• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Muffe

hur känner ni inför förlossningen? Jag är inte ett dugg orolig eller rädd, än, men det jag känner är att jag inte vill ha en student som ska förlösa mig 8som bm sa att det kunde vara) Hon sa även att det kan vara en AT-läkare som är ensam i tjänst om ngt händer, oj - det känns ju tryggt helt plöstligt.

Kan man vägra en barnmorskestudent eller är det fjantigt?

Vill inte gå över tiden för att jag är rädd att bebis kommer få skador, kan man få igångsättning då tror ni?

• needtobreathe
    Muffe skrev 2011-03-02 11:51:40 följande:
    hur känner ni inför förlossningen? Jag är inte ett dugg orolig eller rädd, än, men det jag känner är att jag inte vill ha en student som ska förlösa mig 8som bm sa att det kunde vara) Hon sa även att det kan vara en AT-läkare som är ensam i tjänst om ngt händer, oj - det känns ju tryggt helt plöstligt.

Kan man vägra en barnmorskestudent eller är det fjantigt?

Vill inte gå över tiden för att jag är rädd att bebis kommer få skador, kan man få igångsättning då tror ni?
    Jag känner absolut ingenting.. har verkligen inte fattat än (!!) att vi ska ha bebis, tror inte jag förstår förrän jag ligger därinne halvvägs in i förlossningen, haha. Anser att jag inte kan va "rädd" för ngt jag inte vet hur det är.. typ! :) Du kan absolut tacka nej till studenter, de har varit såna med vid vissa av mina specläkarbesök, men sista gångerna har ja sagt ifrån att ja inte vill ha dom med.

Prata med din barnmorska om det, ang igångsättning om du skulle gå över tiden :)
  • needtobreathe
    Safireee skrev 2011-03-02 11:30:08 följande:
    ...eller 3,5 år ner?? Drömmer

Hade +4kg som jag aldrig blivit av med (och då tränade jag ändå intensivt sista 4 månaderna innan jag blev gravid nu igen). Men jag hävdar bestämt att minst 2 kg sitter i tuttarna! Tungan ute (efter amningen stannade de på +2 storlekar mot innan)

Äh, det löser sig! Får träna bort allt en gång för alla efter nästa förlossning istället.
    Haha, ja.. de löser sig ;) Vissa kilon kanske stannar, men de är ju lite charm i det också! Vi har burit barn, och fött dom till världen. Vad gör då några extra kilon egentligen? :)
  • acure
    mallanis skrev 2011-03-02 08:48:21 följande:
    Godmorgon tråden!

vecka 27 på FL´s gravidkalender idag...det går verkligen framåt! Firade igår att jag skulle in i vecka 27 genom att få mina första känningar av foglossning? Har ni andra haft mycket ont och när började det för er?
    Jag fick mina första känningar av foglossning i vecka 20. I vecka 22 blev jag sjukskriven på halvtid pga att det gjorde så ont. Jobbar på förskola och att lyfta barn, vrida, vända på sig och huka sig ner, städa leksaker från golvet osv bara förvärrade mina besvär. Det var lagom att jobba halvtid i kombination med akupunktur 1 gång i veckan. Men usch vad det är jobbigt att inte kunna röra sig utan att det känns som knivar i bäckenet. Blev tillsagd att absolut inte dammsuga eller göra saker som innebär att jag måste jobba under midjenivå. Självklart har jag slarvat med det, svårt att undvika vissa moment i vardagen och på jobbet.

Hoppas du slipper få jätteont. Fråga din bm om akupunktur redan nu, vissa barnmorskor är utbildade att göra det så slipper du gå till sjukgymnast. :)
  • MCT79

Hej hörrni.. nu är jag hemma från gynakuten... får vansinniga smärtor på höger sida så jag nästan svimmar av eller faktiskt svimmar av... allt såg fint ut men när hon klämmer över högersidan-....fy fan..

En kirurg uteslöt blindtarmen men de tror att jag kan ha sammanväxningar/ärrbildning efter mitt utomkveds och nu när livmodern växer gör det vansinnigt ont.

Så kontentan... stå ut. Kul.

Nån som hört nått från Telgebo???

• needtobreathe
    MCT79 skrev 2011-03-02 12:08:03 följande:
    Hej hörrni.. nu är jag hemma från gynakuten... får vansinniga smärtor på höger sida så jag nästan svimmar av eller faktiskt svimmar av... allt såg fint ut men när hon klämmer över högersidan-....fy fan..

En kirurg uteslöt blindtarmen men de tror att jag kan ha sammanväxningar/ärrbildning efter mitt utomkveds och nu när livmodern växer gör det vansinnigt ont.

Så kontentan... stå ut. Kul.

Nån som hört nått från Telgebo???
    Men uuusch va jobbigt :( Hoppas de blir bättre! Jag hade skitont på vä sida skitlänge i början, skrek rakt ut när dom klämde där ett bra tag.. men de gick över sen.. Fick du se bebis igen? :D

Krya på dig!

Och nä.. inget från Telge än..
  • MCT79

Ja jag hoppas det går över med... hon trodde det kan göra det när sammanväxningarna väl "går av" eller "släpper" från där de sitter fast..
    Fick se bebis igen! Den var sig lik från i måndags. ;)

Hoppas hon inte fick dåliga nyheter... :(

• rontgensyrran
    färnik skrev 2011-03-02 10:52:04 följande:
    Hejja Sofy, du har tjockat på dig! *he he*

Jag vägde mig i morse, +5,5kg och i morgon går jag in i v 38. Kan inte klaga på för stor viktuppgång i alla fall. Oskyldig (men det kanske rinner iväg nu sista veckan-veckorna? Förhoppningsvis veckan...)

Ang mjölk som kunde jag klämma fram mjölk redan v 20, och runt v 30 läckte det ordentligt. Jag har använt engångsinlägg, de som finns i mataffären... Har dyra fina i ull också, men jag tycker det blev för slabbigt med dem...

Den här gången kan jag fortfarande inte få fram en droppe mjölk för övrigt. Hoppas det kommer så småningom!
    hahahahaaa..jag hade i v 36+6 fått upp 17,6 kg. Tur att Ines kom 1 vecka senare 37+6.  Tänk att gå upp så lite *drömmer mig bort*. Fast visserligen försvinner ju tjusningen då av att rasa i vikt ;P
  • färnik
    rontgensyrran skrev 2011-03-02 12:38:19 följande:
    hahahahaaa..jag hade i v 36+6 fått upp 17,6 kg. Tur att Ines kom 1 vecka senare 37+6.  Tänk att gå upp så lite *drömmer mig bort*.
    Måste citera mig själv här igen ang viktuppgången ... Drömmer
    färnik skrev 2011-03-02 11:08:10 följande:
     även om det förstås är trevligt att jag inte har fått några extra kg så beror det ju på att jag fortfarande håller på och kräks varenda jäkla dag. Jag hade hellre sluppit kräkningarna, och gått upp mer i vikt så sett...
  • färnik
    Safireee skrev 2011-03-02 11:30:08 följande:
    ...eller 3,5 år ner?? Drömmer
    Eller kanske aldrig? Oskyldig Innan jag blev gravid den här gången hade jag fortfarande 5kg kvar sedan första barnet.... Fast kaaanske kan jag bli av med dem nu, 5 år senare, iom att jag bara gått upp så lite den här gången?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma