• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Mabaja
    MCT79 skrev 2011-03-04 20:00:26 följande:
    Näe jag tror inte heller det är nån fara... men han är jättenere nu.. ska gå å krama lite på honom... :)
    kramas lite för mig med.. Jag får ju bara lökbitar i ansiktet när jag försöker! :)
    Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • Muffe

Undrar hur det går för Sofy

här sitter jag och skriver ner mina sammandragningar, emellanåt lite mensvärk typ. Just nu är det en var 30:e minut som tidigare...
    Snart ringer jag och rådfrågar ngn

• Marlyn

Sötfilur: Så spännande (och smärtsamt för dig såklart). Hur långt har du gått? Som jag sa till Sofy innan så har jag noll koll på vem som ska få när.

• Mabaja
    Muffe skrev 2011-03-04 20:10:17 följande:

här sitter jag och skriver ner mina sammandragningar, emellanåt lite mensvärk typ. Just nu är det en var 30:e minut som tidigare...
    om det kan göra dig lugnare så ring in... :) men hade det varit jag hade jag inte ens tänkt tanken på att klocka! :) meen jag är lite loj med... kanske därför jag var öppen 8 cm när de gjorde första undersökningen vid förlossningen, dvs inne i undersökningsrummet. haha en timme senare var Wilda ute!
  • sugarrush
    Muffe skrev 2011-03-04 20:10:17 följande:

Ojdå, gumman, ta och ring in och prata lite med dem.. Förmodligen är det högst normalt, men det kan ju vara skönt att höra det från något proffs.

Jag är inne i ett efterrättsstim!
    Igår - blåbärspaj!
    Idag - fruktsallad!
    Imorgon - NEGE! Cool
    Fjärde gången gillt?
  • Muffe

Äh jag ringer inte in, det är ju säkert helt normalt. Det gör ju inte ont alls.
    Jag är ju bara i v 32, lååångt kvar. Dock inte jättekul att man inte ens kan röra sig utan att det ska bli hårt som en boll i magen

Å sugar, gott gott!

• Evve81

Sugar: Det får man som gravid

Undra hur det går för Sofy?!

Nu har maken kommit hem och jag hade tänkt scrappa men jag orkar inte. Orken liksom rann av mig efter att jag slumrade i soffan.

• Mabaja
    Muffe skrev 2011-03-04 20:29:40 följande:
    Äh jag ringer inte in, det är ju säkert helt normalt. Det gör ju inte ont alls.
    Jag är ju bara i v 32, lååångt kvar. Dock inte jättekul att man inte ens kan röra sig utan att det ska bli hårt som en boll i magen

Å sugar, gott gott!
    din livmoder tränar... :)
  • Muffe

Japp det är väl träning, fast nu gör det lite ont nedåt, typ mensvärk i ljumskarna haha! Normalt det med?

• Mabaja
    Muffe skrev 2011-03-04 20:32:18 följande:
    Japp det är väl träning, fast nu gör det lite ont nedåt, typ mensvärk i ljumskarna haha! Normalt det med?
    viss mensvärk är ju förvärkar.. Är det plågsam mensvärk kan det tom vara värkar! :)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma