är väl bara till att boka tid. Antar att det är samma regler som för den kristna att det räcker med att en av föräldrarna tillhör den tron

• needtobreathe
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-01 16:48:48 följande:
    Sofy: härligt med TUL, sa de hur många % han ligger över? Läskigt med navelsträngen för det var väl den du menade att han har runt halsen? Iof så är det vanligt men hellre inte veta då...
    +4 eller någe sånt trorja de var! :) Japp, de e den han har där ja.. men de hade han redan på 3D UL för en månad sen också.. är väl de enda han roar sig me därinne antar ja, leka me den ;)
  • needtobreathe
    Happiness skrev 2011-03-01 16:36:30 följande:
    Sofy: Gud vad skönt!!!!!! Nu kan du släppa det med läckande fostervatten ....Allt verkar ju hur bra som helst. Devin kommer ligga länge i din mage  och bara ha det gott och äta god mat ...

Förstår att det måste kännas som en sten lättat från bröstet. Ja det finns inget annat vi kan göra. Haha! Vänta,vänta och gå på TUL. Haha!

*KRAM*
    Ja han verkar ju producera nytt så de räcker o blir över den lilla rackarn! ;) Busig bebis! 2 BM som fick hjälpas åt på slutet för han bara sprattlade runt haha, den ena blev lite svettig när han aldrig låg still.. de e min grabb de! :D

Precis, en jävla väntan de här.. tycker dock han kan flytta sin söta lilla rumpa från mitt revben nu o sitt huvud därnere för de gör ju satans ont, känns som en fotboll mellan benen när ja går! :p

Kraaam!
  • telgebo
    färnik skrev 2011-03-01 16:18:20 följande:
    Så bra, telgebo!!! Hjärta

Vi skrattade väldigt mycket själva medan vi höll på också. Drömmer Som jag skrev i magbildstråden, så finns det ytterligare en hysterisk bild på mig i rosa prinsessklänning, får du se den blir det förhoppningsvis mer än "bara" leende...!
    Ha ha jag skattade faktiskt men ska kika i magbildstråden nu på en gång.

Nu är det snart kväll ska lägga mig tidigt och hoppas somna fort och sova hela natten så att det fort blir morgon, men jag brukar ja svårt att sova när jag nervös och förväntansfull.
    Gravid v.6+2 BF 24/10
  • Smålands jänta i storstaden

Happi: ja att vara gravid är verkligen en prövning! Men antagligen bara en liten sådan mot vad man har att vänta! Min mamma har haft samma problem med prematura SD, dock inte förens runt v28 men hon gav sig f**n på att skaffa 5 ungar! Så kan hon så kan jag kanske inte 5 mrn någon till längre fram!

Spännande med slemmisen! Kanske blir att happi får före mig! Dock så fick ju jag oxå en bit av slemmisen för några veckor sedan. Håller tummarna på att Sofia kommer snart!

• telgebo
    Evve81 skrev 2011-03-01 16:30:55 följande:
    Telgebo: Du gillar inte att pyssla. Då springer tiden iväg.

Nu ska vi äta middag. Dottern är helt däckad.På torsdag ska de ju hälsa på på skolan där hon ska börja till hösten. iofs har hon ju varit där med mig eftersom jag jobbat där men hon längtar massor och jag är YTTERST tveksam till att hon är frisk på torsdag. Nåja det löser sig nog!
    Jo, man jag har ingen ro huvudet bara snurrar av tankar och jag får inget gjort, gick och duschade för jag har så jädra ont i ryggen så då gick det några minuter iaf.
    Gravid v.6+2 BF 24/10
  • Evve81
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-01 17:34:57 följande:
    Prommis; bra att lägga till gissning på min bebis nu då hoppas iof på att du inte hinner
    Ja jag tänkte fixa det ikväll när mina barn somnat! Med tankepå att  de är sjuka borde de somna tidigt!

Nu ska jag betala lite saker jag köpt på tradera
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma