• Odetta

Plus igen efter mf/ma

WOOOOHOOOOOO HAPPINESS!!!!!!!

Vad glad jag blir för din skull att läkarbesöket hade gått så bra och att lillhappy växer Och du kan säga att du äter albyl...när man säger att man gör det brukar dem inte säga så mycket om det för du äter det ju redan och har redan tagit ställning till det

glukosen vet jag tyvärr inget om...hoppas någon annan härinne har inblick i det. Men jag kan tänk mig att det är bra om du undviker socker nu om du är så nära OK-gränsen. 

Wooohoooo igen

*STOR MEGA BAMSEKRAM*

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta
    Mamma till W skrev 2010-07-28 13:49:28 följande:
    Nej det enda hon sa var "ja du har för högt övertryck, men undertrycket är normalt. det måste vi hålla koll på". Det var allt. hade 149/77 tror jag. Övertrycket stämmer men lyssnade inte på undertrycket eftersom hon sa att det första var för högt. Jag satt bara och tänkte för mig själv "högt blodtryck, högt blodtryck".

Jag är lite rädd för det då vi har inom familjen högt blodtryck. och så självklart börjar tankarna om havandeskapsförgiftning och att det är en högre risk att få det om man har högt blodtryck. Nu har jag listat ut genom internets stora värld att om undertrycket är för högt så är det mera allvarligt.
    Jag skulle precis säga att så länge ditt undertryck håller sig till en rimlig nivå så är det ingen fara...och ditt undertryck ser ju faktiskt bra ut! Och har du inget protein i kissset eller så så kan du slappna av lite, då är risken för hf ganska liten.

Men var uppmärksam om du får ont i huvudet, blir ljuskänslig eller får flimmer för ögonen, då är det bra att kolla upp det med det samma

*kram*
  • Odetta
    Happiness skrev 2010-07-28 13:51:48 följande:
    Tack tack ODD! Ja jag tror vi sköter oss rikigt bra du och jag. Karma,ödet och Gud vill oss väl verkar det som. Tack säger vi för det! Men jag tror som sagt att det är vi själva som ska ta åt oss äran...eller hur?

Sen är det kanske inte så smart att sätta i sig 4 piggeliner på raken men vad 17 ska man äta när man är spyfärdig hela tiden. Piggelin är gott, grönt och svalkande . Skönt att du fick sånt fint bemötande. Tänk vilket underverk det kan göra. Har ditt illamående släppt eller tar du fortfarande Postafen?

*****en stor kram från mig till dig och mini-ODD *********
    inga fler postafen här inte, jag mår jätte bra igen blir visserligen illamående när jag blir hungrig, men vem blir inte det liksom

Skönt att du fått lergigan...tummen upp för det!

*kramkram*
  • Odetta
    Cjes83 skrev 2010-07-29 13:30:19 följande:
    Det gick hur bra som helst idag! :) Den lill* lever o mår bra o fick en väldigt låg risk för att den skulle ha nåt kromosomfel 1:20000 . så kan inte va nöjdare just nu..känner mig tom ganska lugn o börjar hoppas på denna graviditet nu :) Fick ett nytt preliminärt BF datum den 10 februari. så har gått lite kortare än vad dom tidigare sagt men hon sa att det kan ändras igen till RUL.  (mina tidigare BF datum är den 2a o 7e)

Ville bara dela med mig av min glädje lite :)
    Hoppas ni andra här inne mår bra ni med!
    YESYES!!!! Vad glad jag blir vännen! Visst får man ett underbart lugn när man ser dem leva Fick du nån bild? Får man se?

*stor kram till dig*
  • Odetta

GRATTIS till lyckade UL!!! Och vilken fin liten plutt Tack för titten!

*kramisar*

• Odetta

God morgon (eller haha...god middag )

Vet ni vad jag gjorde för läskigt igår? Jag täckte en gravidförsäkring!!! Så nu måste jag ju vara gravid...det tyckte i alla fall försäkringsbolaget att jag är med mina 13+0 veckor idag

Har ni några gravidförsäkringar?

Jag tog Länsförsäkringars gratis försäkring och sedan i v27 funderar jag på att ta deras plusförsäkring som kostar 650 kr för ett år....det låter väl bra?

Vi passade även på att försäkra lilleman och när vi kom hem så tro inte ungen klämmer sina fingrar i dörren till sitt rum! Jag tröstade lillskrutten och sa åt honom att bara för att vi har en försäkring på honom nu betyder faktiskt inte att vi vill nyttja den (fingrarna klarade sig bra, han blev bara mest rädd). Det känns bra att ha tecknat försäkringen....jag tror det är bra att ha små pojkar försäkrade (flickor också för den delen, men mina 3 töser har då aldrig varit så vilda som denna lillskrutt, han är lika vild som dem tre tillsammans)

Ja, och idag har jag inte gjort så jätte mycket...eller jo, det har jag visst det. Jag har städat i tvättstugan och stora badrummet med bastun nere, damsugit där, hallen, lilla toan och gästrummet och snart ska jag ta hand om våran diskmaskin som det verkar vara stopp i....men först ska jag kramas med min man och sitta ner och vila en stund

Vad har no gjort för roligt idag då? hur mår ni allihopa i detta höstliknande väder?

*kram på er alla*

• Odetta
    Mamma till W skrev 2010-07-31 18:44:54 följande:

Ja här är det sådär. Sitter och tokbölar... För som vanlgit.. Ingenting! Eller jo, jag är irriterad på min man. Att så fort han ska umgås med sina kompisar så ska de till alkiskompisen och då kommer han alltid hem skitsent. Men jag avskyr verkligen just den kompisaen för har man tråkigt går man dit och super skallen av sig. Och att det aldrig går att vara här hemma eller hos nån annan kompis. Så vi hann nu vara hemma i två min och sen hade han dragit! KUL LÖRDAG! Sen är jag irriterad på min mans pappa med så är väl därför jag tokbölar, att det blev två konflikter på kort stund.

Jag har tecknat IF:s gratisförsäkring. Men ska ta och beställa den man betalar för med, men känns så långt innan bebisen kommer, är ju två månader kvar!

Åh, vill så gärna skriva nått braigt, men det står still i huvudet på mig. Men jag skickar en storstorstoooooooor kram till dig i alla fall!!! Gör något riktigt gott til dig själv och tänk "haha, han får inget för jag kommer äta upp allt!" och så tittar du på en bra film med en filt på soffan....det hade nog jag gjort

*KRAAAAAAAM vännen*

(nu ska jag laga vår diskmaskin....jippi Kräks )

• Odetta
    Mamma till W skrev 2010-07-31 20:31:39 följande:
    Tack! Men det blir lite svårt. Han har tagit min bilnyckel och hemnyckel... Visserligen står hans jobbil hemma och nyckel, men den får inte jag köra så jag sitter här hemma fastlåst. Visserligen har vi en bilnyckel till men den har varit borta nu i flera månader, dvs den ligger här i huset NÅNSTANS men jag hittar den inte. Men ska ta mig ett bad nu och sen gå och lägga mig. Blir en tidig lördag, men då slipper jag se när han kommer hem dyngrak! Jag HATAR verkligen fulla människor.

Hoppas att du får ordning på diskmaskinen! Inte kul att få diska för hand!

Men du, ett bad i lugn och ro är inte så tokigt det heller Tappa upp ett ordentligt skumbad och ladda med ett stort glas saft (man blir ju alltid lite törstig efter ett tag) och något gott att mumsa på OCH en bra bok eller tidning eller bara lugn musik och så badar du så länge tills du blir skrynklig! SÅ skönt att bada och man somnar gott efteråt

Men jag förstår dina känslor kring situationen...inte kul alls. Och jag gillar inte heller fulla människor *kram*

Diskamisken är döööööööd.....den gick inte att laga Och halva köket blev översvämmat innan vi kom fram till det....så nu har jag typ 5 blöta handdukar till att tvätta (som inte berget mount-smutstig var högt nog) och så måste jag diska för hand i morgon. BLÄ! Men vi ska köpa en ny, det går inte att inte ha diskmaskin när man bor med småbarn, är gravid och har en hobbykock som man (han äääälskar att laga mat och baka och gud vet vad...jag är jättebortskämnd med godsaker, men ja...en hel del extra disk blir det ju också). Så ja, en ny diskmaskin blir det...

*kraaaaam*

• Odetta
    färnik skrev 2010-07-31 21:21:54 följande:
    Underbart att du får så mkt hjälp! Hur bar du dig åt för att få komma till specMVC istället för vanliga, och för att få så många UL beviljade? Här verkar de väldigt restriktiva... Rynkar på näsan
    Hej på dig

Jag går hos vanlig MVC också, men till specen för alla kommande UL. Jag sökte ju privat för missfallsutredningen och den läkaren skrev en remiss till specen som bedömde mitt fall som att jag ska få komma till dem. Men dem första UL (eller det var ju VUL) gjorde jag hos den privata läkare och ett på kvinnokliniken.

Jag har sett ALLA mina barn tidigt...första pga att min mamma haft en mola och jag ville vara säker på att inte jag hade det, andra sa jag samma orsak och fick det beviljat...tredje bodde jag i USA och där görs det vid inskrivningen i v7, fjärde för att vi hade 2 mf innan...femman (MA:et) också pga mf innan fyran...dem tidiga mf hann jag aldrig och denna gången pga MA:et och alla mf som följde plus mf innan fyran.

Jag vet inte hur du ska få fler UL, men att betona massor att du mår dåligt av att inte veta hur den mår pga tidigare mf brukar få dem att vara lite villiga att låta en komma på i alla fall nått UL utöver RUL. Stå på dig och funkar det inte med den ena som svarar i telefon när du ringer, ring igen och fråga nästa...och du, det är helt ok att överdriva lite också, typ säg att du bara sitter och gråter och inte vågar gå på toa för du är så rädd för att det ska komma blod på pappret (vilket nog inte är jätte långt ifrån sanningen heller?) så ska du se att du nog också får komma in och titta en extra gång. Eller be mannen din ringa åt dig, det kan också funka

Jag personligen tycker ju att tidigt VUL borde vara en självklarhet när man fått mf, för ALLA!

*kram på dig*

(nu ska jag fortsätta att städa upp eländet i köket....blä)
  • Odetta
    färnik skrev 2010-07-31 21:13:17 följande:
    Vi tog sådan försäkring till våran dotter, men ärligt talat gav det inte mycket. När hon visade sig ha ett gravt medfött fel på urinledarna när hon var några månader gammal, så täckte den likförbannat inte det då det var medfött, trots att hon varit försäkrad hela tiden i magen till och med. Då blev jag sur, vad var det då för vits att försäkra bebis i magen?

Jag vet inte hur vi kommer göra den här gången, om vi lyckas komma så långt. En gratisförsäkring blir det, men en vanlig väntar vi kanske med till efter födseln...

3 dagar kvar till VUL här nu, hoppas verkligen vi får se ett hjärta då... *orolig*
    Klart ni får se hjärtat slå på er lille....det ska ju gå bra för oss alla nu!!!! *kram*

Vet du....nu kommer ni kanske tycka att jag är morbid eller så, men jag tänker med dem här försäkringarna att om bebisen skulle dö så får man ersättning och kommer ha råd med begravningen i alla fall. Ja jag vet...hemska tanke, men jag vet allt för väl att dem faktiskt kan göra det (har en änglasyster, en kompis som bebisen dog i magen och 2 vänner som barnen gått bort i psd). Så det är faktiskt mest för den sakens skull...usch, hemsk man är ibland...
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma