• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Längtan efter liten
    telgebo skrev 2011-03-01 14:31:03 följande:
    Ha ha naken Det skulle jag vilja se

Fy sjutton vad nervös jag är, vet inte vad jag ska ta vägen snart
    kanske hade blivit poppis?

jag förstår att du är det. men tänk vad sabbt det går till imorgon.
    Då får du ett svar på hur det ser ut...
    Det kommer gå bra.
    Längtan efter liten är stor
  • telgebo
    Längtan efter liten skrev 2011-03-01 14:33:22 följande:
    kanske hade blivit poppis?

jag förstår att du är det. men tänk vad sabbt det går till imorgon.
    Då får du ett svar på hur det ser ut...
    Det kommer gå bra.
    Det hoppas jag verkligen, men det som oroar mig 1. dött, 2 Flr tidigt att det inte gåt att att mäta och se  3. hjärtaktivitet

Nu är det 19 timmar kvar nästan exakt. Räknar ner timmarna.
    Gravid v.6+2 BF 24/10
  • Längtan efter liten
    telgebo skrev 2011-03-01 14:49:18 följande:
    Det hoppas jag verkligen, men det som oroar mig 1. dött, 2 Flr tidigt att det inte gåt att att mäta och se  3. hjärtaktivitet

men vilken vecka är du i nu?
    Längtan efter liten är stor
  • mallanis

Småland- Ja här trodde vi att du hade fått bebis! Men kul att höra av dig även om jag hade hoppats att du skulle komma in med en bebisbild! Sofy- Så skönt att TUL såg bra ut!!! Visst är det bara vid TUL som man får reda på hur stor bebis är eller kollar även BM ? Men där är det väll bara sf måttet som gäller? Telgebo- Så gött att du fick vul i morgon! Jag har tjatat till mig extra vul med jämna mellanrum...eller tjatat och tjatat efter undersökningen så har jag gått ut till sköterskorna och sagt... jag skulle boka in nytt vul ;) det har funkat!

Tredje gången gillt!?
  • MCT79
    telgebo skrev 2011-03-01 14:49:18 följande:

Ohhh grattis till tidigare VUL!! Jag var 6+3 enligt senaste mens när jag gjorde mitt första VUL, alltså samma som du kommer vara i morrn! Då mätte han mig till 6+0 och jag fick se ett hjärta picka!!

Det kommer gå toppen ska du se!
  • telgebo
    Längtan efter liten skrev 2011-03-01 14:56:37 följande:
    men vilken vecka är du i nu?
    Står i min sidfot som uppdateras varje dag V.6+3 imorgon
    Gravid v.6+2 BF 24/10
  • Evve81

Telgebo: Härligt med VUL imorgon. Måste kännas skönt!

Jag trodde mina barn var pigga så de skulle på dagis imorgonmen nu har även 6 åringen feber så maken får vara hemma imorgon med. Jag antar att det blir hela veckan de kommer att vara hemma....... Nåja bara att gilla läget.

• telgebo
    mallanis skrev 2011-03-01 14:58:53 följande:
    Småland- Ja här trodde vi att du hade fått bebis! Men kul att höra av dig även om jag hade hoppats att du skulle komma in med en bebisbild! Sofy- Så skönt att TUL såg bra ut!!! Visst är det bara vid TUL som man får reda på hur stor bebis är eller kollar även BM ? Men där är det väll bara sf måttet som gäller? Telgebo- Så gött att du fick vul i morgon! Jag har tjatat till mig extra vul med jämna mellanrum...eller tjatat och tjatat efter undersökningen så har jag gått ut till sköterskorna och sagt... jag skulle boka in nytt vul ;) det har funkat!
    Tack ha ha, ska köra på samma stil bara gå ut till receptionen och säga att jag ska hämta mina remisser och så ska jag även boka in mig för ett nytt VUL om 2 veckor ca. BM tyckte jag skulle prata med läkaren om det så jag hoppas hon tycker det är en bra idé . Hon har ju följt mig sedan januari 2010 och vet hur kämpigt jag haft det med att bli gravid så jag tror och hoppas.

Hoppas även att allt går bra imorgon på det VUL, annars blir det för jävligt att bara ta sig hem från kliniken.
    MCT79 skrev 2011-03-01 15:03:19 följande:
    Ohhh grattis till tidigare VUL!! Jag var 6+3 enligt senaste mens när jag gjorde mitt första VUL, alltså samma som du kommer vara i morrn! Då mätte han mig till 6+0 och jag fick se ett hjärta picka!!

Det kommer gå toppen ska du se!
    Åhh det låter ju underbart, nu blev jag lättad att det kanske går att se då. Jag tror ju inte BM hade ändrat tid till imorgon om det hade varit alldeles för tidigt att se något så nu hoppas jag.

Får man se den lilla på skärmen tro? Bild?

kan det inte bli onsdag nuuu!!!
    Gravid v.6+2 BF 24/10
  • telgebo
    Evve81 skrev 2011-03-01 15:15:04 följande:
    Telgebo: Härligt med VUL imorgon. Måste kännas skönt! Jag trodde mina barn var pigga så de skulle på dagis imorgonmen nu har även 6 åringen feber så maken får vara hemma imorgon med. Jag antar att det blir hela veckan de kommer att vara hemma....... Nåja bara att gilla läget.

Tack otroligt skönt men nervöst också.
    Gravid v.6+2 BF 24/10
  • acure
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-01 10:35:10 följande:
    Hej mina vänner, hoppas ni alla har det bra med era magar och bebisar! Om jag missat något så snälla uppdatera mig?

Jag har inte varit inne på ett tag nu (massa privata anledningar jag inte vill skriva om här) och som vanligt finns det ingen chans att läsa ifatt alla sidor som har skrivit sedan senast! Ni är flitiga.

Bebis mår bra, ligger kvar i magen, suck.... Verkar som om en av bricanyl- sprutorna jag fick i v22 istället var superlim eller något! envis liten kille som inte alls gör som mamma och pappa vill just nu. Min mage är ett konstant blåmärke med oerhört mycket SD som blivit mycket mer onda men som tyvärr inte gör mer än tränar min livmoder.
    Underbart att höra ifrån dig, hoppas att du mår bra och att allt är okej!

Trist att bebis inte tittat ut ännu, de håller oss verkligen på halster de små liven. Håller tummarna att vi båda får åka in ikväll. Hade varit perfekt! :) Kram på dig!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma