• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Mabaja
    Längtan efter liten skrev 2011-03-09 09:07:07 följande:
    ja herregud.. minns det som igår.. det måste ju betyda att jag snart är i mål :S
    jag fattar verkligen ingenting just nu
    jaaa, du är snart i mål. tiden går så fort!!!
    Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • Pancakes

Hej på er!
    Ja, var är Happiness??? Spännande!
    Mabaja, vad stor hon blivit din lilla, springer omkring i gåstolen och allt :)

BM-besöket igår gick bra. Ligger liiiite under kurvan på SF-måttet. Eller vad säger ni: 26 cm i vecka 29, det är väl helt ok ändå?I boken jag har står det att man ska ligga på 27-30 nu men att det kan variera mycket. Pulsen på bebisen hade gått ner lite, låg på 135 först men sen ökade den till 140 när den började röra sig. Tror som sagt på en kille..

• Mabaja
    Pancakes skrev 2011-03-09 09:34:44 följande:
    Hej på er!
    Ja, var är Happiness??? Spännande!
    Mabaja, vad stor hon blivit din lilla, springer omkring i gåstolen och allt :)

BM-besöket igår gick bra. Ligger liiiite under kurvan på SF-måttet. Eller vad säger ni: 26 cm i vecka 29, det är väl helt ok ändå?I boken jag har står det att man ska ligga på 27-30 nu men att det kan variera mycket. Pulsen på bebisen hade gått ner lite, låg på 135 först men sen ökade den till 140 när den började röra sig. Tror som sagt på en kille..
    jag hade 27 i v 29. :) så det är ju inte såå stor skillnad ändå!
  • Pancakes
    Mamma till W skrev 2011-03-09 09:38:18 följande:
    jag hade 27 i v 29. :) så det är ju inte såå stor skillnad ändå!
    Nej, det kan ju bara bero på hur noggrannt de mäter också. Vad skönt, så slipper jag känna mig "onormal" :) Man nojar sig ju lite när man hamnar lite under den där kurvan på skärmen liksom.
  • Mabaja
    Pancakes skrev 2011-03-09 09:39:48 följande:
    Nej, det kan ju bara bero på hur noggrannt de mäter också. Vad skönt, så slipper jag känna mig "onormal" :) Man nojar sig ju lite när man hamnar lite under den där kurvan på skärmen liksom.
    jag låg alltid under när min bm mätte. Sen när det var nån annan så låg jag antingen på kurvan eller över!
  • Muffe

pancakes, tror jag hade ngt liknade mått faktiskt. Säkert heeeelt normalt

Spännande med ev. nya bebisar i tråden nu!!
    I går kväll påminde sambon mig om att alltid ha bilen tankad om vi ska åka in fort, samt att det kanske är läge att packa BB-väskan..... iiihh, det närmar sig!

• Mabaja
    Muffe skrev 2011-03-09 09:55:34 följande:
    pancakes, tror jag hade ngt liknade mått faktiskt. Säkert heeeelt normalt

Spännande med ev. nya bebisar i tråden nu!!
    I går kväll påminde sambon mig om att alltid ha bilen tankad om vi ska åka in fort, samt att det kanske är läge att packa BB-väskan..... iiihh, det närmar sig!
    haha så sa vi med... fast väskan packade jag när vi klockade värkar, var tredje min. hade skrivit en lista på vad vi skulle ha med dääremot. men var skönt att ha nåt att göra. :) tiden gick lite fortare då...
  • Pancakes
    Mamma till W skrev 2011-03-09 10:00:18 följande:
    haha så sa vi med... fast väskan packade jag när vi klockade värkar, var tredje min. hade skrivit en lista på vad vi skulle ha med dääremot. men var skönt att ha nåt att göra. :) tiden gick lite fortare då...
    Orkar du dela med dig av vad det stod på den listan? Eller det finns säkert färdiga listor på FL där det står vad man ska ha med va?
  • telgebo

Åhh här händer det saker när man inte är här. Har Färenik blivit igångsatt? Då gick det bra på bedömningen igår inför induktion. Vad roligt.

Jag har fått min aprovsvar nu och måste fråga er vad hade ni i Ferretin värde i samband med inskrivningen?

2 barnmamma 84: var ska du skrapa och sterilisera? Man gör ju inte både ock. Skrapning gör man ju vid abort eller MA och sterlisering så bränner man väl äggledarna på kvinnan.

Gravid v.7+3 BF 24/10 Efter 19 mån slit och ett MA
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma