• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • telgebo
    Mamma till W skrev 2011-03-05 20:58:25 följande:
    haha jag sa redan på bb "det här ska vi göra igen".. min man såg ut att tycka att jag var dum i huvudet. haha. samtidigt som jag så gärna vill ha en nu nu nu, så får jag panik för det kan i såna fall vara mitt sista barn. Vi har sagt att max tre för då får man plats i en femsitsig bil... och såhär med närmare eftertanke så gillade jag att vara gravid.. Men vi får se när det tar sig!

Tror även att mina förlossningsupplevelser gjorde att jag kan tänka mig en snabbt för allt gick ju så fort och var inte så farligt. sen att jag förlorade massor av blod är något jag blev ledsen över eftersom jag "missade" det där mysiga när bebisen kommer upp på magen och letar sig upp till bröstet... kanske är lite därför jag också vill ha en snabbt, för att jag känner mig snuvad på upplevelsen... det jag däremot inte ser fram emot är svedan när man kissar efteråt. haha.
    Känner igen det där. När jag väntade första sa jag till mitt ex att du om jag börjar tjata om nr 2 bara några veckor efter förlossningen så kan väl di påminna mig om hur jobbigt det är att vara höggravid och dessutom vill jag aldrig mer vara höggravid under sommaren och under förlossningen skrej hag aldrig mer jag föder barn, om det blir fler barn ska jag ha snitt.

Uppe på BB när det var ca 3-4 timmar efter jag hade fött så sa jag att jag ville ha en till för det var ju inte alls så farligt och ont att föda gjorde det ju inte,,,hade total förtrångt smärtan
    Gravid v.6+6 BF 24/10 Efter 19 mån slit och ett MA
  • Mabaja
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-05 21:52:57 följande:
    Pinklove: vart är du!? Föder du barn!!!!!?????
    verkar som att det är barnafödelse i tråden! :)
    Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • acure

Nä nu känns förvärkarna som vanligt igen, men jag hade 5 minuter mellan sammandragningarna under ett par timmar, de gjorde dock inte ont, men kändes annorlunda. men nu är det som sagt som vanligt igen. jag tror aldrig att det kommer hända. jag vill verkligen inte bli igångsatt om x antal veckor. hur går det för dig Småland? Vore ju kul om vi fick samtidigt!! :)

• Smålands jänta i storstaden

Fasiken pinklove! Trodde ju att du låg och födde barn nu! Blev nästan lite avis! Men så hade jag oxå igår efter bowlingen man gav bara obehag och tätare men idag åter igen som vanligt! Kanske det kommer igång inatt för dig?

Jag vill inte heller vänta! Jag vill träffa min jätte NU!!! Men de flesta förlossningarna startar på natten så ännu lever hoppet!

• Mabaja
    acure skrev 2011-03-05 22:03:40 följande:
    Nä nu känns förvärkarna som vanligt igen, men jag hade 5 minuter mellan sammandragningarna under ett par timmar, de gjorde dock inte ont, men kändes annorlunda. men nu är det som sagt som vanligt igen. jag tror aldrig att det kommer hända. jag vill verkligen inte bli igångsatt om x antal veckor. hur går det för dig Småland? Vore ju kul om vi fick samtidigt!! :)
    nej men vad trist.. I Västerås är det två veckor va innan det blir igångsättning? Min bm hade sagt 14 dagar och sen när jag gick på övertid var det minsann inte alls två veckor utan överburenhetskontroll efter två veckor och sen igångsättning efter några dagar.. Jag blev helt förstörd! Sen hade de inga extra kontroller heller på övertid så jag var ju ett mindre nervvrak!
    Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • needtobreathe

Pinklove,

NU kommer du in på min sida ;) jag är minsann liiiite glömsk!

In o föd barn me er nu!

• acure

Tycker dock att bebis är lite lugnare sen igår kväll... kanske förbereder sig... äh fy vad jag letar tecken på förlossning nu. Haha. Påminner om när man letade symptom på graviditet en vecka innan BIM, det känns som ett helt liv sedan.

• Smålands jänta i storstaden

Här i stockholm är det olika hur de gör med igångsättning, men huddinge verkar bäst de som vi valt oxå. Där får man göra TUL och flöde 41+0 och är det okej då så får man gå till 42+0, sös och danderyd hade andra bestämmelser, kommer inte ihåg vilket men ett hade ingen koll alls utan startade igångsättningen 42+0 och det andra stället hade TUL 42+3.

Jag har iaf en remiss som ligger hon UL-BM så det är bara för mig att ringa OM jag jg skulle gå till 41+0, det känns bra!

• acure

Mabaja: tror att man får gå över två veckor och sen är det son du skrev överburenhetskontroll varannan dag efter v 42+0, mår mamma och barn bra kan man få gå en vecka till om jag inte misstar mig. Men det tror jag inte att mitt psyke klarar av, då kommer de få lägga in mig på psyk istället för förlossningen.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma