• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • MCT79
    kajsalisa skrev 2011-03-17 15:08:54 följande:
    Du kan lämna hörnet nu MCT! ;)
    Det var framförallt andningen som blev jobbigt! ;)
    nu jeklar...
  • Evve81

Kjaam: Härligt!

Sötfilur: Den depån är bra. Jag fick förklarat igår att normalvärdet är mellan 13-60. Jag har 17 och det var lite väl lågt så 44 måste vara jättebra!

Ska på arbetet ikväll eftersom vi har små stjärnorna så nu när maken kom hem somnade jag på soffan. Ska ta en dusch nu och se om jag blir människa igen. Idag skyller jag på en kombination av graviditet och att sonen vaknade 04.30. Jag hoppas han vaknar samma tid imorrn när maken ska lämna men då blir det väl vid 05.15 när jag kliver upp som ska upp först. Nåja de kommer vara trötta ikväll barnen!

• sugarrush
    l y c k e n skrev 2011-03-17 15:11:31 följande:

Sugarrush - var har du köpt dina gravidbehåar? Nu köpte jag min behå på en damunderklädesbutik, jag fick bra hjälp och en bra BH, men den är väl inte så anpassad för just graviditet tror jag! Jag var tvungen ta en som var liite för stor så att jag kan växa i den, men man vill ju samtidigt att den ska sitta bra från början.

Tyvärr så köpte jag dem inte här, utan i New York. Jag var där när jag var i vecka 8 i september. (tyvärr fick jag ma bara några dagar senare, när jag fortfarande var i NY...)
    Här är den ena: http://www.motherhood.com/Product.asp?Product_Id=97635Z20515&MasterCategory_Id=MC13
    Här är den andra: http://www.motherhood.com/Product.asp?Product_id=975400120&Mastercategory_Id=MC13
    De har för övrigt en hel del andra schyssta gravidkläder till bra priser, jag köpte rätt mycket!

Enligt hemsidan ska de skicka ordrar även internationellt. Köper man flera saker så kan det ju absolut vara värt det, men jag vet inte hur det är med tull och sånt...?
    Fjärde gången gillt?
  • Muffe

I natt var jag uppe 7 gånger på toa.... jippie!

• sugarrush
    Muffe skrev 2011-03-17 15:46:46 följande:
    I natt var jag uppe 7 gånger på toa.... jippie!
    Ojojoj. Läge att införskaffa en potta? Eller en stomipåse
    (hehehe, skrattar bäst som skrattar sist, om några månader är jag där jag också...!)
    Fjärde gången gillt?
  • Sir Bubbalots mamma

Tack till alla grattis! De känns så sjukt härligt! Va inte beredd på att få se pyret idag! Hade tänkt att fråga om de kunde boka in ett till men jag behövde inte äns fråga! Va en underbar läkare! Önskar jag hade internet hemma så ja kunde visa er bilden!

• Muffe
    sugarrush skrev 2011-03-17 15:50:29 följande:
    Ojojoj. Läge att införskaffa en potta? Eller en stomipåse
    (hehehe, skrattar bäst som skrattar sist, om några månader är jag där jag också...!)
    Haha ja... du ska nog hålla tyst Det kommer, det kommer....
  • Mabaja

Ang bh:ar.. Jag började på 75DD, sen växte de och slutade på 80F... När amningen drog igång var det 75H som gällde! Så ni med stora boobisar, ni har kanske lite att vänta er? ;)

Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • Pancakes

Grattis Kjaam, vad underbart!

Sötfilur, dina värden verkar jättebra! Men fy, vilken dålig dag du hade...även om det var lite underhållande att läsa :) Jag har själv en sån dag idag och känner mig lite allmänt nere. Vägde mig imorse (igen, fastän jag lovat mig själv att inte väga mig så ofta) och det var +1,5 kilo sen i lördags. My god, hur kan det bli så?? Visserligen lite tröga tarmar men ändå. Antar att det är psykiskt men känner mig som en jättepadda idag :(

• Längtan efter liten
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-03-17 14:41:41 följande:
    Yippi! Jag e så glad!! Va på smvc nyss å dom fråga mig om jag ville se min bebis! Den va så söt å låg å sprattla för fullt! Blev daterad till att jag är i v12+0 IDAG!!! Kan inte lägga upp bild nu men ska göra de på jobb imån!!!

E så lycklig
    ååh så underbart. grattis till lilla sprattlarn :)
    Längtan efter liten är stor
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma