• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Mabaja

Jag hade med mig två mjukisbyxor (ett par jag hade på kvällen då Wilda kommit eftersom jag inte gillar att vara "naken")... Sen ett par som jag åkte hem i... sen amningsbh, 2 linnen, trosor, strumpor... dator, kamera, schampo, balsam...

Till bebisen tog vi med oss 2 dressar i stl 50 och 2 i stl 56 (eftersom vi inte visste hur stor bebisen skulle vara på bf+10), en filt och en pyjamas... Ja självklart bilbarnstol, mössa och overall med...

och sen självklart det man måste ha med sig plånbok och pappret med blodgrupperingen och förlossningsjournalen. det sista var det enda vi fick med oss in på förlossningen eftersom det gick så snabbt. haha

Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • telgebo
    Pancakes skrev 2011-03-09 09:39:48 följande:
    Nej, det kan ju bara bero på hur noggrannt de mäter också. Vad skönt, så slipper jag känna mig "onormal" :) Man nojar sig ju lite när man hamnar lite under den där kurvan på skärmen liksom.
    Jag ska nog inte säga vag jag låg på då för jag var ju så enorm om magen när jag väntade min dotter.
    Gravid v.7+3 BF 24/10 Efter 19 mån slit och ett MA
  • Muffe

Tack för din lista Mabaja, ska packa ner ngt liknande.
    Dock är det svårt att veta vad man ska åka hem i maj för bebis tycker jag, hur tjock "overall" man ska ha typ... eller om det räcker med filt över kläderna?
    Mössa har man alltid va?

När man man köpa amnings-bh, två veckor innan ungefär? Har man rätt storlek då´+

• Mabaja

glöm inte mjukt toapapper.. det glömde jag skriva! :)

Nej du har långt ifrån rätt storlek två veckor innan.. du har rätt storlek typ 3-4 veckor efter att amningen kommit igång.. Men jag tog en bh och så stoppade jag in en knuten näve, och de satt bra... Fast sen har jag fått köpa annan storlek ändå men det är för att jag blev smalare så kunde gå från 80 till 75 runt om! så jag köpte en 80G innan jag åkte in och nu har jag 75H...

Sötfilur: du behöver inte ha en overall. du är väl beräknad i maj? eller hur var det? och då räcker ju kläder och filt gott och väl. jag har inte ens overall på Wilda nu när vi är ute..

• telgebo

Vad hadi ni ferretinvärde?

Gravid v.7+3 BF 24/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • Mabaja
    telgebo skrev 2011-03-09 10:29:11 följande:
    Vad hadi ni ferretinvärde?
    har aldrig kollat ferritin... endast hb, blodtryck och glukos..
  • Muffe

Ja i början av maj... grannen och en kompis sa att man borde ha ngt overall-liknande, alltså en typ tunn fleece"overall" eller så men det kanske är överkurs då?
    Den lär ju itne frysa om man har kläder och en filt och går till bilen

Vad har man för kläder då? Bara byxor och omlotttröja eller tjockare tröja på det?

Vart hittar man bra filtar? De ska väl inte vara för tjocka?

• Mabaja
    Muffe skrev 2011-03-09 10:34:40 följande:
    Ja i början av maj... grannen och en kompis sa att man borde ha ngt overall-liknande, alltså en typ tunn fleece"overall" eller så men det kanske är överkurs då?

Vad har man för kläder då? Bara byxor och omlotttröja eller tjockare tröja på det?

Jag har ju som sagt redan nu börjat ta av overallen... Enda gången vi har overall nu är om hon har kortärmat på sig... så i maj kommer vi nog bara ha body och byxor och kanske en kofta om det är kallt...

Vi har en tjock filt, en fleece (som vi använder när vi är ute) och en tunn i bomull som är Wildas snuttis.. Den tjocka filten var jättebra i vintras när det var kallt... fleecen har vi i vagnen som sagt och bomull inne...
  • telgebo
    Mamma till W skrev 2011-03-09 10:31:39 följande:
    har aldrig kollat ferritin... endast hb, blodtryck och glukos..
    Okej, det kanske är nytt nu då att det kollas upp inför inskrivningen.
    Muffe skrev 2011-03-09 10:34:40 följande:

Min äldsta dotter är född i maj och jaf hade bara byxor, omlott body och sockor samt en kofta, tunn mössa på henne och så en liten vanlig bomullsfilt på henne när vi åkte hem från BB

Jag köpte filt på IKEA som jag klippte itu även Rusta har billiga. Babyland tycker jag tar överpriser på sina filtar.
    Gravid v.7+3 BF 24/10 Efter 21 mån slit och ett MA
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma