• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • needtobreathe
    MCT79 skrev 2011-03-02 12:27:07 följande:
    Ja jag hoppas det går över med... hon trodde det kan göra det när sammanväxningarna väl "går av" eller "släpper" från där de sitter fast..
    Fick se bebis igen! Den var sig lik från i måndags. ;)

Hoppas hon inte fick dåliga nyheter... :(
    Usch, låter obehagligt! Men åh va härligt me en liten titt därinne igen! :D Nu blire beeebis!

Jo.. va ju 3 timmar sen nu så vettesjutton om de är bra eller dåligt me henne..
  • färnik
    Muffe skrev 2011-03-02 11:51:40 följande:
    men det jag känner är att jag inte vill ha en student som ska förlösa mig 
    Det kan du få inskrivet i journalen när det är dags att planera förlossningen om några veckor. Jag har det inskrivet i min, inga studenter av ngt slag...
    Vill inte gå över tiden för att jag är rädd att bebis kommer få skador, kan man få igångsättning då tror ni?
    Det där är svårt, de är ofta väldigt restiktiva om man inte har väldigt goda skäl till en igångsättning... Och de räknar inte med att man är överburen förän efter 41+6, allt innan det är sååå normalt. Drömmer Som överburen däremot, är chanserna till igångsättning desto bättre. (fast när jag ville det sist så tänkte de inte sätta igång förän v 43+0, så länge barnet mådde bra. Punkt slut.)
  • Muffe
    färnik skrev 2011-03-02 12:53:36 följande:
    Det kan du få inskrivet i journalen när det är dags att planera förlossningen om några veckor. Jag har det inskrivet i min, inga studenter av ngt slag...
    Vill inte gå över tiden för att jag är rädd att bebis kommer få skador, kan man få igångsättning då tror ni?
    Det där är svårt, de är ofta väldigt restiktiva om man inte har väldigt goda skäl till en igångsättning... Och de räknar inte med att man är överburen förän efter 41+6, allt innan det är sååå normalt. Drömmer Som överburen däremot, är chanserna till igångsättning desto bättre. (fast när jag ville det sist så tänkte de inte sätta igång förän v 43+0, så länge barnet mådde bra. Punkt slut.)
    Då ska jag be dem skriva in det, någon annan den dagen kan få studenten
    jag vill ha bästa möjliga vård, de är säkert jätteduktiga men de kan öva på någon annan!

Ang. igångsättning är jag livrädd att barnet ska dö eller få handikapp som min väns barn fick, de vet väl inte vad det berodde på egentligen men det slutade med syrebrist som gav barnet en skada i alla fall. Kan ha varit för att barnet låg för länge.
  • Pancakes

Nu är jag tillbaka från lunchträning. Vilka vårkänslor man får ute :)

Angående förlossningsrädsla så känner jag nog lite som Sofy, har inte fattat än och vet inte vad man ska vänta sig eftersom man aldrig gjort det förut. Det löser sig liksom. Förlossningsfilmer vill jag i alla fall inte se för jag är inte så intresserad och är lite känslig för blod och sånt. Vill se sånt lika lite som jag vill höra om andras skräckhistorier. Alla är olika och ingen annan kan tala om hur det blir för någon annan.

Ja suck, viktuppgång är lite jobbigt.. Det ska man väl inte heller jämföra egentligen. Vissa går upp jättemycket men går ner det snabbt igen och vissa går upp lite men det stannar kvar. Verkar inte finnas nån logik egentligen, det blir som det blir.

• Pancakes
    MCT79 skrev 2011-03-02 12:27:07 följande:
    Ja jag hoppas det går över med... hon trodde det kan göra det när sammanväxningarna väl "går av" eller "släpper" från där de sitter fast..
    Fick se bebis igen! Den var sig lik från i måndags. ;)
    Vad jobbigt det låter, stackare.. Men skönt att det inte var farligt i alla fall och att bebisen mår bra!
  • Smålands jänta i storstaden

Sötfilur: tyvärr så verkar de inte sätta igång "bara" av oro... Inte heller om barnet är stort (men inom deras ramar). Försökte ju med min läkare på MVC för någon vecka sedan men enlige henne var ALLT NORMALT. suck... Även oron är normal, det gör tydligen så att man lättare knyter ann till barnet.. Men en igångsättning hade intr varit fel, eller hinnsvepning...

• Smålands jänta i storstaden

ÄCKELVARNING!!!

Men jag måste fråga, jag som letar tecken på att förlossningen ska starta. Dålig i magen, asså så att det rinner, är det vanligt innan det är dax!? Annat fall blir jag faan galen snart!!

• Muffe

På Rul flyttade de mig 5 dagar framåt i tiden, vilket betyder att om jag får gå över den tid som är normal så tror jag att det är + 5 dagar. Är rätt säker på när jag hade ägglossning och litar mer på det faktiskt. Men det kanske man inte ska göra.
    Är alltså rädd att jag får vänta för länge och då är mina 5 extradagar också där, det kanske inte bebis alls mår bra av!

• telgebo
    needtobreathe skrev 2011-03-02 10:28:00 följande:
    Hoppas de går bra idag Telgebo!
    Tack
    rontgensyrran skrev 2011-03-02 10:35:41 följande:
    Är det inte repris??? Eller är det nya avsnitt? Isf har jag missat det. Det man inte får missa det är Odds serie på måndag :D

Håller tummarna i dag för dig telgebo.
    Tack

Nån som är nyfiken hur det gick?
    Gravid v.6+3 BF 24/10
  • Muffe

Nej vi vill inte veta telgebo......

.....

JO, berätta nu! Den levde eller hur?

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma