• Odetta

Plus igen efter mf/ma

Nu är vi hemma igen och vet ni, den lever idag också Hon kunde inte mäta den lille för hennes maskin fixade inte det, men hon sa att den såg ut att vara så stor som den ska...den syntes i riktig storlek på bildskärmen och jisses....den är mycket större än jag trodde att den skulle vara.....och nu när jag tittar på bilden som jag lagt in....ja, ungefär SÅ stor är den faktiskt! Häftigt va?!

Den tyckte INTE om att vi tjuvtittade och vid ett tillfälle sprattlade den sig bort från där vi tittade och försvann in i mörkret av min livmoder....haha, den var så söt med sina små ben som kickade

Nu tror jag att det börjar sjunka in att det faktiskt finns en chance att vi får en bebis den här gången *glad*

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta

Just det, och hon skrev ut mer Trombyl åt mig så nu är jag sååååå lättad! Det lät lite på henne att hon vile att läkaren från SpecMVC skulle ta över det, men jag sa att jag tycker det är jobbigt eftersom så många läkare ju inte tror på Trombylen. Då sa hon att hon skriver ut det

Behöver jag säga att hon fick en stor kram av mig när vi åkte?

• Odetta
    mammaSöt skrev 2010-07-22 17:41:58 följande:
    Är det fler än jag som typ bara väntar på blödning efter pluset kom fram? varje liten flytning tror jag är blod. Blir snart galen.
    Japp...jag tittar på pappret varje gång jag har varit på toa....är i v12 nu. Tyvärr tror jag inte att det går över heller...

*kram*
  • Odetta
    Happiness skrev 2010-07-22 20:10:04 följande:
    Ibland skriver jag från en laptop...men det kan ju inte alls vara bra. Den blir ju så himla varm inunder. Vill absolut minska alla olika skäl till MF. Har ni tänkt på det ni med lap? I knät borde man väl kunna ha den...men på magen vågar jag faktiskt inte.
    Vet du, det vågar jag inte heller...och nu ska du få höra varför:

När jag väntade lilleman satt jag varje dag med min laptop typ på låren mot magen. Lilleman satt i SÄTE till v35 eller nått och då kom jag på att det kanske var DATORN som gjorde det. Så jag slutade med att ha min dator så nära magen och sedär, ungen vände sig rätt!

Jag tror inte att han gillade att det blev så varmt och surrade hela tiden, dessutom strålar ju en dator rätt mycket (som mobilen också gör) och jag tror att han inte ville ha det så nära huvudet.

Eftersom det tydligen påverkade honom så tror jag att det inte är så bra, så jag undviker att ha datorn nära magen nu med. Sitter jag i soffan så har jag en kudde under och annars ser jag till att jag sitter vid bordet
  • Odetta
    FruW skrev 2010-07-22 20:18:37 följande:
    Hej flickor!

Gör ett gästinlägg i er tråd, hoppas det är ok! Läser här ibland då ni inger hopp!!

Happiness - på ikea har dom jättebra laptop-dyna, finns i svart o vitt, för ca 100 kr, har en hård plastskiva man ställer datorn på, fylld med en bean bag under till, som man kan ha i knät. Blir inte alls så varmt då, kanske vore något för dig?
    Tack för tipset, det ska jag kolla upp. Datorn blir ju ganska varm när fläkte inte får någon luft när den ligger på kudden

*kram*
  • Odetta

GRATTIS LALLAN till lyckat RUL *kramar om*

• Odetta

Vet ni hur glad jag är idag?

Vi var ju till SpecMVC idag och då fick vi till vår stora glädje träffa samma överläkare som vi hade när vi väntade lilleman. Hon blev glad att se oss igen också och så blev hon lika glad som vi blev när vi såg att den lever idag med

sedan så pratade vi om en massa saker...tex vad som händer om det går åt fanders igen. Hon sa att "då sätter vi in allt för jag håller med, då har vi ju inget att förlora". Känns skönt att veta att vi kommer få den behandligen vi vill ha utan att vi behöver kämpa för den (då blir det prednisolon och Fragmin utöver Trombylen)

Sedan pratade vi om GBS för det har jag haft dem senaste 2 fullgågna graviditeterna. Med lilleman behövde jag tjata till mig proverna men nu sa läkaren bara att "jag skriver in det i din journal att du ska få behandling vid förlossningen och så struntar vi i att ens testa under graviditeten" (risken att jag har det denna gången också är stor eftersom har man haft det en gång brukar man få det nästkommande graviditeter också). SKÖNT, då slipper jag tjata och oroa mig för det.

Och så pratade vi om det här med järn. Mitt HB är ju alltid för högt och sisst var det "bara" 133 (vilket är BARA för mig) Jag var ju jätte glad att det var så lågt, men BM ringde mig igår och sa att min depå däremot är nere på 13 (och allt mellan 0-20 måste man äta järn med det samma). Så nu med läkarens inrådan är planen att jag börjar att äta järntillskott, men sticker mitt hb iväg i höjden så ska jag sluta igen. (för högt hb ger en ökad risk för blodproppar och det är ju därför jag äter Trombyl, så det blir ju inte så bra)

Efter det pratade vi oro och allt och läkaren sa att om vi blir oroliga och behöver ett till UL innan RUL i v19 så ska jag ringa och så bokar vi in ett till. sedan ska jag få ett till i v24 också

Jag är så himla glad att dem tar hand om oss såhär bra! Det känns som dem faktiskt bryr sig och det är skönt att vi slipper argumentera och kämpa för att få känna oss trygga. UL i v16 om jag vill, RUL i v19, BM besök i v20 (istället för först i v24) och så UL i v24 igen....så ser planen ut nu. SÅ UNDERBART!

Så, nu har jag ego-svammlat tillräkligt och ska nu istället sällskapa min älskling *puss och kram till er alla*

• Odetta
    Lallan skrev 2010-07-27 23:33:10 följande:

Odd: Så härligt det låter med ett sådant bemötande. Brukar ju kännas lugnande bara att man har möjligheten att titta och at man blir "lite extra ompysslad och kollad". Vilken vecka är du i nu? Inte för att det lugnar så otroligt bara för att man passerar förra gången men lite lugnare blev jag allt och sedan har jag blivit lugnare och lugnare för varje steg.

Cjes: Sammandragningar och växtvärk an kännas som mensvärk så det är troligtvis helt normalt. Jag har underligt nog haft minimalt med växtvärk den här gången mot tidigare men det spänner desto mer istället.

Jamen precis, bara bemötandet och möjligheten till UL gör ju en så enorm skillnad för nerverna, idag känner jag mig riktigt lugn och...*viskar*....njuter av att vara GRAVID (och inte bara vänta på mf)

Jag är i v12+4 idag En väninna till mig sa en väldigt klok sak, och det var att nu har den ju faktiskt kommit längre än alla mf och lika långt som alla gånger det har gått bra och ja, det har den ju.

Och du, jag tycker också att det är så himla kul att vi får följas åt igen. Och visst är det tråkigt att det är pga dem omständigheterna som vi alla tyvärr har med oss i den här tråden, men det är en trevlig tråd vi har mötts igen

Hur känns det för dig nu förresten? Jag hade ju BF den 19/7 om det inte hade blivit MA....det kändes tungt innan det datumet, men nu känns det inte alls lika sorgligt. Jag kom på att går allt bra hela vägen nu så kommer det vara ganska exakt ett år mellan skrapningen och att denna lille tittar ut...känns lite som revansh faktiskt.

*kram på dig*
  • Odetta
    Cjes83 skrev 2010-07-27 22:54:56 följande:
    Grattis littlejunia till ditt plus:)
    o grattis till er som har gjort lyckade UL :)

Har nu i 2 dagar på kvällen fått lite lätt mol/mensvärk. Vet att man kan ha det ni början av graviditeten men jag är i v12+0 eller 12+5 idag.Kan man få det lite när som under graviditeten? Vad tror ni? Är orolig för det mesta o att det ska bli nå fel denna gång oxå. Ska visserligen på KUB-test på torsdag så får ju se då om allt är ok eller inte..men det hjälper ju inte så mycket eftersom det "bara" är tisdag än så länge;)
    molvärk är helt ok och man kan få det lite titt som tätt, så det är lugnt Molvärk får man av att livmodern växer och den kan kännas som mensvärk.

Har man stått mycket kan man också få ont i sina ligament. Ligament är muskelfästena av livmodern och det kan kännas att det tynger/drar/sticker oftast i ljumskarna men även "där nere". Detta är inget farligt heller.

*kram* 
  • Odetta

Lallan,

Vilka fina bilder förresten! Och vad STORA dem har blivit

*kram*

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma