• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • telgebo
    Muffe skrev 2011-03-04 19:11:02 följande:

du skrev ju faktiskt att du hade MA på gång, så jag tror Sofy undrade lite om du var gravid nu igen!

Men, som Happi säger... vill vi stänga denna tråd? Vi kanske ska prata roliga saker som denna tråd ju faktiskt är till för!!

jag tycker du är lika ostöttande som sofy  denna tråd är väl till för alla oroliga och såna som bara ha ha ha ar hela tiden och flamsar runt.
    Gravid v.6+5 BF 24/10
  • Marlyn

Jag skrev inte så för att få sympati av er tjejer... jag blev inte förvånad för ni är ju så omtänksamma och fina. Jag blev bara så irriterad.

Jag har inte varit ledsen förrän nu och det är inte för att jag har fått ett X.

Jag hoppas allt går bra för dig idag Sofy... sådana är vi när vi föder... lite skrikiga och jobbiga, men det går överBaby

Dottern torkade bort mina tårar och sa "Nu behöver du inte vara ledsen mer mamma" och så gav hon mig en kram och en klapp på kinden.

• Mabaja
    Muffe skrev 2011-03-04 19:13:14 följande:
    Haha, fick du upp benet på väggen i en dusch? eller från badkar? Om jag försöker sätta upp foten mot väggen i duschen så är magen i vägen så jag ser ändå inget och jag når inte fram med hyveln till längst ned på benet

Men jag tar det jättelugnt, sitter hela tiden på jobbet å tar det relativt lugnt hemma, ändå sammandragningar. Konstigt. När jag reser mig på jobbet kommer de, när jag reser mig upp på natten kommer de osv....
    Ska man inte ens kunna röra sig?
    jag låg ner i badkaret... Tro inte att jag var så smidig med min jättemage.. sen fick spegeln agera ögon! Men vältrimmad var jag hela tiden. haha. Vill man vara fin får man lida pin. Min man kom in emellanåt, skakade på huvudet och backade ut genom badrummet. Så där låg jag i badkaret med min jättemage, men jag blev lite smidigare faktiskt! HAHA
    Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • Mabaja
    Marlyn skrev 2011-03-04 19:18:50 följande:
    Dottern torkade bort mina tårar och sa "Nu behöver du inte vara ledsen mer mamma" och så gav hon mig en kram och en klapp på kinden.
    Vilken underbar dotter du har! Kramar och klappar på kinden kan göra en väldigt gott!
  • Muffe

Åh är det nån som har Weleda havandeskapsolja, är ju sååå skönt att smörja in magen med den och känna lite gensvar där inifrån! Mys!

Hhi, sambon är så gullig. Han har jobbat mycket denna vecka och ofta kommer sms och han skriver alltid och frågar hur det är med OSS, hela tiden Jag är inte bara jag nuförtiden utan nu är det bebis och jag!

• sugarrush
    Muffe skrev 2011-03-04 19:32:17 följande:

Åh är det nån som har Weleda havandeskapsolja, är ju sååå skönt att smörja in magen med den och känna lite gensvar där inifrån! Mys!

Hhi, sambon är så gullig. Han har jobbat mycket denna vecka och ofta kommer sms och han skriver alltid och frågar hur det är med OSS, hela tiden Jag är inte bara jag nuförtiden utan nu är det bebis och jag!

Åh vad mysigt! Längtar tills någon tilltalar en i plural!

Nej den oljan har jag inte, men jag har en kupong på den. Dock fick jag en mysig mag-kräm från bodyshop, typ kakao-bodybutter som de rekommenderade till gravida. Den smörjer jag in magen med och den luktar smaskens!
    Fjärde gången gillt?
  • MCT79
    Mamma till W skrev 2011-03-04 19:19:18 följande:
    jag låg ner i badkaret... Tro inte att jag var så smidig med min jättemage.. sen fick spegeln agera ögon! Men vältrimmad var jag hela tiden. haha. Vill man vara fin får man lida pin. Min man kom in emellanåt, skakade på huvudet och backade ut genom badrummet. Så där låg jag i badkaret med min jättemage, men jag blev lite smidigare faktiskt! HAHA
    Du.. det finns månne inga bilder i bloggen? :)

Den här kvällen tog en udda vändning.. jag kom ut från toaletten.. där står sambon och stirrar mot mig.. men allt jag såg var en svart siluette... GALLSKREK in på toa och började storgråta... han blir arg, springer ner i källaren och kom upp 5 minuter senare helt FÖRTVIVLAD öcer att han gjorde mig så rädd...

Å nu är han helt förstörd och övertygad om att han dödat bebis....
    nu jeklar...
  • Mabaja
    MCT79 skrev 2011-03-04 19:41:10 följande:

Den här kvällen tog en udda vändning.. jag kom ut från toaletten.. där står sambon och stirrar mot mig.. men allt jag såg var en svart siluette... GALLSKREK in på toa och började storgråta... han blir arg, springer ner i källaren och kom upp 5 minuter senare helt FÖRTVIVLAD öcer att han gjorde mig så rädd...

Njaej inte riktigt då. hahaha... Men du kan ju tänka dig hur det såg ut! Är ju rätt stor redan från början och sen höggravid på det. haha. Åh vad jag ska ta kort på det när nr 2 vill bli aktuell! :)

Fy vilken situation men bebis ligger tryggt inbonad i magen så den är nog inte lika lättskrämd!
  • sugarrush
    MCT79 skrev 2011-03-04 19:41:10 följande:

Men oj så tokigt det kan bli..
    Jag är SÄKER på att bebisen inte mådde dåligt alls av det.
    Den största risken tror jag är att bebisen utvecklar en smak för skräckfilmer.. Cool
    Fjärde gången gillt?
  • MCT79

Näe jag tror inte heller det är nån fara... men han är jättenere nu.. ska gå å krama lite på honom... :)

nu jeklar...
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma