• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • acure
    Pancakes skrev 2011-03-08 14:42:16 följande:
    Nähä, inte ser du ut som en semla inte :) Du kanske ska ladda upp med en inför förlossning och amning och sånt :)

Jag kom precis på att jag ska ju till BM om några timmar. Kommer semla påverka mina sockervärden en massa? De säger ju aldrig åt en att låta bli att äta innan så jag har inte ens tänkt på det. Hoppas hoppas...vad ledsen jag blir om ni säger att jag inte får äta min semla nu..
    Jag tror inte att den påverkar blodsockret så mycket, däremot har min BM varit på mig för att mitt urin visat för mycket socker vid flera tillfällen vilket har berott på att jag druckigt lättdryck eller saft till lunch och det ger utslag på en gång, så om du ska lämna urinprov kan det vara värt att tänka på, hihi. :)
  • acure

Kom på att jag måste tipsa om att Apoteksgruppen har kommit med en egen gratis babybox som man kan hämta ut. Gå in på Apoteksgruppen.se så finns det mer information. Den heter Baby To Be. Jag ska hämta ut min idag, ska bli spännande att se vad som är i! Tydligen ska det vara saker av ett värde på 500 kr. Men det låter lite väl generöst tycker jag. :)

• Muffe

mm nu har jag också ätit en semla, trots att man också ser ut som en

Vad tror ni, är det lättare att få bristningar på magen om magen bara växer framåt liksom?
    tänker att det borde vara värre än om magen växer jämnt runt om?

• kajsalisa

PC; jag har kört med tunika till hela tiden, men det är ju en smaksak. Haha, jag kanske har gått omkring i flera månader och sett ut som att jag har mysbyxor på mig,..

• Mabaja
    Muffe skrev 2011-03-08 15:16:29 följande:
    mm nu har jag också ätit en semla, trots att man också ser ut som en

Vad tror ni, är det lättare att få bristningar på magen om magen bara växer framåt liksom?
    tänker att det borde vara värre än om magen växer jämnt runt om?
    bristningar beror på hormoner, inte på magens form kära du! ;) Hormoner och ärftlighet.
    Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • acure

Angående apoteksgruppens låda. Sitter i bilen och har precis hämtat ut den. Förstår inte hur de kan värdera innehållet till 500 kr, haha. Det som fanns i var en tidning, några reseförpackningar från baby sebamed, en avant nappflaska samt reklam från något barnlitteratur-företag. Och just det en påse V6 också. Jag tackar och tar emot gratissaker men att kasta ur sig att det är värt 500 kr känns väl lite väl. Sånt stör jag mig på, haha. de kunde väl ha stoppat i lite handsprit, någon kul napp eller haklapp, bepanthen och annat jox också. Eller så är det min butik som är snåla, de kanske skickar med fler grejer i era städer. Hör ni hur jag låter? Klagar på gratissaker??! Verkligen inte likt mig, jag måste vara riktigt less nu, haha. Hoppas ni har överseende! :)

• Muffe

läste att apoteksgruppens påse skulle innehålla ngt sånt så det är nog inte ditt apotek som är snåla :)

Jag ringde nu för att kolla om vi kan hämta vår vagn i helgen, han som vi beställde av sa att den nog kommer i v 7 och nu är det v 10... men tjejen jag pratade med sa att den står som beställd till v 13....
    visst, vi hinner ju få hem den men jag vill få så mycket som möjligt gjort NU

• kajsalisa

Stort grattis förresten Prommis. Så skönt!!

• Längtan efter liten

Mitt apotek hade inte ens det :-S

Längtan efter liten är stor
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma