färnik skrev 2010-07-31 21:21:54 följande:
Underbart att du får så mkt hjälp! Hur bar du dig åt för att få komma till specMVC istället för vanliga, och för att få så många UL beviljade? Här verkar de väldigt restriktiva...

Hej på dig
Jag går hos vanlig MVC också, men till specen för alla kommande UL. Jag sökte ju privat för missfallsutredningen och den läkaren skrev en remiss till specen som bedömde mitt fall som att jag ska få komma till dem. Men dem första UL (eller det var ju VUL) gjorde jag hos den privata läkare och ett på kvinnokliniken.
Jag har sett ALLA mina barn tidigt...första pga att min mamma haft en mola och jag ville vara säker på att inte jag hade det, andra sa jag samma orsak och fick det beviljat...tredje bodde jag i USA och där görs det vid inskrivningen i v7, fjärde för att vi hade 2 mf innan...femman (MA:et) också pga mf innan fyran...dem tidiga mf hann jag aldrig och denna gången pga MA:et och alla mf som följde plus mf innan fyran.
Jag vet inte hur du ska få fler UL, men att betona massor att du mår dåligt av att inte veta hur den mår pga tidigare mf brukar få dem att vara lite villiga att låta en komma på i alla fall nått UL utöver RUL. Stå på dig och funkar det inte med den ena som svarar i telefon när du ringer, ring igen och fråga nästa...och du, det är helt ok att överdriva lite också, typ säg att du bara sitter och gråter och inte vågar gå på toa för du är så rädd för att det ska komma blod på pappret (vilket nog inte är jätte långt ifrån sanningen heller?) så ska du se att du nog också får komma in och titta en extra gång. Eller be mannen din ringa åt dig, det kan också funka
Jag personligen tycker ju att tidigt VUL borde vara en självklarhet när man fått mf, för ALLA!
*kram på dig*
(nu ska jag fortsätta att städa upp eländet i köket....blä)