• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • telgebo

Jag har sett en litet embryo idag 6 veckor gammal såg ut som en liiiiten liiten människa och det hon kunde mäta stämmer med antalet veckor sedan senaste mens minus 3 dagar, var lite svårt att se men hon tyckte se något som fladdrade så hon var säker på att hjärtat slog. Hon tycker jag ska andras, ha positiva tankar att det här kommer gå vägen.

Nytt VUL den 15 mars kl 10.30.

Har lämnat 5 rör blod idag,det ni, mitt nya nick kanske borde bli nåldynan istället

Jag är så extremt LYCKLIG så ni anar inte, världens lycligaste och min BM är ju bara underbar, hon hade lämnat en liten bunt med papper till mig och 3 remisser.

Har bara lust att ställa mig på taket och vråla ut JAG ÄR GRAVID med en megafon

Gravid v.6+3 BF 24/10
  • telgebo
    Pancakes skrev 2011-03-02 13:32:11 följande:
    Ja, det är märkligt det där. Jag blev enligt RUL gravid 7 dagar INNAN jag fick utslag på ÄL-testet. Verkar ju jätteskumt att det skulle ligga kvar så länge och vänta liksom. Det är ju väldigt konstigt men inte helt ovanligt verkar det ju vara att man flyttas runt.
    Jag i oktober då, positivt ÄL-test på lördag, söndag måndag tisdag och ÄL var först på fredagen . Hel skumt, aldrig hänt förr så kroppen måste fått en totlaknäpp . Inte blev jag gravid heller, men NU är jag det
    Gravid v.6+3 BF 24/10
  • Muffe

Telgebo, gratttis!! vi sa ju det!!

Tänk nu på detta: Den som oroar sig i förväg får lida dubbelt så mycket"

Nu har du ju lidit i flera veckor UTAN någon anledning alls eftersom du har en levande BEBIS i magen, nu får du njuta och pusta ut!

• Pancakes

Grattis, Telgebo! Vilka underbara nyheter! Du som var så säker på att det var kört.. Njuuut av detta nu och ställ dig på taket och vråla du :)

• needtobreathe

Grattis Telge! :)

Du ser.. all oro över "inga symptom" osv HELT i onödan! ;)

• kajsalisa

Va skönt Telgebo. Grattis. Hoppas du känner att du kan slappna av lite nu så att du mår bättre.

• telgebo

Detta skrev läkaren i min journal intrauterin gravid 6+3. var tvungen att fråga vad betyder intrauy´terin? Jag kopplade ihop det med nåt galet att det var utanför eller nåt. men hon sa det betyder i livmodern, och jag pustade ut igen.

Hon sa också att du har en otrolig bra äggreserv, fick ju lämna AMHprov för länge sedan, höll ju ppå med fertilitetsutredning och gjort sedan januari 2010. Hoon var mycket glad att se mig och att det dessutom gravid.

Tack för era hålla tummar och era tankar på mig idag, ni kan släppa tur tummarna nu

Jag såg direkt det lilla svarta med det lilla människoliknande gråa i direkt inär undersökningen började och läkaren tittade nära nära och sa att jag tycker se att det är nånting som rör sig i och jag är nästan säker på att det är hjärtat, japp det är hjärtaktivitet sa hon, men du ska få komma tillbaks om 2 veckor sa hon innan jag ens hade hunnit fråga henne om det.

Hon sa inget om uteblivna symtom, jag frågade henne men hon sa bara du ÄR gravid lita på det och vi ses om 2 veckor och gav mig väldens leende och jag låg tillbka lättnad

Vilket underbart vårväder, lovely. Firade det hela med en runda på stan och åt lunch första låten jag hörde efter VUL var Rihanna Russian Roulate eller hur det stavas  så den låten kommer jag alltid förknippa med denna underbara dag i fortsättningen.

Har köpt en present till min dotters 3 års dag också, My Little Pony, hon är duktig i dom, tänkte först köpa en docka men det har hon redan så det kanske blir för mycket med så många dockor

Gravid v.6+3 BF 24/10
  • telgebo
    Muffe skrev 2011-03-02 13:38:24 följande:
    Telgebo, gratttis!! vi sa ju det!!

Tänk nu på detta: Den som oroar sig i förväg får lida dubbelt så mycket"

Nu har du ju lidit i flera veckor UTAN någon anledning alls eftersom du har en levande BEBIS i magen, nu får du njuta och pusta ut!
    Pancakes skrev 2011-03-02 13:38:47 följande:

Grattis, Telgebo! Vilka underbara nyheter! Du som var så säker på att det var kört.. Njuuut av detta nu och ställ dig på taket och vråla du :)

needtobreathe skrev 2011-03-02 13:49:02 följande:

Grattis Telge! :)

Du ser.. all oro över "inga symptom" osv HELT i onödan! ;)

kajsalisa skrev 2011-03-02 13:51:16 följande:
    Va skönt Telgebo. Grattis. Hoppas du känner att du kan slappna av lite nu så att du mår bättre.
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-02 13:56:25 följande:
    Härligt att höra Telge! Grattis till ditt växande frö.
    Tack alla, känns underbart, jag är så lycklig och tacksam att en liten vill ha mig som mamma jag vet väldigt emotionell just nu.
    Gravid v.6+3 BF 24/10
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma