• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Pancakes
    Evve81 skrev 2011-03-08 13:49:30 följande:
    inga bebisar här?! Det är ju jobbigt när alla frågar runt BF. De flesta gör det ju i välmening och nyfiken het!

Tjoho!!! Allt såg jättebra ut! Bebis sprattlade så det var svårt att mäta. Nytt bf 31 juli och det bästa är att då har förlossningen i Sollefteå öppet. Så nu är jag i v 19+1 idag. Det var bm och en underläkare som skulle kolla och underläkaren som höll på träna tog LÅNG tid på sig och mätte och mätte och när han var klar gjorde bm samma. Hon berättade iallafall vad hon gjorde det gjorde inte underläkaren........ Så jag var på lindex och köpte en pyjamas och en body Känns i alla fall JÄTTESKÖNT att allt såg bra ut! Nu kanske man slipper oroa sig hela tiden
    Åååh, så roligt! Stort grattis! Var det RUL du var på alltså? Tänkte på vilken vecka du var i... Tog ni redan på vad det blir för kön?
  • acure
    Evve81 skrev 2011-03-08 13:49:30 följande:
    inga bebisar här?! Det är ju jobbigt när alla frågar runt BF. De flesta gör det ju i välmening och nyfiken het!

Tjoho!!! Allt såg jättebra ut! Bebis sprattlade så det var svårt att mäta. Nytt bf 31 juli och det bästa är att då har förlossningen i Sollefteå öppet. Så nu är jag i v 19+1 idag. Det var bm och en underläkare som skulle kolla och underläkaren som höll på träna tog LÅNG tid på sig och mätte och mätte och när han var klar gjorde bm samma. Hon berättade iallafall vad hon gjorde det gjorde inte underläkaren........ Så jag var på lindex och köpte en pyjamas och en body Känns i alla fall JÄTTESKÖNT att allt såg bra ut! Nu kanske man slipper oroa sig hela tiden
    Grattis! Vad roligt!! Det är så härligt att få veta att allt ser bra ut så man med gott samvete kan handla något litet plagg för att fira! :) Hur många dagar blev du flyttad?
  • Pancakes
    acure skrev 2011-03-08 13:54:40 följande:
    Jag är vegetarian (äter fisk) så jag har ätit Folsyra + järn i stort sett hela graviditeten. Annars brukar jag äta Mitt Val Vegetarian, men de innehåller inte tillräckligt med folsyra så jag kör den andra kombinationen nu under graviditeten. Längtar tills jag får byta tillbaka... :)

Om du äter en allsidig kost så borde inga extra vitaminer behövas, förrutom då järn om hb är lågt, samt folsyra (de första 12 veckorna).
    Jag äter inga extratabletter eller vitaminer och det har gått bra än så länge. Hade leverpastejscravings de första veckorna, haha.
    Ska till BM idag så får väl se om det har fortsatt så bra. Vad som helst kan ju hända känns det som.
  • Pancakes
    Muffe skrev 2011-03-08 13:48:49 följande:
    Hitills är det bara EN person som har tagit på min mage och hon frågade först... är det många som petar på er? :)
    Njäe, inte jättemånga men desto fler kommentarer. Jag tror att det är jag som är jättekänslig och inte gillar att bli granskad, men kommer i alla fall tänka mig för extra noga i framtiden med vad jag säger till gravida.
  • acure
    Pancakes skrev 2011-03-08 13:56:40 följande:
    Jag äter inga extratabletter eller vitaminer och det har gått bra än så länge. Hade leverpastejscravings de första veckorna, haha.
    Ska till BM idag så får väl se om det har fortsatt så bra. Vad som helst kan ju hända känns det som.
    Åh det där med leverpastej alltså....mmmm I samband med att mitt järnvärde blev lågt fick jag sånt sug efter leverpastej. Var verkligen svårt att sitta vid frukosten på jobbet (jobbar på förskola) och se barnen trycka i sig leverpastejskivor på mjukt bröd....mmm. Då avsade jag mig nästan mitt vegetarianskap! haha.

Skönt att du sluppit äta tabletter. Kan man klara sig utan är det ju kanon!
  • Evve81

Tackar för grattis. Det beräknade BF var 2 augusti så 2 dagar bakåt. Var samma med sonen med men han kom på beräknad dag! Vi har inte tagit reda på kön. Gjorde det med sonen men nu ska vi inte göra det. Vi visste inte med dottern heller. Vi har ju liksom både tjej och killkläder redan. Ja det var RUL. Med de andra barnen har jag ju fått flera TUL.

I alla fall ska jag ringa min tarmdoktor för det var bara att han kontaktade spec mvc så ordnar de så man får järninjektioner om det behövs. 2 ggr/ vecka på förlossningen. Undra hur man ska kunna jobba om det blir så. Jag hopaps man får välja/önska tider för jag är ju ledig på torsdagar och slutar tidigt på tisdagar eller om man kan får göra det på helgen....

• Pancakes
    acure skrev 2011-03-08 14:00:49 följande:
    Åh det där med leverpastej alltså....mmmm I samband med att mitt järnvärde blev lågt fick jag sånt sug efter leverpastej. Var verkligen svårt att sitta vid frukosten på jobbet (jobbar på förskola) och se barnen trycka i sig leverpastejskivor på mjukt bröd....mmm. Då avsade jag mig nästan mitt vegetarianskap! haha.

Skönt att du sluppit äta tabletter. Kan man klara sig utan är det ju kanon!
    Blev sugen nu nästan, trots att jag ätit lunch haha. En timme kvar till semla, mmmm! Nån mer som ätit det idag?
    Jag var iväg på lunchen och köpte till alla på jobbet till fikat, nu står de där och väntar..
  • acure
    Pancakes skrev 2011-03-08 14:04:57 följande:
    Blev sugen nu nästan, trots att jag ätit lunch haha. En timme kvar till semla, mmmm! Nån mer som ätit det idag?
    Jag var iväg på lunchen och köpte till alla på jobbet till fikat, nu står de där och väntar..
    ingen Semla hitills. Köpte hem det förra året och tyckte att jag var så rar och gullig, men då utbrister min sambo att han avskyr semlor, så iår blir jag nog utan, tycker det är så tråkigt att äta ensam. Nu ser jag ju dessutom ut som en semla så det kanske är tillräckligt bara det?

Vad snällt av dig att handla åt alla på jobbet! :) Det uppskattas nog!
  • Evve81

Jag har ju slutat med mina järntabletter med nu. Klarar inte av att äta dem alls så nu väntar jag på att min tarmdoktor ska ringa för om han tycker att det behövs kan man få järn injektioner på förlossningen!

• Pancakes
    acure skrev 2011-03-08 14:37:46 följande:
    ingen Semla hitills. Köpte hem det förra året och tyckte att jag var så rar och gullig, men då utbrister min sambo att han avskyr semlor, så iår blir jag nog utan, tycker det är så tråkigt att äta ensam. Nu ser jag ju dessutom ut som en semla så det kanske är tillräckligt bara det?

Vad snällt av dig att handla åt alla på jobbet! :) Det uppskattas nog!
    Nähä, inte ser du ut som en semla inte :) Du kanske ska ladda upp med en inför förlossning och amning och sånt :)

Jag kom precis på att jag ska ju till BM om några timmar. Kommer semla påverka mina sockervärden en massa? De säger ju aldrig åt en att låta bli att äta innan så jag har inte ens tänkt på det. Hoppas hoppas...vad ledsen jag blir om ni säger att jag inte får äta min semla nu..
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma