• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Mabaja
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-05 20:35:28 följande:
    Mabaja: jag längtar efter min slempropp! Och vattnet och värkar!! Haha jag längtar mest efter att få träffa den underbara lille kille som ligger och hickar i min mage!
    Det förstår jag verkligen att du gör! Jag längtar efter nr 2, och jag är inet ens gravid. haha... och jag tycker inte att värkarna gjorde så ont som vissa säger! :) Ta det bara lugnt så kommer det att gå fint!
    Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • Smålands jänta i storstaden

Puhhh att du redan vill ha nr 2! Fast det är tur vi är olika!

Just nu känner jag att jag aldrig mer skulle palla en graviditet till, men vad säger man när man sitter med sin lille skatt i famnen!? Nej några år emellan måste det gå, så att man hinner förtränga lite av alla dessa veckorna!

• Mabaja
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-05 20:48:02 följande:
    Puhhh att du redan vill ha nr 2! Fast det är tur vi är olika!

Just nu känner jag att jag aldrig mer skulle palla en graviditet till, men vad säger man när man sitter med sin lille skatt i famnen!? Nej några år emellan måste det gå, så att man hinner förtränga lite av alla dessa veckorna!
    haha jag sa redan på bb "det här ska vi göra igen".. min man såg ut att tycka att jag var dum i huvudet. haha. samtidigt som jag så gärna vill ha en nu nu nu, så får jag panik för det kan i såna fall vara mitt sista barn. Vi har sagt att max tre för då får man plats i en femsitsig bil... och såhär med närmare eftertanke så gillade jag att vara gravid.. Men vi får se när det tar sig!

Tror även att mina förlossningsupplevelser gjorde att jag kan tänka mig en snabbt för allt gick ju så fort och var inte så farligt. sen att jag förlorade massor av blod är något jag blev ledsen över eftersom jag "missade" det där mysiga när bebisen kommer upp på magen och letar sig upp till bröstet... kanske är lite därför jag också vill ha en snabbt, för att jag känner mig snuvad på upplevelsen... det jag däremot inte ser fram emot är svedan när man kissar efteråt. haha.
    Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • Evve81

Mabaja: Är just därför detta är vårt sista barn. Med fler barn växer vi ur både bil och hus!

MCT: Scrappar du? Jag har rensat bland mina scrapgrejor idag. Jag ska på scrapmara sista helgen i mars så jag måste se om det fattas nåt....

Sugar: Ja detta pinsamma problem ger sig ju inte direkt efter förlossningen heller. Man känner sig som en gammal tant med inkontinens....

Nu har jag lite sorg i hjärtat. Modo gick till kvalserien......

• MCT79
    Evve81 skrev 2011-03-05 21:26:24 följande:
    Mabaja: Är just därför detta är vårt sista barn. Med fler barn växer vi ur både bil och hus!

MCT: Scrappar du? Jag har rensat bland mina scrapgrejor idag. Jag ska på scrapmara sista helgen i mars så jag måste se om det fattas nåt....

Sugar: Ja detta pinsamma problem ger sig ju inte direkt efter förlossningen heller. Man känner sig som en gammal tant med inkontinens....

Nu har jag lite sorg i hjärtat. Modo gick till kvalserien......
    Japp det gör jag... sista helgen i mars minsann,... jag med... Ska vi till samma ställe tro? hahah!
    nu jeklar...
  • MCT79
    Evve81 skrev 2011-03-05 21:29:21 följande:
    MCT: jag ska till Övik?!
    Ahh nej jag ska vara här i sthlm! Men jag tror du kommer springa på lite cyberkompisar till mig, bla en tjej från Lycksele som heter Camilla och gör fantastiska kort oftast med Magnolia-motiv! :)
    nu jeklar...
  • Evve81
    MCT79 skrev 2011-03-05 21:32:10 följande:
    Ahh nej jag ska vara här i sthlm! Men jag tror du kommer springa på lite cyberkompisar till mig, bla en tjej från Lycksele som heter Camilla och gör fantastiska kort oftast med Magnolia-motiv! :)
    Det är ju så himla kul och dyrt. På en helg g¨r det ju massor med pengar. Men jag kommer förmodligen inte kunna åka i höst för en hel helg med bebis och scrap samtidigt kanske inte är någon hit men jag får se. Har inte bestämt mig än för hur jag gör då......
  • MCT79
    Evve81 skrev 2011-03-05 21:35:25 följande:
    Det är ju så himla kul och dyrt. På en helg g¨r det ju massor med pengar. Men jag kommer förmodligen inte kunna åka i höst för en hel helg med bebis och scrap samtidigt kanske inte är någon hit men jag får se. Har inte bestämt mig än för hur jag gör då......
    Jo inte är det billigt.. sen vill man ju ha mer än man behöver... egentligen. Blev lite idag...igen..

Nu blir det sängen....
    nu jeklar...
  • telgebo
    Evve81 skrev 2011-03-05 18:07:30 följande:
    Sugar: Jag läcker som ett såll emellanåt. Har trott jag är ensam om det så här tidigt. Jag skulle aldrig vara utan trosskydd nu

Är ju väldigt olika hur länge man krystar mina barn har varit ute på kanske 2-5 krystvärkar. Medan endel får hålla på flera timmar.
    första barnet hade jag krystvärkar i 4 timmar, de tog längst tid, öppnade mig från noll-10 cm på 1 tim och 50 min.
    Längtan efter liten skrev 2011-03-05 19:32:10 följande:
    telgebo: hur gick det för dig på ditt vul? har inte varit inne sen des...
    ja du för liten så ska på återbesök om 1,5 vecka.
    Gravid v.6+6 BF 24/10 Efter 19 mån slit och ett MA
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma