• Odetta

Plus igen efter mf/ma

sofy skrev 2010-09-04 12:49:07 följande:
    God morgon tjejer!! Glad

Idag är ja illamående igen.. Uuh! Får knappt i mig någe o äta heller för då blir de värre..

Varför mår ja bara illa vissa dagar? Helskumt. Ska man må illa kan man väl göra de varje dag, eller inte alls?! Skrikandes
    När du börjar må illa varje dag ska jag påminna dig om att det var det du ville

Litet tips: ät lite lite av det du just i den sekunden känner för. oftast funkar milda frukter som melon eller aprikos. Nått med mycket vatten i Sötmandel är också bra emot illamåendet!

*kram*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta

Idag hade vi RUL

Jag var så jäkla nervös att jag knappt sov i natt (eller nätterna innan), men det hade jag inte behövt vara. Bebisen finns kvar och den lever och den såg ut att må jätte bra

Och av allt att dömma....av det vi såg....ja, så såg det ut som om vi kommer att på en POJKE! (Vi är tämligen säkra för flickor har inget som sticker upp...och det syntes både underifrån och från sidan (som på bilden), men vi ska dubbelkolla på flödeskontrollen om 5 veckor).

Åh jag känner mig så lättad och glad

bild:

Nu ska jag läsa ikapp lite....

***PUSS och KRAM till er alla!!!***
  • Odetta

Uppdaterar mitt BF då jag blev flyttad heeeeeeela 3 dagar

{#emotions_dlg.flower}September 2010 {#emotions_dlg.flower}
    MB73 - 24 september (1a försöket efter MA)
    Mabaja - 30 september (3e försöket efter MA)

{#emotions_dlg.flower} November 2010 {#emotions_dlg.flower}
    Nataliesliv - 20 nov (1a försöket efter MF)

{#emotions_dlg.flower} December 2010 {#emotions_dlg.flower}
    Majmamman08 - 11 december (1:a försök efter MF)
    2 barns mamma84 - 21 december (1:a försöket efter ett MA 3:e barnet nu)
    Bjornis - 22 december (2 mf och 1 ma. 4:e försöket efter ma)
    Lallan - 23 december (ma v11, mf v 14)
    Pyret12 - 24 december 
    Ebebis08 - 27 december (mf 23/3 gravid igen 30/3)
    Anna TheSunshine - 29 december (2: försöket efter MF)
    nyttförsök2010 - 29 december (1:a försöket efter MF)
    gemigsinnesro - 29 december (4 försöket efter mf)

{#emotions_dlg.flower} Januari 2011 {#emotions_dlg.flower}
    No Way - 1 januari -flicka
    Kajsalisa - 1 januari (2:a försöket efter MA jan-10)
    Cat79 - 2 januari (avbryt.grav v 22 nov-09, MA jan-10)
    Mami82 - 4 januari (2:a försöket efter MA jan-10)
    PåvägMotSyskon - 5-6 Januari.
    Rontgensyrran - 7 januari (3:e försöket efter MA dec -09) -Troligvis en flicka
    toksnippa - 8 januari (2:e försöket efter MF) - en pojke!
    Bev - 10 januari (3 mf sen okt 2009)
    GravidElla - 15 Januari ( 1:a försöket efter MA/MF okt. 09 )
    misslouie - 17 januari (5:e fösöket sen MF okt-09)
    fröken SJ - 19 januari (2:a seriösa försökte efter Mf Jan-10)
    Sommaren2005 - 24 januari (1 försöket efter mf april -10, 14:e försöket totalt)

{#emotions_dlg.flower} Februari 2011 {#emotions_dlg.flower}
    Odd - 8 februari (första försöket efter 4 mf på raken)
    Cjes - 10 februari ( 3:e försöket efter MA januari- 10, Hade även MF oktober- 09)
    Inga76 - 11 februari (1:a försöket efter MA mars -10)

{#emotions_dlg.flower} Mars 2011 {#emotions_dlg.flower}
    Smålandsjänta - 5 mars (första försöket efter 2 mf)
    pinklove - 7 mars (första försöket efter mf juni-10)
    Happiness - 15 mars (försökt sen nov -09,1:a försöket efter IVF i juni)
    Färnevik - 25 mars (2:a försöket efter 4 MF/MA. Förhoppningsvis andra barnet
    LittleJunia - 30 mars (4:e försöket efter MA mars-10, samt missfall nov-09)

{#emotions_dlg.flower} April 2011 {#emotions_dlg.flower}
    Längtan efter liten - 3 april (mf 08, mf 09, ma10), andra barnet
    EricaN81 - 19 april (?:e försök efter mf i januari -10)
    Sofy - 26 april (4 MF sen innan)
    Havsklippan - 26 april (2:a försöket efter mf juni- 10), första barnet
    Sugarrush - 30 april (2:a försöket efter mf juni -10), första barnet

{#emotions_dlg.flower}Maj 2011{#emotions_dlg.flower}
    Muffe80- 1 maj

• Odetta
    sugarrush skrev 2010-09-07 16:05:58 följande:
    Och jag känner som vanligt...i princip INGENTING.
    Börjar tro att den här graviditeten är en enda inbillning.
    så kände jag också mellan varven....och det enda som skvallrar om att jag är gravid nu är foglossningen och ja....magen då Annars mår jag toppen! Med lilleman mådde jag illa till v17-18 typ...vad olika det kan vara från graviditet till graviditet.

*kramisar*
  • Odetta
    gemigsinnesro skrev 2010-09-07 13:05:09 följande:
    Idag var jag på första besöket hos BM efter inskrivningen. Här där jag bor sker det i v 24. Altt såg bra ut med bebis och mig. Så skönt :).
    Skönt! Här har dem egenligen också så att man först får komma i v14 igen, men vi ska få komma i v20 redan och kolla mitt hb och lyssna lite. Ska ringa i morgon och boka en tid

*kram*
  • Odetta
    sofy skrev 2010-09-07 16:05:47 följande:
    Hemma igen från banken! De gick så jävla bra och jag e så sjukt glad just nu! Tog postafen förut så illamåendet lugnade ner sig!

Muffe; min molvärk kommer då o då, ibland ingenting alls på flera dar o sen kommer de igen.
    Åh vad bra att det gick så bra på banken! Och visst är postafen "the shit"

*kramkram*
  • Odetta
    Odetta skrev 2010-09-07 16:29:20 följande:
    Skönt! Här har dem egenligen också så att man först får komma i v14 igen, men vi ska få komma i v20 redan och kolla mitt hb och lyssna lite. Ska ringa i morgon och boka en tid

*kram*
    menade v24 ju
  • Odetta
    sugarrush skrev 2010-09-07 16:34:44 följande:
    Många fina namn!
    Hugo gillar jag också, men min kille säger att de skulle uttala det "you-go" i England, och det låter sådär i  mina öron. Kanske uttalar de det bättre i Australien?
    Vår storfavorit är Harry. Hade aldrig tänkt på namnet innan jag träffade sambons morfar som heter det, men nu tycker jag det är coolt. Av någon anledning tror jag det är en kille i magen... 
    Vad tror du att ni kommer att få? Kille eller tjej?
    Harry är fiiiiiint!!!!
    kajsalisa skrev 2010-09-07 16:30:20 följande:
    Min man är från Australien, så vi har samma dilemma. Tjejnamn har vi ganska gott om. I topp på listan tror jag vi har Abby, Sienna, Alyssa, Ella och Mia tror jag. Det är namn som vi båda gillar. Killnamn däremot... Edvin funkar dåligt med vårt efternamn och Alvin heter syrrans son som föddes för två månader sen. Oscar skulle jag iofs kunna tänka mig. Har jag inte tänkt på.
    Annars är ju som sagt Hugo storfavorit hos mig, och skulle även kunna tänka mig Adam, Aiden eller Liam. Aiden är det väl enda av dessa som fastnat någorlunda hos mannen. Kanske ska lägga fram Oscar som förslag... Tack! :)
     Och Aiden med, finfina namn!
  • Odetta
    rontgensyrran skrev 2010-09-07 19:39:27 följande:
    Grattis Odd till den söta pojken i magen! Tänk att vi för några månader satt med våra ÄL och gravtester och testade som galningar i hopp om det det där svaga antydan till streck. Och nu sitter vi här med våra magar och bebisar sparkar ;P Livet är bra härligt ibland!

Såg också programmet biggest loser. Det var väl i denna tråden nån skrev om det??? Jag blev så himla berörd av paret som inte blev gravida för hon hade pco. Jag ville så himla gärna att de skulle få vara kvar och dra in en solskenshistoria på tv. Verkar som att de gör det redan i nästa avsnitt :)
    Tack Ja, livet ÄR underbart ibland

Jag såg också det och höll mina tummar för att dem skulle få stanna. När dem sedan visade det som ska komma nästa vecka så blev jag alldeles tårögd och hormonell

Hur mår du annars då?

*kram på dig vännen*
  • Odetta
    Mamma till W skrev 2010-09-07 21:35:24 följande:
    Åh det känns som hela magen ska trilla av! Måste gå och lyfta upp den! :) HAHA. Känns så iaf, och så känns det som att jag har ett huvud mellan benen!
    Bebis kanske fixerar sig hihihi...snart får vi en Mabaja-bebis...trådens första då va?

*kram*
    Muffe80 skrev 2010-09-07 21:25:46 följande:
    Han pratade inte om tappen...

men tjejer,jag har tappat hoppet och inväntar missfall... fick en liten brun eller röd flytning i trosan nyss.... orkar inte mer
    Gumman då...nej, inte ge upp. Du är gravid tills motsatsen har bevisats...och än så länge saknas bevis....så du är gravid. Så det så! Tänker massor på dig och sänder styrka åt ditt håll !!!

*bamsemegakramisar*
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma