Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

Plus igen efter mf/ma

Sugar hade redan svarat i magbildstråden så jag testade det hon skrev och nu ligger där en bild på magen från den 12 juni Lite gammal så magen har ju växt en del sedan dess.

Gravid v.24+3 BF 23/10 Bara 108 dagar dit
  • telgebo
    sugarrush skrev 2011-07-07 23:03:30 följande:
    Telge, jag kan tyvärr inte se din bild från mobilen... Får kolla när jag är tillbaka på jobbet på måndag!
    Okej, den ligger i magbildstråden.
  • telgebo
    Mamma till W skrev 2011-07-07 23:04:57 följande:
    Jag har luftat på nätterna eller ja haft slappa pyamasbyxor men inga trosor. Nu testar jag salva och funkar inte det får jag väl ta upp det på inskrivningen. :)
    Okej svamp är inte kul, hade också klåda ett tag men det försvann av sig självt efter ett tag vet inte vad jag gjorde. Smorde aldrig med något utan jag sov utan trosor en natt så det kanske var det då.
  • telgebo

Wow grattis MCT, tvillingar

Vad är det för T-ord du pratar om?

Gravid v.24+4 BF 23/10 Bara 107 dagar dit
  • telgebo

Om man har ont i ena sidan av ligamenten känns det mest då precis när man reser sig och går och står?

• telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-07-08 16:17:17 följande:
    Vad jag än gjorde fick jag ont. antingen stod längre tid eller satt konstigt och gå var ingen hitt det häller.
    Fortsätter det här onda så blir det förlossningen i helgen, nu har jag haft som riktigt värk i 2 dagar och stundtals är det som grym mensvärk (känns som det). Annars har jag besök hos BM på tisdag så jag hoppas ju på att jag ska fixa det tills dess.

Jag orkar inte med alla läkare på förlossningen här, alltid olika läkare och ena läkaren säger en sak och nästa något helt annat och tredje läkaren säger som första läkaren och fjärde som andra osv. Jag blir tokig på sånt. Sedan fixar jag inte vaginala undersökningar heller och det blir säkert en sådan, men får jag riktigt för jävligt ont så är det bara att åka in. Tror dock inte att förlossningen är på G, känns absolut inte som det.
  • telgebo
    Evve81 skrev 2011-07-08 17:09:27 följande:
    telgebo: Jag har ju haft JÄTTEONT i min högra sida och fick rådet av förlossningen att ta 2 alvedon och för mig funkade det. Nu är det längesedan jag hade ont.

På något konstigt sätt känns alla mina krämpor bättre. MIna fogar gör inte så ont det onda i sidan är typ borta. Bebis ahr såklart rört sig massor nu för att jag tycker den rört sig lite. Men det har varit äckligt varmt idag och jag har varit på stranden med barnen. Undra hur varmt det blir inuti magen???
    Jag tror inte att tempen inne i magen påverkas av värmen utanför utan det är nog 37 gradigt vatten där inne.

Jag har ont långt ner på sidan av magen på vänster sida, det spänner som ett band nertill till den andra sidan och så spänner det till med smärta på enbart vänster sidan längst ut mot höften inåt gravidmagen. Kommer direkt när jag reser mig upp och pågår hela tiden tills jag sätter mig ner, men jag kan känna av rejälmolvärk då. Har haft detta sedan i onsdags. Har inte testat att ta Alvedon.

Jag hoppas inte detta är början på 15 veckors krämp helvete utan bara nåt tillfälligt som går över av sig självt idag helst, har ju annars mått så bra under hela graviditeten om man bortser från det hemska illamående mellan v.6-13 då.
  • telgebo
    plutten02 skrev 2011-07-09 19:07:03 följande:
    ger upp hoppet denna månaden... BIM+1? idag men fortfarande inget plus med testlagrets stickor, men heller ingen mens...

Fick mf 5 juni och hade utslag på äl test 23 juni. Hade sex kvällen innan. Men tydligen så blev det inget.

Men när ska mensen komma tro??? I morgon är det 5 veckor sen MF?!??!?
    Men tror du på allvar att bara för att man prickar ÄL en gång så är det bebis på G? Jag har gjort 21 såna försök utan att bli gravid och många här kan nog intyga att de också gjort fler försök än 1.

Ibörjan så kan mensen strula och även ÄL efter ett MF/MA så 1 dag sen mens är inget farligt.

Jag fick vänta på min mens 7-10 dagar efter BIM efter mitt MA i maj förra året.
    Gravid v.24+5 BF 23/10 Bara 106 dagar dit
  • telgebo
    Mamma till W skrev 2011-07-09 20:43:58 följande:
    Sen behöver ju inte du TELGE vara spydig mot henne!
    Men det var inte min mening att vara det, sa bara som det är att bara för man har sex nära ÄL och tom prickar in den så betyder inte det per automatik att man blir gravid.

Jag tycker att ÄL testen kan vara missvisande ibland också, det kan tex visa positivt fast man inte har någon ÄL och jag har även läst om andra som inte fått något positivt ÄL test alls och ändå blivit gravida.
    Jag tycker därför att fertilityfriend.com är en bra netod för då vet man ju om ÄL skett eller inte.
  • telgebo
    Mamma till W skrev 2011-07-09 21:36:18 följande:
    Jo det var ett riktigt elakt inlägg. Vem vill inte få ett plus direkt efter ett mf? Jag säger då det, usch på ditt inlägg!
    Förlåt det var inte min mening att vara taskig
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma