• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • sugarrush
    MelikaH skrev 2011-03-18 16:14:31 följande:
    Det var smart gjort Glad ja, det kanske inte hade varit bra för henne att höra dåliga nyheter precis innan födseln men nu finns det ju inga dåliga nyheter utan bara bra så det måste ha kännts skönt för henne med :)

Underbart med UL bilder, tänk att en liten växer i oss aaw! 

Vill du ta reda på könet när du väl kan? 
    Nej, jag tycker det är lite kul att gissa, analysera och fundera på det...
    Men vi har rätt många UL framför oss, ett RUL och fyra TUL, så det ärväl inte omöjligt att vi råkar se vad det är. Isåfall gör det inget, men vi kommer inte att fråga efter det eller göra ngt speciellt könsultraljud.

Satt igår och studerade våra KUB-bilder och gissade.. först trodde jag det var en pojke men sedan ångrade jag mig till en flicka..haha...

Ska ni ta reda på könet? 
    Fjärde gången gillt?
  • Evve81

Minns inte allt men.

Sugar: jag m¨år fortfarande illa och har ont i magen dagligen utan att det är någon fara. VI ska inte ta reda på könet!

Sofy: Hoppas du får må bättre snart!

Jag har blivit kallad till chefen idag. Jag var helt säker på att jag skulle bli utan jobb från 16 juni men tydligen har jag konverterat och därmed fått en tillsvidare anställning och man får inte säga upp någon som är förldraledig.  Anställningen är bara på 50% men det är en bra start och jag är så HIMLA nöjd att ha gått ifrån att tro mig vara arbetslös till att vara tillsvidareanställd och då är man ju inne i systemet vilket är viktigt när man jobba åt kommunen!

• MCT79
    Evve81 skrev 2011-03-18 16:43:10 följande:
    Minns inte allt men.

Sugar: jag m¨år fortfarande illa och har ont i magen dagligen utan att det är någon fara. VI ska inte ta reda på könet!

Sofy: Hoppas du får må bättre snart!

Jag har blivit kallad till chefen idag. Jag var helt säker på att jag skulle bli utan jobb från 16 juni men tydligen har jag konverterat och därmed fått en tillsvidare anställning och man får inte säga upp någon som är förldraledig.  Anställningen är bara på 50% men det är en bra start och jag är så HIMLA nöjd att ha gått ifrån att tro mig vara arbetslös till att vara tillsvidareanställd och då är man ju inne i systemet vilket är viktigt när man jobba åt kommunen!
    Ohh vad skönt med jobbet! Grattis!! Bara man får in en fot brukar det vara lättare att hålla sig kvar sen!

Å grattis till din lilla Kjaam! Fantastiskt!
    nu jeklar...
  • Sir Bubbalots mamma

Tack tack för alla gratulationer!

Grattis till jobbet!

• needtobreathe

Gah! Har inte läst ikapp men fick nyss en ganska stor rosa flytning/blod på pappret.. kan de betyda att någe e på g nu?!!?

• MCT79
    needtobreathe skrev 2011-03-18 17:27:25 följande:
    Gah! Har inte läst ikapp men fick nyss en ganska stor rosa flytning/blod på pappret.. kan de betyda att någe e på g nu?!!?
    Det låter ju onekligen som att något händer! Har du ringt in och rådfrågat?
    nu jeklar...
  • Evve81

Sofy: Nu MÅSTE du ringa och fråga. Med hur ont du har och så blodig flytning har jag tagit det säkra före det osäkra och kollat om jag vore du!

Tack för grattis! jag är ju redan inne i systemet eftersom jag jobbar och har gjort tidigare. Jag har ju rätt utbildning och så har jag jobbat ett tag så jag hoppas att jag inte blir uppsagd men man vet ju aldrig men jag håller tummarna!

• needtobreathe
    MCT79 skrev 2011-03-18 17:30:26 följande:
    Det låter ju onekligen som att något händer! Har du ringt in och rådfrågat?
    Näää upptäckte de precis när ja skrev, flög på datan hahaha... ;) fl beronde eller? läser om teckenblödningar nu.. kanske e någe sånt..
  • MCT79
    needtobreathe skrev 2011-03-18 17:40:25 följande:
    Näää upptäckte de precis när ja skrev, flög på datan hahaha... ;) fl beronde eller? läser om teckenblödningar nu.. kanske e någe sånt..
    Nej då inte beroende, bara prioriterar rätt! Först informera oss, sen ringa!  Cool
    nu jeklar...
  • needtobreathe
    MCT79 skrev 2011-03-18 17:52:31 följande:
    Nej då inte beroende, bara prioriterar rätt! Först informera oss, sen ringa!  Cool
    Hahaha ja justja, så äre ja ;) Ska avvakta o se om de kommer mer.. så ringer ja sen isåfall ;D
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma