• Odetta

Plus igen efter mf/ma

sofy skrev 2010-08-18 16:09:09 följande:
    blä! har småkramper i magen emellanåt, bara nån kort sekund o annars spänner o drar det massor! normalt?! molvärk vet jag, men de vet ja inte om ja kallar de ja har..

kan de bero på att ja typ e tokförstoppad annars?! haha. va flera dar sen nr 2 nu! :/
    Kan det absolut vara, att du är förstoppad altså. Jag kan också få som mensvärk nästan när det gått lite för lång tid.

*kram*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta
    sofy skrev 2010-08-18 17:32:56 följande:
    jag råkade skicka iväg mitt "åhhh" lite tidigt, skulle skriva också att FAN va härligt! you go girl! :D

jag kanske får prova käka messmör eller ngt.. att de ska börja såhär tidigt också, kul! haha. va på hälsosamtal/inskrivning idag, de va lika bra sa dom eftersom ja ska hänga på spec. mvc o ha kontakt me läkare osv hela tiden..

blodtryck lågt, blodvärde för högt, pga vätskebrist. vikt ok och socker ok.

jag är SJUKLIGT glömsk, är de normalt också? :/ och magen molar mer när ja e uppe o går eller så än när ja ligger o vilar, ligger ja raklång så spänner de ännu mer dock.. e de så de ska va?
    Känns det bättre när du ligger ner och vilar så ska du lyssna på din kropp och ligga ner och vila samtidigt så när du rör på dig så jobbar tarmarna kanske lite och det är nog därför du känner obehag. Men vila du....medan du äter en macka med messmör. Det skulle jag gjort (och är vad jag gjorde)

Kul med hälsosamtal också och bra att du nu vet hur kroppen mår. Med så högt HB ska du dricka mycket och äta mindre järnrik kost. Mitt hb ligger för högt under hela graviditeten, så jag är expert på det där typ *suck* Om din järndepå i kroppen skulle vara för låg och bm tycker att du trots ditt höga hb ändå ska äta järntillskott så ska du INTE göra det. Jag gjorde det i en knapp vecka och då fick jag huvudvärk....3 dagar efter att jag slutade äta niferex låg mitt hb kvar på 144 (och 146 är gränsvärdet). så högt hb = inget järntillskott, OAVSETT vad din depå har för värde

*kram*
  • Odetta
    Happiness skrev 2010-08-18 18:35:11 följande:
    ODD: Härliga nyheter....jaaaa det verkar som att du ska bli mamma en femte gång .

Idag var jag och lämnade blod för glykos...har legat högt. Men idag var det bra 5,0. Jätte skönt! Livrädd för att få för mycket socker och därmed föda fram ett stort barn till. Det gör jag bara INTE då kommer jag KRÄVA kejsarsnitt...aldrig säger jag bara. -03:an vägde 46oo gram och det var ingen gullig historia. Fick dödsångest och trodde på fullt allvar att jag skulle dö. Det var ingen bebis jag fick utan ett liten barn meddetsamma.

Läste någonstans att det beror på mammans gener och kropp hur tung barnet kommer att bli. Tänk om det är så att min kropp "kommer ihåg" att jag både klarar att bära och föda fram ett stort barn. Hemska tanke! Dom säger ju också att andra barnet blir större. Ta mig långt härifrån. Ska tjata till mig tillväxt ultraljud i slutet av graviditeten för att dom ska kunna ha järnkoll. Sen vill jag planera in en igångsättning med Aurora BM (läkare)...allt för at förhindra ett stort barn. Ska få komma till Aurora vart det lider.

Men det gick bra idag och imorgon får jag reda på TSH.t.......KRAM
    Kul att se dig igen vännen!!!! Mår du bättre?

Jag tror inte att det enbart är mammans gener Och inte heller att det alltid blir 2:an som blir tyngst.

ettan vägde 3985gram
    tvåan 3635 gram
    trean 4540 gram

sedan ny man och fyran vägde fjuttiga 3080 gram Så fyran var minst....fast han var en vecka tidig också medans ettan var 10 dagar sen, tvåan 5 dagar sen och trean 3 dagar sen

Det kommer att gå bra vännen! *kramisar*
  • Odetta
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-08-19 11:33:09 följande:

Var på kub-ul igår och fick åter igen se våran lille stjärna! fick resultat 1/20 000 tydligen kan man inte få bättre resultat? Mini var lite blyg och försökte gömma sig men icke att det gick!

Dock så kändes det som om hon tryckte nästan för gåårt för idag är jag öm över bebismagen! någon mer som kännt så? kan det vara farligt?

själklart måste jag oxå lägga in en bild på våran mini!

söööt liten krabat!!!! 

Ang. att vara öm efter ul...det har jag också varit, det är ingen fara. Känns det obehagligt så vila lite extra idag bara

*kramisar*
  • Odetta
    sugarrush skrev 2010-08-19 11:29:58 följande:
    H.E.R.R.E.G.U.D!
    I två dagar har jag fått spökstreck efter testets utgångstid, men idag kom det upp streck upp efter 4-5 minuter, alltså inom giltig tid. Kolla in bilderna i mitt galleri, jag är så chockad att jag darrar.
    Ser fiiiiiiiint ut! GRATTIS!!!! Nu håller vi tummar och tår för dig med!

Följde dig i andra tråden och såg att du hade en blödning igår...tänkte att eftersom du inte har bim ännu så kan det ju faktiskt vara en nidblödning. Det är en blödning man kan få när egget fäster

***bamsekram och välkommen hit***
  • Odetta

smålandsjänta:

missade helt att gratta till lyckat kub när jag såg den söta bebisen GRATTIS till lyckat kub!

*kram*

• Odetta
    EricaN81 skrev 2010-08-19 11:42:08 följande:
    Har jobbat och inte orkat vara så aktiv här då...Kul med lite bilder på era små pyren! Var själv på gyn idag, har vaknat av higg långt ner på höger sida flera gånger...känts mer än bara molvärken som oxå kan vara jobbig...gjorde ett VUl men man såg bara den lilla hinnsäcken,..för tidigt att se fostret trodde hon...så jag hoppas det är så....börjar V 6 idag enligt min uträkning...
    hinnsäck är en viktig början

*kram*
  • Odetta
    EricaN81 skrev 2010-08-19 12:08:23 följande:
    Du kan lägga in en bulle i ugnen och tända ugnslampan..=)

Tack, jag vet att det är en bra början..men man vill ju se en bebis....kanske man är lite för ivrig..haha..
    Vet du, det gjorde vi när vi skulle berätta för svärföräldrarna när vi väntade lilleman!!! bullen låg där med lampan tänd i 2 timmar och sedan gick svärmor fram och stängde av lampan! Dem fattade ingenting!!!!

Så mannen och jag ställde oss brevid ungnen och tände lampan igen och frågade dem om dem inte kanske trodde att det fanns en mening med att lampan var tänd....DÅ fattade svärfar Svärmor tog det några sekunder till

Så en rolig ide, men man ska inte räkna med att alla fattar
  • Odetta
    sofy skrev 2010-08-19 12:26:02 följande:
    jisses! när jag vaknade imorse o kolla mig i spegeln o såg mina bröst.. visste inte om ja skulle skratta eller gråta? haha. jag har F kupa sen innan (köper mina BH'ar på Details, specialaffär..) men idag så dom groteska ut!! o vårtgården o allt där va liksom.. svullet? vilken syn haha! min sambo började flina lite.. :P

symptomen har flyttat sig från sidan av brösten också till bröstvårtorna, satan va öm ja e där nu! och molvärken har lugnat ner sig lite sen igår, kan de kanske va för ja gjorde nr 2 haha?! ;)

ledsen om ja nojar över de mesta nu, men de går nog över när ja tagit ett till digitalt där de SKA stå gravid 2-3 o inte 1-2. tyder ju på att hcg stiger isåfall! ;) får hem dom testerna idag eller imorn!
    Nojja på du, det är heeeeelt OK! Jag lovar, du har inte varit den enda som nojjat här och kommer inte heller vara den sista Jag nojjar än jag med

*kram*
  • Odetta
    sofy skrev 2010-08-19 12:49:32 följande:
    Haha, va skönt!! ;D Men antar att de e helt normalt att symtomen "avtar" lite, o flyttar sig? Och att molvärken ibland är mer, och ibland mindre?

Kram!
    Det är jättevanligt! I v9 hade jag en dag som jag inte ens var illamående...fick så klart panik och åkte till kk och där såg man en levande bebis...dagen därpå var illamåendet tillbaka. så det kan variera mycket, både från symptom till symptom och från dag till dag
    sugarrush skrev 2010-08-19 12:46:13 följande:
    odd, vilken vecka är du i nu? du måste ha kommit långt in i andra trimestern?
     Jag är i v16 nu
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma