Happiness skrev 2010-08-18 18:35:11 följande:
ODD: Härliga nyheter....jaaaa det verkar som att du ska bli mamma en femte gång

.
Idag var jag och lämnade blod för glykos...har legat högt. Men idag var det bra 5,0. Jätte skönt! Livrädd för att få för mycket socker och därmed föda fram ett stort barn till. Det gör jag bara INTE då kommer jag KRÄVA kejsarsnitt...aldrig säger jag bara. -03:an vägde 46oo gram och det var ingen gullig historia. Fick dödsångest och trodde på fullt allvar att jag skulle dö. Det var ingen bebis jag fick utan ett liten barn meddetsamma.
Läste någonstans att det beror på mammans gener och kropp hur tung barnet kommer att bli. Tänk om det är så att min kropp "kommer ihåg" att jag både klarar att bära och föda fram ett stort barn. Hemska tanke! Dom säger ju också att andra barnet blir större. Ta mig långt härifrån. Ska tjata till mig tillväxt ultraljud i slutet av graviditeten för att dom ska kunna ha järnkoll. Sen vill jag planera in en igångsättning med Aurora BM (läkare)...allt för at förhindra ett stort barn. Ska få komma till Aurora vart det lider.
Men det gick bra idag och imorgon får jag reda på TSH.t.......KRAM
Kul att se dig igen vännen!!!! Mår du bättre?
Jag tror inte att det enbart är mammans gener

Och inte heller att det alltid blir 2:an som blir tyngst.
ettan vägde 3985gram
tvåan 3635 gram
trean 4540 gram
sedan ny man och fyran vägde fjuttiga 3080 gram

Så fyran var minst....fast han var en vecka tidig också medans ettan var 10 dagar sen, tvåan 5 dagar sen och trean 3 dagar sen
Det kommer att gå bra vännen! *kramisar*