EricaN81 skrev 2010-08-13 09:16:04 följande:
Tackar alla! Känner mig varmt välkommen hit...hur upplevde ni det när ni blev gravida igen...tyckte ni det kändes som första gången? eller kände ni er mer oroliga? eller lugna att denna gången går det vägen? Jag har lite blandade känslor...=)
Även om allt går bra så känns en ny graviditet aldrig som den allra första gjorde

När jag väntade stora tösen så var jag så otroligt naiv och mf och sånnt fanns liksom inte på min världskarta! Det positiva testet var för mig lika med en bebis och att jag skulle bli mamma.
sedan blev jag mamma och nästa gång jag var gravid så visste jag så väl vad det är jag bar på och i det ögonblicket infann sig också oron att något skulle gå fel. Så naiv som jag var allra första gången, det har jag aldrig varit igen.
Nu är jag gravid igen efter 1Ma och 3 mf på raken och det positiva testet jag fick trodde jag inte på förrens det blev starkare och starkare. Jag tog minst 1 test om dagen fram till v9 ungefär...några dagar vågade ja hoppa en dag med test, men annars ja, testade jag varje dag. Sedan fick jag ju även 2 mf innan minstingen, så jag har allt som allt 1Ma och 5 mf i bagaget....
För mig (och min man måste jag tillägga) så ligger inte vårt mirakel i det positiva gravtestet. Vi är snuskigt fertila så ATT vi blir gravida är inte så överraskande. Däremot att FÖRBLI gravid...där är våran utmaning. Jag är i v15 nu (går in i v16 i morgon) och jag tror fortfarande knappt på att vi ska få vår efterlängtade bebis nu....och då har vi ändå sett den i v7, v9, v12 och v13 redan OCH jag har börjat känna små buffar!!!
Vad jag försöker få fram med allt mitt svammel är att går man igenom mf (och som många av oss här även flera) så blir man otroligt rädd och orolig, det är helt normalt! Men, även om man inte hade behövt genomleva mf så hade man, om man redan har barn, troligtvis blivit något orolig ändå.
*kram på dig*