• Odetta

Plus igen efter mf/ma

acure skrev 2010-07-16 12:28:46 följande:
    Ge inte upp! Det måste finnas något sätt även om det känns hopplöst. STOR KRAM!
    Men det är det som är grejjen...det finns inget mer att göra. Det handlar inte om att det bara skulle kännas hopplöst utan ren fakta att vi faktiskt har gjort allt vi kunnat nu.

Jag trodde att jag, när den här dagen skulle komma, att det skulle kännas skönt att veta att jag faktiskt har gjort precis ALLT jag kunnat....men nu när den dagen är här...då känns det bara så tomt.

Men men....har jag överlevt mitt liv hittils så lär jag överleva det här med. Jag är bara så förbaskat trött idag...
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta

Nu är vi hemma igen efter en helg på landet hos några vänner, det behövde vi. 

Men jisses vad ni skriver. UNDERBART smålandsjäntan...så himla himla fantastiskt underbart!!!!! Och grattis till andra lyckade UL och allt, härligt!

Nu ska jag fixa lite här hemma....syns senare

***kramkram***

• Odetta

Idag har jag varit till BM

Det var samma som vi haft tidigare så det kändes bra. Tyvärr slutar hon och vi ska få en annan nästa gång, men henne har vi träffat förut också och hon är hur bra som hellst hon med

Mina värden v11+4:

hb 133
    glukos 3,9
    bt 120/60
    vikt 81 kg

Sedan när vi kom hem låg det en kallesle till SpecMVC i brevlådan, så i morgon ska vi till våran kvinnoläkare på UL och nästa vecka till SpecMVC....känns jätte bra!

Nu ska jag äta raggmunk *kramisar*

• Odetta
    Happiness skrev 2010-07-21 22:25:23 följande:
    Mabaja: Menar du asiat-tjejen eller den unga rödhåriga? Tycker som hon asiat-tjejen som aldrig fick någon mat. Stackarn! Detta är ju en engelsk serie och jag lovar så här går det inte till på förlossningen i Sverige. Såg du förra avsnittet...en BM där var en sån där rikig kärring-ragata. Skit taskig mot hon som födde. Det gillar jag inte. Men som sagt det går inte riktigt till så här i Sverige. Kulturen skiljer sig faktiskt även om vi inte ligger så långt ifrån varann .

Sen tycker jag den rödhårigas mamma var helfläng...säga till sin dotter att hon skämmer ut sig när hon håller på att dö av skräck och smärta...bara för att hon skriker. Då skulle hennes morsa hört mig. Hade någon sagt så till mig när jag födde barn hade jag baske mig kastat ut vederbörande genom fönstret från åttonde våningen. . (det finns ju en anledning till varför dom flesta tjejer inte vill ha med sina mödrar på förlossningen). Själv skulle jag ALDRIG vilja det. Sicka dumheter! Vill man ha stöd av någon annan än av sin pojkvän får man ta med en doula. (hoppas nu ingen ska ha med sin mamma på tråden, då får den personen skälla på mig )
    Jag har haft med min mamma på 2 av mina förlossningar

Min mamma är ett superstöd, hon vet sin plats och verkligen bara finns där som stöd. Men då har min mamma själv fött 6 barn och varit med på några förlossningar, så hon kan det där Funderar på att ha med henne denna gången också....eller svärmor. Ska det vara rättvist så borde svärmor få vara med...hon har bara söner och kommer annars aldrig få uppleva detta...men jag vet inte hur hon skulle reagera och om hon skulle lyckas hålla lugnet och vara det stöd som vi vill ha. Min man tycker att det är en självklarhet att min mamma ska vara med igen, han var jättenöjd med hennes stöd (hon fottade en massa och hämtade mat och var den "medicinska" länken mellan mig och personalen....allt min man behövde göra var att vara mitt stöd och bara uppleva sin sons födelse.

Så att ha sin mamma med behöver inte vara så dumt....det beror nog mest på vilken relation och vilken mamma man har 

*kram*
  • Odetta
    Happiness skrev 2010-07-21 20:03:00 följande:
    Skrev i MF tråden om dramatiken idag. Fick ljust blod pappret imorse och ont i magen. Fick tid till gynläk direkt. Läk förklarade att blodet kom från livmodern/kanalen. Så jag förberedde mg på det värsta. Hon såg gulkroppen och det lilla embryot på 2,5-7 mm och både hon och jag såg BLIPPANDET. Jag har andats ut för denna gången. Men det var riktigt oroligt ett tag. Hoppas inte det händer igen. Är i 5+3 idag så än kan det hända mycket konstigt. Läk.sa att allt såg fint ut trots blödningen.KRAM på er!
    Men vilken grej....fy för blödningar. Men vad skönt att dem kunde se lilla hjärtat...och att DU fick se det med dina egna ögon! Det kommer gå bra för dig gumman, det har jag bestämmt! Men fy för att skrämmas sådär, rackarns unge...

*bamsekram*
  • Odetta
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-07-22 10:12:21 följande:
    Faan jag går snart sönder tror jag, har fortfarande bruna flytningar som inte vill ge med sig! Även om vi såg ett hjärta ticka och att läkaren absolut inte trodde att vi skulle vänta oss ett mf så kan jag inte slappna av förens de är borta! nu har de hållt på i 3 veckor och jag går snart upp i rök!

Ska på inskrivning på tisdag och ska tjata på mig ett nytt ul. Någon som hört talas om någon som haft såhär länge/mycket och det gått bra för tillslut???
    Vad jobbigt vännen! *kramar om*

Jag känner ingen själv, men har sett trådar här på FL där tjejjer skriver att dem haft det...så helt superovanligt verkar det ju inte vara. Men jag förstår din frustration...inte bara att gå omkring och oroa sig utan så kul att blöda/ha bruna flytningar är det ju inte.

Har läkaren någon teori vart det kommer ifrån? Har dem kollat så du inte har någon infektion av nått slag som gör att du får missfärgade flytningar? Håller tummarna att BM kan boka in ett nytt VUL/UL till dig snart...du ska inte behöva gå runt med konstant oro hela tiden!

*kram*
  • Odetta

Idag klockan 14 ska vi vara hos kvinnoläkaren för VUL/UL.

Det känns just nu faktiskt inte så nervöst som jag varit förut för hos BM igår så klämde hon på min mage och visst är det livmodern jag kännt halvvägs upp till naveln. När vi fick vårt MA så kände jag aldrig min livmoder...så jag tänker att om livmodern har vuxit så pass så borde ju allt vara bra...eller hur?

Insåg även igår när jag såg min spegelbild i en spegel på IKEA (innan BM) att jag faktiskt har fått en söt liten mage nu...vi får se....om "mini" lever idag med så kanske jag vågar slappna av lite och tillåta mig själv att njuta...och så tar jag en ny magbild och lägger ut i magbildstråden

*kram på er alla*

• Odetta
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-07-22 10:46:01 följande:
    nej hon kunde inte se alls vart det kom ifrån men hon såg att det låg något långt ner som skulle komma ut, men hon kunde inte säga om det vad blod eller något... men samma kväll efter vul så kom det ganske rejält med blod, lite färskt och gammalt...

Första läkaren jag var hos 5+3 kollade nog allt tror jag och hon tog något test men inget visade någonting!

Än så länge tror jag mini lever för jag mår fruktansvärt illa men det tar på en mad dessa J****A flytningarna...
    Ok...kan det inte vara så att det från början kanske var tvillingar, men att den ena inte klarade sig? Det har jag hört flera gånger att det kan hända. då är ju dina flytningar resterna från mf med den, men att den andra sitter kvar så fint så fint och växer till sig. Tänkte på det när jag läste att läkaren hade sett "något" som skulle ut.

Och om det är så så kanske du även där har din förklaring till varför du blöder så länge, det kan ju inte blöda snabbare för du har ju en kvar i livmodern så livmodern kan ju inte stöta ut som den annars gör vid mf....hänger du med? Är det så så tycker jag att din kropp verkar att sköta sig exemplarisk som skyddar eran mini genom att ta det lugnt...

*kram*
  • Odetta
    Happiness skrev 2010-07-22 11:53:13 följande:

Odd: Haha det kunde ja gett mig den på att det var du som hade din mamma med. Tror du och jag har pratat om det förut. Det ringde en klocka i bakhuvudet. Vad härligt att du har sånt fint stöd i din mamma. Har hon fött 6 barn säger du? Helt otroligt man blir mer än impad. Låter nästan som om din mamma borde vara en BM på riktigt .
    Men vem vet får jag själv en dotter så kanske det blir en själv som står där och hejar på....men jag tror nog inte det. Men man ska aldrig säga aldrig

Smålands jänta: Förstår att detta måste vara väldigt mentalt jobbigt. Tycker du är jättestark som kämpar så nu. Lova mig att tjata tills du får ett VUL. Försök att få det snabbt så du slipper gå omkring med oron. Hellre ett VUL för mycket......Jag ska ju dit redan nästa vecka igen. Sjukvården måste absolut ställa upp för dom som haft MF med att göra några extra VUL. Det kostar ju så himla lite för dom men vi blir betydligt lugnare. Så TJATA JÄRNET nu. Ser framemot att få se bilder av din lille.

EGO: Igår och idag har jag tagit Postafen mot illamåendet. Välbehövligt kan jag säga . Läkaren sa att det var OK att ta varje dag. Har ni andra hört något annat? Skulle slinga håret idag inför bröllopet..men så försov jag mig. HAha så himla typiskt. Fick ny tid på tisdag. Vet ni vad frissan ska ta 1300 kr. Suck det blir stora hål i kassan. Klänningen har inte kommit än. Har skickat efter den från USA. *biter på naglarna*

Japp, min mamma har fött 6 barn...och dem förlossningarna hon vart med (tror att det är sammanlagt 5 stycken) har hon agerat Doula på. Du vet, en Doula brukar ju vara någons mamma, det brukar vara ett krav för att få blir Doula att man själv fött barn 

Vad skönt att Postafen hjälper dig! Det är heeeeeelt lugnt att äta det, jag tog 2 om dagen (maxdosen) för att klara mig igenom mina illamåendeveckor. En på morgonen som tog mig genom dagen och en på kvällen så sov  jag gott och vaknade Postafen-påverkad och klarade morgonen

När ska ni gifta er nu igen? Min lillebror ska gifta sig i sommar med, först hette det att dem skulle göra det nästa sommar, men nu vill dem göra det nu istället. Och min lillebror är så söt för jag pratade med hans blivande fru för hon ville veta hur min man jobbar i augusti/september....min lillebror hade sagt att det absolut viktigaste för honom är att jag kommer...alla andra skiter han i. Gissa om hormonella jag blev rörd till tårar....jag har varit en rätt tuff storasyster, men jag måste ha gjort det bra att han ska känna så

Nej, nu ska jag göra mig i ordning...snart dags att åka till läkaren och få se "mini"

***BAMSEKRAMISAR***
  • Odetta
    Happiness skrev 2010-07-22 12:05:01 följande:
    Funderar på att lägga in bilden från igår...men lilla riskornet är så pyttigt så pyttigt Knappt sebart. Kan fota av det och lägga in det i galleriet....lite senare för just nu är jag grön i ansiktet Äpple Hojtar till när det är på plats

ODD och Småland: Ska bli spännande att se era bilder....lägg in så fort ni kan . Så svårt att fatta att denna lilla böna (snarare riskorn) kan få en att må illa och känna sig som i åttonde månaden. Jag lovar...jag ser redan gravid ut...det blubbar åt alla håll och kanter.  Hur kan det vara möjligt liksom....Magmusklerna har bara totalt gett efter...PANG....Haha magmuskler och magmuskler...men det som är tänkt ska hålla inne tarmarna.

Igår när vi skulle sticka iväg ut till Marstrand satt grannen utanför och hon bara STIRRADE på min mage. Haha! Men det är klart hon kan ju inte bara gå fram och fråga:

- Har du blivit fetare eller är du gravid eller bägge delarna? *ASG*
    Klart du ska lägga in en bild....jag vill åckså se det lilla riskornet

Och jag kan messa dig en bild så fort vi är klara (sedan kommer jag lägga ut den här också när jag kommer hem...plus en magbild)

Gah....måste.....slita.........mig.......från......datooooorn......nuuuuuuuuu

ps: mysigt med mage förresten Låt grannen stirra och så hoppar du i dina gravidkläder....måste ju få valuta för pengarna för sen när bebis är här kommer man ju inte ha på sig dem längre, och som i mitt fall, aldrig mer.....ok, NU går jag...HAHA, jag är beroende

*puss och kram*
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma