• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • needtobreathe
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-02 13:15:34 följande:
    Sötfilur: tyvärr så verkar de inte sätta igång "bara" av oro... Inte heller om barnet är stort (men inom deras ramar). Försökte ju med min läkare på MVC för någon vecka sedan men enlige henne var ALLT NORMALT. suck... Även oron är normal, det gör tydligen så att man lättare knyter ann till barnet.. Men en igångsättning hade intr varit fel, eller hinnsvepning...

Men den där jävla filosofen.. hon kan fan säga upp sig o dra någe gammalt över sig, AVSKYR henne verkligen! Osympatiska idiot.

Min underbara läkare på specen lovade mig att INTE gå över "bara" pga oro, o hinnsvep + TUL var hans idé.. så de beror nog på vem man träffar =/

Dock vill dom ju ha koll eftersom jag ska medicineras innan, under o efter förlossning o ha koll på blödningarna.. men ändå..

• Pancakes
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-02 13:17:12 följande:
    ÄCKELVARNING!!!

Men jag måste fråga, jag som letar tecken på att förlossningen ska starta. Dålig i magen, asså så att det rinner, är det vanligt innan det är dax!? Annat fall blir jag faan galen snart!!
    Det har jag läst att det är. Alltså att kroppen förbereder sig och tömmer innan förlossningen. Spännande, det verkar snart vara dags!!!!
  • needtobreathe
    telgebo skrev 2011-03-02 13:18:38 följande:
    Tack
    rontgensyrran skrev 2011-03-02 10:35:41 följande:
    Är det inte repris??? Eller är det nya avsnitt? Isf har jag missat det. Det man inte får missa det är Odds serie på måndag :D

Håller tummarna i dag för dig telgebo.
    Tack

Nån som är nyfiken hur det gick?
    Nä ja vill inte heller veta..

Haha, de gick bra :)
  • telgebo

Jag gick bara upp 5 kg förra gången och bebisen vägde ju 4,2 kg så jag gick ju inte upp särskilt mycket.

Gravid v.6+3 BF 24/10
  • needtobreathe
    Muffe skrev 2011-03-02 13:18:07 följande:
    På Rul flyttade de mig 5 dagar framåt i tiden, vilket betyder att om jag får gå över den tid som är normal så tror jag att det är + 5 dagar. Är rätt säker på när jag hade ägglossning och litar mer på det faktiskt. Men det kanske man inte ska göra.
    Är alltså rädd att jag får vänta för länge och då är mina 5 extradagar också där, det kanske inte bebis alls mår bra av!
    Bara för du vet när du hade ÄL behöver de inte betyda att du blev gravid EXAKT då vettuuu ;) Allt beror sen på när ägget fäster osv.. så de kan ju diffa några dagar bara där..

Men ta upp de me din BM iallafall :)
  • Smålands jänta i storstaden

Sofy; nej jag vet filosofen är en läkare för sig, dock så är det ju henne jag får lyssna på..

Men med dig är det ju lite skillnad, du har ju din blödarsjuka som de vill hålla koll på, önskar att jag kan "skylla" på något oxå

Men oro verkat de inte köpa...

• Muffe

Telgebo, du kan väl vänta tills imorron med att berätta för oss, ok?

• needtobreathe
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-02 13:22:24 följande:
    Sofy; nej jag vet filosofen är en läkare för sig, dock så är det ju henne jag får lyssna på..

Men med dig är det ju lite skillnad, du har ju din blödarsjuka som de vill hålla koll på, önskar att jag kan "skylla" på något oxå

Men oro verkat de inte köpa...
    Idiotiskt.. tycker du borde fått ngn kontakt på specen efter allt.. typ Marius? Nä, filosofen köper nog inte oro, men dom på specen e fantastiska!!
  • Smålands jänta i storstaden

Pancakes: har oxå hört det men det känns så avlägset, bara för att man skiter ur ena hålet så kommer bebisen ur andra? Fattar inte hur det ska kunna påverka egentligen.. Och nära känns det inte som... URSÄKTA MITT SPRÅK MEN SJUKT TRÖTT PÅ ATT INTE KUNNA FISA..

• Pancakes

Hooohoo, Telgebo? Vad är detta för Cliffhanger? :)
    Hur gick det???

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma