• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • MCT79
    Happiness skrev 2011-03-04 19:07:37 följande:
    Sen måste jag fråga alla på tråden? Vill ni ha denna tråd avstängd  eller vad är syftet med allt detta snack?
    Mycket klokt... Klart vi inte vill!
    nu jeklar...
  • telgebo
    sugarrush skrev 2011-03-04 19:04:59 följande:
    Telgebo, din oro är inte alls löjlig, jag vet hur den känns (tror jag). Jag har ju också haft lite mf och sånt spökar länge efteråt. Men jag tycker inte vi ska jämföra vår oro med varandra.

Med det menar jag INTE att din oro är löjlig alls, jag vet precis hur det känns och den är riktigt tuff att bära på.
    Men jag har en idé som kanske kan hjälpa dig! Ta och ring upp din BM (eller läkare, jag minns inte hur det var) som har journalen. Be att få förtydligat EXAKT vad det stod i journalen. Du har all rätt att veta svart på vitt vad de  skrivit om dig och din graviditet.

För att minska risken för missfall har jag ett annat råd, men du kan strunta i det om du tycker det är puckat, du bestämmer själv. Jag tycker du ska försöka sluta röka helt, även om det är svårt. Det finns plåster och annat man kan använda för att kunna trappa ner lättare. Missfallsrisken ökar nämligen med 60% om man röker. Men, det är bara ett tips, och du gör som du vill.
    jag har sagt till min bm att jag är extremt orolig men jag tror inte hon förstår ändå jag får inte ens komma till henne förrän jag har gått igenom ett till vul och läkaren har givit klartecken att okej och det känns som jag kommer bryta ihop innan dess, det har jag delvuis gjort redan.
    Gravid v.6+5 BF 24/10
  • Muffe

Haha, fick du upp benet på väggen i en dusch? eller från badkar? Om jag försöker sätta upp foten mot väggen i duschen så är magen i vägen så jag ser ändå inget och jag når inte fram med hyveln till längst ned på benet

Men jag tar det jättelugnt, sitter hela tiden på jobbet å tar det relativt lugnt hemma, ändå sammandragningar. Konstigt. När jag reser mig på jobbet kommer de, när jag reser mig upp på natten kommer de osv....
    Ska man inte ens kunna röra sig?

• needtobreathe
    Mamma till W skrev 2011-03-04 19:11:06 följande:
    Låter som en härlig kväll! Ang sammandragningar, din kropp vill att du tar det lugnare- tydligen ansträngande att spa:a sig hemma! :) Jag körde med spegel när jag skulle raka underredet i slutet... och benen lade jag upp på väggen så nådde man fint! haha...
    Hahaha ja kör me Charlies trimmer eller va de heter, rakapparat.. jaja, nånting sånt iallafall ;) De e ju kanon, går skitfort! :D Ser inte så mycke iofs men kör på känsla o de verkar va ok.. hahaha ;)
  • sugarrush
    Muffe skrev 2011-03-04 19:09:37 följande:
    Sugar - blev det nån "spa-kväll"

Jag duschade länge, peelade kropp och ansikte, hade ansiktsmask, försökte raka mig haha och nu är jag heeeeet slut. Magen är stenhård och har sammandragningar var 30:e minut ungefär, men det är väl normalt så länge de inte gör ont...

Nu blir det snart fruktsallad och en gravidtidning och sen brynplock och lite så...
    Åt det låter mysigt! Skål
    Nja, det blev en lång dusch, lite skrubbhandske och inpackning i håret. Mer blev det inte, hade ju planerat ansiktsmask men upptäckte att jag fått värsta megahormonfinnen på hakan så jag tappade lusten att pyssla om mitt ansikte alls. Ska själv sno ihop lite fruktsallad snart.. har bara så svårt att slita mig från tråden!

Provade en gravidtunika jag köpte i New York och SHIT VAD PREGGO JAG SER UT! HAHAHAHAHAHAHAHA!
    Fjärde gången gillt?
  • Muffe

sofy, om du blir kvar får du be sambon åka o hämta eller köpa ny eller låna av ngn på förlossningen haha

• telgebo
    Happiness skrev 2011-03-04 19:07:37 följande:
    Sen måste jag fråga alla på tråden? Vill ni ha denna tråd avstängd  eller vad är syftet med allt detta snack?
    ja du folk tycker det är kul att vara taskiga mot mig skriva vad jag skrev för 1 år sen men ar´tt jag svara ikapp för några timmar sen det är fy fy fy, inte göra och massa annat onödigt, jag tror inte tråden blir avstängd.
    Gravid v.6+5 BF 24/10
  • Mabaja
    needtobreathe skrev 2011-03-04 19:10:12 följande:
    Jaaa, de måste dom ju kolla! Som sagt, va många härinne nu som ska föda barn så får nog vänta lite.. o snart tar batteriet slut i datan :(
    spara på batterierna... eller iof, kan du inte använda dig av dina duracellkaninsfasoner? :) Då borde datorn hålla i evigheter, inget slut där inte. HAHAHA. Skoja bara!

Mallanis: Hur blir det? Ska vi ta en fika när du kommer ner v 11? :) Någon annan i Sthlmstrakten som vill hänga på?
    Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • Muffe

Jag har också svårt att slita mig från tråden hihi!

Men du fick ju en liten myskväll sugar! Tror du att du är piggare nu när sambon kommer hem?

• needtobreathe
    Muffe skrev 2011-03-04 19:14:13 följande:

sofy, om du blir kvar får du be sambon åka o hämta eller köpa ny eller låna av ngn på förlossningen haha

Jag ska hem sen ju ;) Så då kan ja skriva igen! :D Haha!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma