• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • telgebo

Jag tipsade ovan om filt Sötfilur men mitt svar kanske inte duger Känner mig osynlig av dig.

Gravid v.7+3 BF 24/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • sugarrush
    Muffe skrev 2011-03-09 10:48:06 följande:
    Mabaja, är detta typ en bra filt att ha hemma eller när man t ex åker hem från BB?
    www.tradera.com/Nalle-Puh-mjuk-filt-i-bomull-...

Har blivit lite tradera-galen iosf kanske en filt i butik itne kostar så mycket....
    Jag älskar också tradera! Hänger där jämt numera.
    Finns så himla fina barnkläder som kostar multum i butik!
    Fjärde gången gillt?
  • Muffe

Oj telgebo, jag missade faktiskt ditt inlägg. Ser det nu, tack! Jag vill gärna ha lite sött mönster på, gärna med nallar eller så.. men inser nu att jag nog gätna köper rosa eller blå så jag kanske får nöja mig med den filt vi har hemma nu

• telgebo
    Muffe skrev 2011-03-09 10:59:11 följande:
    Oj telgebo, jag missade faktiskt ditt inlägg. Ser det nu, tack! Jag vill gärna ha lite sött mönster på, gärna med nallar eller så.. men inser nu att jag nog gätna köper rosa eller blå så jag kanske får nöja mig med den filt vi har hemma nu
    Jag köpte för ganska länge sedan nu söta på rea på Babyland, vita mjuka med hjärtan på, alltså inte hjärtan utan det är ett hjärtmönster som är svår att förklara men dom är så fina. Får se om det blir kort längre fram då kommer garanterat nån av dom 2 jag har säkert dyka upp på nåt av korten.

Jag kommer för övrigt inte in i ditt galleri.
  • 3 barns mamma84
    telgebo skrev 2011-03-09 10:10:10 följande:
    Åhh här händer det saker när man inte är här. Har Färenik blivit igångsatt? Då gick det bra på bedömningen igår inför induktion. Vad roligt.

Jag har fått min aprovsvar nu och måste fråga er vad hade ni i Ferretin värde i samband med inskrivningen?

2 barnmamma 84: var ska du skrapa och sterilisera? Man gör ju inte både ock. Skrapning gör man ju vid abort eller MA och sterlisering så bränner man väl äggledarna på kvinnan.
    Skrappning kan man göra om man blöder kraftigt.
    Det gjorde min mamma.
    Ägglossningen kan man klippa bräna och göra en knut på för att den kunna öppna om mna vill.
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • telgebo

usch ångrar att jag berättade för min sjukgymnast om min graviditet igår för nu ringde hon och sa att hon måste prata med min samtalssköterska om detta och jag vill inte det då jag anser att det för tidigt att berätta samt hennes reaktion för hon kommer bli rasande över att jag blivit gravid med tanke på historian ang mina äldre barn. Fan varför berättade jag för? Mitt liv är jobbigt just nu pga detta och så kommer soc kopplas in, fan jag vill inte ha soc i mitt liv snokandes och det ska utredas och så ska jag gå runt och må dåligt över deta under hela min graviditet.

• telgebo

Ibland är det bra att höra sig för hos andra MVC. Oxbacken jag varit hos och fått BM kontakt hävdar att man inte behöver följa upp sin hypothyreos med ytterligare blodprover om det första värdet är bra, i mitt fall i v.6+3 och nu pratade jag med min BMM som gick hos när jag väntade min yngsta dotter och dom säger att det ska följas upp så det låter väldigt märkligt och jag håller fullständigt med.

Så nu har jag bokat tid för inskrivning, det tyckte dom också var konstigt att jag inte fått tid för på oxbacken och undrar hur dom jobbar egentligen så nu blir jag nästan rädd för vad det är för ställe den där oxbacken.

• telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-09 11:22:41 följande:
    Skrappning kan man göra om man blöder kraftigt.
    Det gjorde min mamma.
    Ägglossningen kan man klippa bräna och göra en knut på för att den kunna öppna om mna vill.
    Visst gick du hos S när du väntade Didos? Jag fick först tid hos henne men tackade nej för jag minns ju dig så nu fick jag en ny som jobbat där ca 1 år. Hoppas hoppas hon är rar och gullig.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma