• Odetta

Plus igen efter mf/ma

Mamma till W skrev 2010-08-10 22:30:03 följande:
    Vi har som sagt köpt en Emmaljunga duo Edge! Det är nog en av de tyngsta modellerna som finns!

Vi valde den eftersom den är stabil och rejäl, då vi bor lite mer åt det lantliga hållet och kommer gå både på asfalt och grusvägar. Sen är de ju ofta lite sämre på att ploga på vintrarna där det inte är "city". Men den ska vara smidig att styra och dra så de där extrakilona som vagnen väger kommer nog mestadels kännas när vagnen ska i och ur bilen, vilket leder till att jag behöver starkare armmuskler! :) Vi ska hämta vår vagn i början på september!

Just idag har jag tvättat alla bebiskläderna så snart kan jag börja bädda spjälsängen! :) De är näst intill torra, men vill inte bädda förrän vi skruvat fast dörrhandtaget till bebisrummet så vi kan stänga dörren! :)
    Det låter som ni valt rätt vagn för era behov Och vad mysigt med bebiskläder...åh.....jag längtar!!!!

Förresten, såg högre upp med din inkomst och FK...guuuud vilket flyt vännen!!! SÅ himla bra! *tummen upp*

Nu ska jag också gå lägga mig, det har varit en låååång dag.

*Nattinattkramisar*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta
    Längtan efter liten skrev 2010-08-11 13:23:02 följande:
    Hej tjejer. jag antar att jag måste komma in och uppdatera er lite?
    Var på återkontroll idag och jag har aldrig varit mer nervös än jag var idag och jag har aldrig skakat så mycket i hela kroppen som jag gjorde när jag tog mina kliv in på sjukhuset. Hjärnan blockerades och jag såg inte ens trappan jag skulle gå upp för. Tårarna rann ner från mina kinder...
    När jag väl kommer in till världens underbaraste gynläkare och vi går igenom min journal får jag lägga mig i gyn stolen...
    Och vet ni vad?
    Jag får se ett pickande hjärta Glad
    Jag fick se en 6mm liten älskad plutt med hjärtaktivitet.
    Jag är den lyckligaste på denna jord just nu.
    Hon tyckte allt såg bra ut och mina ljusa flytningar tyckte hon inte jag skulle oroa mig för, för tappen var helt stängt och allt såg fint ut.
    Så nu ska jag försöka att glädjas över den här graviditeten.
    Men ska ändå gå och prata med en kurator så jag får ventilera mig om allt.
    Tack alla för att ni hållt mitt hopp uppe, ni är underbara.
    6+2 trodde hon att jag var.
    WOOHOOO GUMMAN!!!! YES för ännu ett lyckat vul i denna tråd! Detta är precis som ursprungstråden en LYCKOTRÅD så nu ska vi ALLA få våra så efterlängtade bebisar!!!!

GRATTIS GUMMAN! ÅHHHH jag blir så GLAD

*bamsemegakramisar*
  • Odetta
    färnik skrev 2010-08-11 17:12:15 följande:
    "Tidig bestämninga av graviditetslängd.
    Ultraljudet utföres abnominellt (utanpå magen) från graviditetsvecka 8 och ger svar på graviditetslängd, levande foster samt antal foster."

...står det på hemsidan... Har skickat ett mail och frågat om hur det fungerar, i alla fall. Flört
    när jag gått till specMVC förut (med lilleman och det som blev MA) så gjorde dem UL redan i v8....det beror heeeeeelt på vad dem har för maskiner

*kram*
  • Odetta
    EricaN81 skrev 2010-08-12 11:15:58 följande:
    Hoppar gärna in här om jag får....fick mf i januari i år...och fick idag ett efterlängtat plus! kan knappt tro att det är sant...=)
    GRATTIS TILL PLUSSET OCH VÄLKOMMEN HIT!!!!

Här kommer du att trivas, vi är jättesnälla

*kramisar*
  • Odetta
    EricaN81 skrev 2010-08-13 09:16:04 följande:
    Tackar alla! Känner mig varmt välkommen hit...hur upplevde ni det när ni blev gravida igen...tyckte ni det kändes som första gången? eller kände ni er mer oroliga? eller lugna att denna gången går det vägen? Jag har lite blandade känslor...=)
    Även om allt går bra så känns en ny graviditet aldrig som den allra första gjorde När jag väntade stora tösen så var jag så otroligt naiv och mf och sånnt fanns liksom inte på min världskarta! Det positiva testet var för mig lika med en bebis och att jag skulle bli mamma.

sedan blev jag mamma och nästa gång jag var gravid så visste jag så väl vad det är jag bar på och i det ögonblicket infann sig också oron att något skulle gå fel. Så naiv som jag var allra första gången, det har jag aldrig varit igen.

Nu är jag gravid igen efter 1Ma och 3 mf på raken och det positiva testet jag fick trodde jag inte på förrens det blev starkare och starkare. Jag tog minst 1 test om dagen fram till v9 ungefär...några dagar vågade ja hoppa en dag med test, men annars ja, testade jag varje dag. Sedan fick jag ju även 2 mf innan minstingen, så jag har allt som allt 1Ma och 5 mf i bagaget....

För mig (och min man måste jag tillägga) så ligger inte vårt mirakel i det positiva gravtestet. Vi är snuskigt fertila så ATT vi blir gravida är inte så överraskande. Däremot att FÖRBLI gravid...där är våran utmaning. Jag är i v15 nu (går in i v16 i morgon) och jag tror fortfarande knappt på att vi ska få vår efterlängtade bebis nu....och då har vi ändå sett den i v7, v9, v12 och v13 redan OCH jag har börjat känna små buffar!!!

Vad jag försöker få fram med allt mitt svammel är att går man igenom mf (och som många av oss här även flera) så blir man otroligt rädd och orolig, det är helt normalt! Men, även om man inte hade behövt genomleva mf så hade man, om man redan har barn, troligtvis blivit något orolig ändå.

*kram på dig* 
  • Odetta

glömde skriva att jag har 4 barn allt som allt...ettan var jag naiv med och tvåan något orolig....med trean var jag jätte orolig också, trots att jag aldrig upplevt ett endaste mf.

(Sedan med mina nya man så har vi fått alla mf och ma...som jag skrev, 2 innan vi fick vår minsting (min fyra) och 4 som inte stannade innan denna graviditet)

*kram*

• Odetta
    Mamma till W skrev 2010-08-16 17:59:46 följande:
    Åh jag är sååå ledsen och förbannad..

Har precis varit till bm. Och allt bra suddas ut genom en detalj, min vikt!

I morse ställde jag mig på vågen och visade +5.5 kg... Min bm vet om mina tidigare problem med bulimi och stoppar fingrarna i halsen osv. Så på inskrivningen gick hon på vad jag berättade att min våg visar. Det är ca 3 kg mindre än deras. och på inskrivningen skrev hon in *3 kg, vilket var 7 hg för lite så idag tänkte jag säga att jag gått upp 6 kg, eftersom jag inte vill ställa mig på deras våg men ändå få det att stämma med min riktiga viktuppgång.

Nu fick jag en annan bm då min är på semester. och självklart blir det HEEEEEEELT fel! För det första tvingar hon upp mig på vågen så nu står det att jag gått upp 10 kg i deras journaler.... Inte nog med det... Hon säger vikten högt och tydligt så min man hör det... och det är ännu ett stoooort felsteg för han ska ALDRIG få veta vad jag väger...

Så jag är riktigt arg när jag går därifrån och nu sitter jag och tokgråter..

Annars var det rätt bra.... Fick ta om mitt blodtryck för det var ju självklart för högt...

SF-mått: 31 cm
    hjärtslag: 135
    Blodsocker: 4.6
    HB: 119 och det UTAN järntabletter så nu skiter jag att ta de i fortsättningen...

Och inte nog med det, iom att jag varit väldigt viktfixerad (bulimi) så kommer det ju tillbaka, vad trodde jag liksom! Det enda jag tänker på nu är BANTA och TRÄNA!!!
    Men gumman då! *kramar om hårt*

Vet du....10 kg är verkligen INTE mycket med tanke på hur gravid du är!!! Och det är som du säger själv, du har inte gjort nummer 2 på länge...det väger också!

Så SKIT i BM våg och fokusera vad din våg hemma sa!!! Dessutom hade det blivit eftermiddag och då går man alltid upp nått kilo plus att kläderna vägen dem också Sedan tycker jag att du ska prata med din ordinarie BM och berätta om bemötandet du fick idag, så får det inte gå till!!!

När tankarna sedan kommer till vikten....fokusera på lilla bebisen! Du kommer föda fram en liten tjockisbebis med goa runda kinder som man kan pussa på och alldeles underbart knubbiga små armar och ben och världens goaste runda bebisrumpa...det är DET din vikt är!!! 

STORA BAMSEKRAMAR TILL DIG VÄNNEN!!!!
  • Odetta
    sofy skrev 2010-08-16 18:46:53 följande:

Hej tjejer!!

Jag vågar inte riktigt hoppas än även om något inom mig säger att de ska gå vägen nu.. men jag plussade nyss!!! Jag är i total chock! Skakar o gråter o vet inte va ja ska göra. Totalt oväntat denna månaden då vi hade fått gravförbud o råkade slarva 2ggr, men visst fan tog de sig då. MF utredning pågår o vi ska få provsvar osv nästa torsdag, men näe.. jag blev ju visst gravid! :| Strecket e tokstarkt o kom direkt nu på kvällsurin! Aldrig varit så starkt innan!

Hoppas jag får hänga kvar här hela vägen.. Och hoppas ja klarar mig utan MF nu även om ja inte fått progesteron osv utskrivet! :| Men.. de kanske kan gå vägen ändå?! Pepp eftersökes!!!

BF runt 23 april nästa år...

ÅH!!! TUMAR OCH TÅR håller jag här vännen!!!! Ett starkt plus är bra...GRATTIS!!!! Och nu är du ju härinne och här måste det gå bra, det är en regel! KRAAAAAAAM!!!!
  • Odetta

vår lilleman har börjat på förskolan idag (första inskolningsdagen) och det kändes så bra innan och nu känner jag mig bara sååååååå ledsen

Förskolan är hur bra som hellst, barngruppen är bra den med (förutom en liten kille som är väldigt stökig och på hela tiden), köksan som vi varit lite nervösa för (pga lillemans allergier) har visat sig vara bättre än vad hon först gav sken av och all annan personal är helgo...så allt är toppen!

Men...

...jag har sådan separationsångest Gråter 

Jag känner mig så superlöjlig och som värsta hönsmamman just nu. Och gravidhormonerna hjälper inte direkt heller. Efter det som hände med töserna har jag utvecklat en enorm separationsångest ifrån alla som är mig kära....ibland har jag suttit och gråtit i flera timmar när mannen min gått till jobbet för att jag är så rädd att han inte ska komma tillbaks...sitter alltid på helspänn när jag vet att han är på väg hem och är han några minuter sen så blir jag direkt rädd att något har hännt, att han kört ihjäl sig eller så

Separationsångesten har jag jobbat jätte mycket med och nu går det för det mesta bra, men ja....jag tänkte inte att jag skulle få dem känslorna nu när lilleman börjar förskolan. Det kändes ju så genomgående positivt och bra och något som vi alla sett fram emot. Han är så social så förskolan kommer han trivas jättebra på!

Men så kommer dem där tankarna. Tänk om han sätter i halsen och dör och sånnt? Är så förbaskat livrädd att något händer, att jag inte får ha honom hos mig heller

Usch...känner mig inte riktigt klok när min hjärna snurrar iväg sådär och nu sitter jag och gråter...fan. Hoppas det känns bättre efter den här veckan...nästa kommer vi ju få börja lämna honom en liten stund och åhhhh det grämer jag mig för

Får försöka att tänka på att han faktiskt hade jätte roligt...

• Odetta

Idag är jag glaaaaaad!

V15+4 idag och vi har för femte gången fått se vår lilla minibebis leva! Tänk, det kanske blir en bebis denna gången trots allt...det vore ju nått!

*kram*

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma