• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Längtan efter liten

Spännande färnevik.. Lycka till

Längtan efter liten är stor
  • MCT79

Hörrni jag har haft en hemsk huvudvärk två dar nu... inte migrän utan det sitter som en blymössa över pannan.... v10 nu... (9+2) nån mer som hade så?

Visst kan jag försöka med Alvedon`?

Sitter med vetekudde över nacke och axlar nu... se om det lindrar....

nu jeklar...
  • sugarrush
    MCT79 skrev 2011-03-08 20:52:39 följande:
    Hörrni jag har haft en hemsk huvudvärk två dar nu... inte migrän utan det sitter som en blymössa över pannan.... v10 nu... (9+2) nån mer som hade så?

Visst kan jag försöka med Alvedon`?

Sitter med vetekudde över nacke och axlar nu... se om det lindrar....
    Jobbigt vännen!
    Alvedon ska ju vara lugnt. Min BM sade att det kunde man ta, i mängd enligt förpackningen förstås.
    Fjärde gången gillt?
  • MCT79
    sugarrush skrev 2011-03-08 20:55:14 följande:
    Jobbigt vännen!
    Alvedon ska ju vara lugnt. Min BM sade att det kunde man ta, i mängd enligt förpackningen förstås.
    Jaa.. jag har tagit två tabletter två kvällar på raken nu... så då är det borta när jag vaknar men kommer igen efter lunch och sen står jag ut till kvällen...
    nu jeklar...
  • maria204

Färnevik: Lycka till! Vad härligt att tassa på mållinjen!

• sugarrush

Attans vad jobbigt... har du druckit tillräckligt mycket vatten? (kanske en dum fråga men jag frågar ändå)

Fjärde gången gillt?
  • acure

Ego: var hos barnmorskan idag för akupunktur och fick även lyssna på hjärtljuden då jag är så orolig. Självklart var hjärtljuden låga, pendlade mellan 110-120, vilket min Bm inte tyckte var någon fara eftersom jag precis vilat och fått akupunktur så antagligen sov bebisen, men jag blev orolig och Bm försökte därför väcka bebisen för att jag skulle lugna mig, men bebisen ville inte vakna och jag blev naturligtvis helt panikslagen så min Bm ringde upp till förlossningen för att jag skulle få komma upp och ta en kurva så att jag sedan skulle kunna lugna mig. Min mamma följde med mig upp och där fick jag ligga på remsa i en halvtimme. Fick träffa en jättegullig undersköterska som kom in med ett glas nyponsoppa till min medhavda smörgås. Hon berättade att om man dricker något sött så kan det få bebisen att vakna till lite om den är trött (kanske något du kan prova Småland om du vill att bebis ska piggna till), och mycket riktigt, bara minuter efter nyponsoppan vaknar bebis till liv och hjärtljuden stegras snabbt till 150-160. Jag blir oerhört lättad. Fy vad jag hann oroa mig på vägen upp. Under den halvtimme jag låg med remsa fick jag också 4 sammandragningar vilket var häftigt att se på skärmen. Det häftigaste var att det gick att se på skärmen att en värk var på g redan innan jag kände det i magen! Dock blev jag lite irriterad när jag skulle bli hemskickad. Jag får träffa en barnmorska som går igenom ctg-kurvan och berättar att allt ser så fint ut. Sedan ger hon mig fel journal att ta med hem, vilket jag som tur är upptäcker innan jag kommit till bilen, så vi går tillbaka för att få rätt journal och då vet inte barnmorskan vad jag heter, hon tar mitt körkort och lägger i en annan journal och allt blir jätterörigt. Till slut får jag rätt papper och rätt körkort och kan åka hem. Blev bara himla orolig om jag skulle få denna Bm vid förlossningen om hon inte ens kan ha koll på journalerna. Hur som helst är jag glad att kurvan var fin och att bebis mår bra. Nu vill jag bara ha ut den på utsidan! :)

• MCT79
    sugarrush skrev 2011-03-08 21:00:54 följande:
    Attans vad jobbigt... har du druckit tillräckligt mycket vatten? (kanske en dum fråga men jag frågar ändå)
    Gör inget annat...  Cool
    nu jeklar...
  • sugarrush

Åh jag blir så avis på er som är på gång! Jag vill OCKSÅ HA EN BEBIS!!!!!!!!

Fjärde gången gillt?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma