• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Muffe

Läste nyss ngt om att vänta barn:

"Att vänta barn är som att bära en ryggsäck fast tvärtom"
    Kom att tänka på en sak som vore lite rolig. Sambon sa häromdan att han förstår att det är tungt med 10 extra kilo hela tiden.
    Undrar om man skulle be honom bära en ryggsäck med 10-12 kilo vikter i en hel dag så får han känna hur det känns hihi! 

• Muffe

å jag som älskar förlossningsfilmer, vi ska se en nästa gång på föräldrakursen, längtar haha!
    Men det kan nog vara därför som jag inte är rädd alls för att föda. du kanske skulle prova att kolla Pancakes?

• needtobreathe
    Muffe skrev 2011-03-02 10:33:49 följande:
    Jag läcker inte än som tur är, men börjar tro att det är ngt fel då?
    Pigeon engångs? De verkar bra, har fått prov på dessa. Men de är dyra.
    Är Libero också engångs? Finns typ på ICA?

Sofy, har du ökat ngt i vikt nu?

Jag skulle så gärna vilja ta promenad eller simma, men de går fan inte, kan ju inte ens stå upp utan att magen blir stenhård! Får hårdträna när bebis är född istället!
    Nänä, inge fel där heller ;) Vissa får råmjölk innan, andra inte. Va glad att du slipper, haha! Jepp, dom Libero jag har är engångs iallafall, vi har dom på stora Ica butiker här men vet inte där du bor ;)

Jappjapp! 4 kg! Typ allt de bebisen väger, me moderkaka o vatten o så.
  • färnik

Hejja Sofy, du har tjockat på dig! *he he*

Jag vägde mig i morse, +5,5kg och i morgon går jag in i v 38. Kan inte klaga på för stor viktuppgång i alla fall. Oskyldig (men det kanske rinner iväg nu sista veckan-veckorna? Förhoppningsvis veckan...)

Ang mjölk som kunde jag klämma fram mjölk redan v 20, och runt v 30 läckte det ordentligt. Jag har använt engångsinlägg, de som finns i mataffären... Har dyra fina i ull också, men jag tycker det blev för slabbigt med dem...

Den här gången kan jag fortfarande inte få fram en droppe mjölk för övrigt. Hoppas det kommer så småningom!

• Muffe

Fusk att ni gått upp så lite i vikt...varför går jag upp typ 10 kg redan i v 32? snyft
    Det kommer väl öka massor sista veckorna nu!

• färnik

Jag gick upp 19kg med första barnet...

Jag hade faktiskt gärna bytt med dig Sötfilur. För även om det förstås är trevligt att jag inte har fått några extra kg (bebis + vatten + moderkaka motsvarar ju ungefär min viktuppgång nu, Lägg därtill extra blod, livmoderns extra vikt mm så har ju min kropp faktiskt minskat i vikt egentligen) så beror det ju på att jag fortfarande håller på och kräks varenda jäkla dag. Jag hade hellre sluppit kräkningarna, och gått upp mer i vikt så sett...

• Pancakes
    Muffe skrev 2011-03-02 10:57:06 följande:
    Fusk att ni gått upp så lite i vikt...varför går jag upp typ 10 kg redan i v 32? snyft
    Det kommer väl öka massor sista veckorna nu!
    Jag är snart där och jag ligger tre veckor efter dig. Får höra av folk att jag har liten mage och är smal och sånt så tar till mig av det. 10 kg är inte mycket alls i vecka 32 ju!
  • Muffe

Folk säger också att jag är smal, så man får väl lita på det Men jag känner mig stor haha!
    Det som är "läskigt" är att man inte vet hur det man äter nu lägger sig sen, jag stoppar i mig nån bulle då och då och förut kunde man ju se om man var på väg att få mage eller så men det gör man ju inte nu

• needtobreathe
    Muffe skrev 2011-03-02 11:15:12 följande:
    Folk säger också att jag är smal, så man får väl lita på det Men jag känner mig stor haha!
    Det som är "läskigt" är att man inte vet hur det man äter nu lägger sig sen, jag stoppar i mig nån bulle då och då och förut kunde man ju se om man var på väg att få mage eller så men det gör man ju inte nu
    ÄSCH! Ät o va glaaaad vetja! ;) Snart är de vår o då kommer bebisarna, då kan du gå av dig de du lagt på dig, de kommer försvinna! :) 9 månader upp - 9 månader ner brukar man säga.. nu trorja de går betydligt snabbare för vissa men iallafall.
  • Safireee
    needtobreathe skrev 2011-03-02 11:18:48 följande:
     9 månader upp - 9 månader ner brukar man säga.. nu trorja de går betydligt snabbare för vissa men iallafall.
    ...eller 3,5 år ner?? Drömmer

Hade +4kg som jag aldrig blivit av med (och då tränade jag ändå intensivt sista 4 månaderna innan jag blev gravid nu igen). Men jag hävdar bestämt att minst 2 kg sitter i tuttarna! Tungan ute (efter amningen stannade de på +2 storlekar mot innan)

Äh, det löser sig! Får träna bort allt en gång för alla efter nästa förlossning istället.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma