• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • sugarrush
    telgebo skrev 2011-03-04 18:53:03 följande:
    den sista raden var nte så snäll pch du det vet su inte om jag och inte jag heller och inte ens läkaren vet så jag i fan ingenting.
    Telgebo, din oro är inte alls löjlig, jag vet hur den känns (tror jag). Jag har ju också haft lite mf och sånt spökar länge efteråt. Men jag tycker inte vi ska jämföra vår oro med varandra.

Med det menar jag INTE att din oro är löjlig alls, jag vet precis hur det känns och den är riktigt tuff att bära på.
    Men jag har en idé som kanske kan hjälpa dig! Ta och ring upp din BM (eller läkare, jag minns inte hur det var) som har journalen. Be att få förtydligat EXAKT vad det stod i journalen. Du har all rätt att veta svart på vitt vad de  skrivit om dig och din graviditet.

För att minska risken för missfall har jag ett annat råd, men du kan strunta i det om du tycker det är puckat, du bestämmer själv. Jag tycker du ska försöka sluta röka helt, även om det är svårt. Det finns plåster och annat man kan använda för att kunna trappa ner lättare. Missfallsrisken ökar nämligen med 60% om man röker. Men, det är bara ett tips, och du gör som du vill.
    Fjärde gången gillt?
  • Happiness

Sen måste jag fråga alla på tråden? Vill ni ha denna tråd avstängd  eller vad är syftet med allt detta snack?

• maria204
    Happiness skrev 2011-03-04 19:07:37 följande:
    Sen måste jag fråga alla på tråden? Vill ni ha denna tråd avstängd  eller vad är syftet med allt detta snack?
    Bra sagt!
  • Muffe

Sugar - blev det nån "spa-kväll"

Jag duschade länge, peelade kropp och ansikte, hade ansiktsmask, försökte raka mig haha och nu är jag heeeeet slut. Magen är stenhård och har sammandragningar var 30:e minut ungefär, men det är väl normalt så länge de inte gör ont...

Nu blir det snart fruktsallad och en gravidtidning och sen brynplock och lite så...

• telgebo
    needtobreathe skrev 2011-03-04 18:59:21 följande:
    Är du gravid nu? Hade du inte fått MA skrev du tidigare idag till Marlyn? :/
    snälla varför så jädra taskig? Orkar inte mmed dig om du ska vara så jävla elak mot mig hela jävla tiden, jläs igen  jag skrec om jag NU ÄR GRAVID. men då jag störtgråter hela tiden och knappt ser tangenterna så blir det lite fel på skrivit ibland  att jag glömmen bokstav eller två eller tre
    Gravid v.6+5 BF 24/10
  • needtobreathe
    Mamma till W skrev 2011-03-04 19:01:12 följande:
    säg till att de ska kolla om du öppnat dig nåt! Eller ja lite är du ju öppen eftersom vattnet sipprar/sipprat. :)
    Jaaa, de måste dom ju kolla! Som sagt, va många härinne nu som ska föda barn så får nog vänta lite.. o snart tar batteriet slut i datan :(
  • Muffe

du skrev ju faktiskt att du hade MA på gång, så jag tror Sofy undrade lite om du var gravid nu igen!

Men, som Happi säger... vill vi stänga denna tråd? Vi kanske ska prata roliga saker som denna tråd ju faktiskt är till för!!

• Mabaja
    Muffe skrev 2011-03-04 19:09:37 följande:
    Sugar - blev det nån "spa-kväll"

Jag duschade länge, peelade kropp och ansikte, hade ansiktsmask, försökte raka mig haha och nu är jag heeeeet slut. Magen är stenhård och har sammandragningar var 30:e minut ungefär, men det är väl normalt så länge de inte gör ont...

Nu blir det snart fruktsallad och en gravidtidning och sen brynplock och lite så...
    Låter som en härlig kväll! Ang sammandragningar, din kropp vill att du tar det lugnare- tydligen ansträngande att spa:a sig hemma! :) Jag körde med spegel när jag skulle raka underredet i slutet... och benen lade jag upp på väggen så nådde man fint! haha...
    Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • needtobreathe
    Muffe skrev 2011-03-04 19:11:23 följande:
    Näää sofy, tog du inte med laddare?
    Näää!! :( Jävla skit..
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma