• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • acure
    needtobreathe skrev 2011-03-08 12:56:29 följande:
    Jag är här..

BM besök v 34;

SF mått; 31
    Hjärtslag; 151 slag/min
    Hb; 133 (!!!!) HAHAHA! Jag tog mina fexim tabletter typ 5-6 dgr, o de steg från 112-133.. eh?! Jaja :)

Så trött på min BM, jobbiga människa. Men jaja, 2 ggr kvar bara! :)
    Fina siffror Sofy! De säger ju att Hb-värdet brukar stabilisera sig mot slutet så det kanske inte är helt tokigt även om jag förstår din förvåning. Mitt steg från 103 till 126 på en vecka och då hade jag slarvat och tagit 1 tablett var tredje dag ungefär. Nu tänker jag inte ta några fler för jag mår så j-vla illa av dem och jag vill inte må illa om förlossningen drar igång.

Skönt att du slipper din BM snart. Så trist att du inte känner något förtroende för henne, hon borde byta jobb!
  • Muffe

Jag fuskar också med mina tabletter... min bm tycker även att jag ska äta mitt val eller ngn annan vitamintablett, gör ni det?
    Känns olustigt att proppa kroppen med massa piller

• sugarrush

Jag äter multivitamintabletter från apoteket. De kostar inte så mycket men innehåller det mesta.
    Kommer göra det hela graviditeten.

Fjärde gången gillt?
  • needtobreathe
    acure skrev 2011-03-08 13:09:16 följande:
    Fina siffror Sofy! De säger ju att Hb-värdet brukar stabilisera sig mot slutet så det kanske inte är helt tokigt även om jag förstår din förvåning. Mitt steg från 103 till 126 på en vecka och då hade jag slarvat och tagit 1 tablett var tredje dag ungefär. Nu tänker jag inte ta några fler för jag mår så j-vla illa av dem och jag vill inte må illa om förlossningen drar igång.

Skönt att du slipper din BM snart. Så trist att du inte känner något förtroende för henne, hon borde byta jobb!
    Jaa, de kanske är så ;) Men de roliga var att hon egentligen inte ville ta de provet idag för "de hade inte hunnit gå upp än ändå.." Hahaha!! Tji fick hon. Döm av hennes förvåning då ;D

nä hon e inge rolig alls, min man gillar henne inte heller.. men som sagt, 2 ggr kvar så bara bita ihop o göra de man ska där, ingen idé o prata me henne om något, suck.

Tråkigt att värkarna la av, men kanske snart då ;) Hoppas!
  • needtobreathe
    Muffe skrev 2011-03-08 13:11:01 följande:
    Jag fuskar också med mina tabletter... min bm tycker även att jag ska äta mitt val eller ngn annan vitamintablett, gör ni det?
    Nä äter inga vitaminer.. men de e ju inge konstigt o stoppa i kroppen, haha ;)
  • Pancakes
    kajsalisa skrev 2011-03-08 11:02:05 följande:
    Hm har/hade svarta och gråa gravidleggings. 99 kr tror jag. Jag bodde i mina svarta andra halvan av graviditeten...
    Är det såna som man måste ha kjol till eller funkar de som byxor med tunika? Man vill ju inte att de ska se ut som mysbyxor liksom..
  • Pancakes
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-08 11:03:40 följande:
    Redan fixat pancakes fuck bli lite halvt spydigt men va faan orka. Skrev - nej ingen bebis idag heller (han har fortfarande 11 dagar på sig) återkommer när han är här. Nu åker ljudlöst på!

Hoppas någon fattar vinken!

Håller tummarna för att det lyckas! Förstår att det måste vara påfrestande, Folk menar säkert väl men ändå..

Jag är jätteless på alla kommentarer redan. Vill bara vara ifred. Alla ska känna och analysera och tycka till och jag tycker bara att det är jobbigt. Men man är väl överkänslig antar jag..

• Muffe

Hitills är det bara EN person som har tagit på min mage och hon frågade först... är det många som petar på er? :)

• Evve81

inga bebisar här?! Det är ju jobbigt när alla frågar runt BF. De flesta gör det ju i välmening och nyfiken het!

Tjoho!!! Allt såg jättebra ut! Bebis sprattlade så det var svårt att mäta. Nytt bf 31 juli och det bästa är att då har förlossningen i Sollefteå öppet. Så nu är jag i v 19+1 idag. Det var bm och en underläkare som skulle kolla och underläkaren som höll på träna tog LÅNG tid på sig och mätte och mätte och när han var klar gjorde bm samma. Hon berättade iallafall vad hon gjorde det gjorde inte underläkaren........ Så jag var på lindex och köpte en pyjamas och en body Känns i alla fall JÄTTESKÖNT att allt såg bra ut! Nu kanske man slipper oroa sig hela tiden

• acure
    Muffe skrev 2011-03-08 13:11:01 följande:
    Jag är vegetarian (äter fisk) så jag har ätit Folsyra + järn i stort sett hela graviditeten. Annars brukar jag äta Mitt Val Vegetarian, men de innehåller inte tillräckligt med folsyra så jag kör den andra kombinationen nu under graviditeten. Längtar tills jag får byta tillbaka... :)

Om du äter en allsidig kost så borde inga extra vitaminer behövas, förrutom då järn om hb är lågt, samt folsyra (de första 12 veckorna).
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma