• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • needtobreathe
    Mamma till W skrev 2011-03-18 11:07:58 följande:
    framåtriktad kan ju tyda på att nånting är på gång iaf! :) Hoppas han kommer snart så du får må bra igen...
    jaa.. läste mig till de imorse ;) hohoo.. hoppas också.. inom 2v vore skönt.. trött på de här nu haha, gnällfia! fick ju helt plötligt ont i nedre delen av magen igår, o då gjorde ja inge spec.. sen kom den vanliga mensvärken blandat me sd som inte gör ont utan bara är obehagliga, o sen fick ja skitont.. o idag har de kommit mer i vågor, smärtan alltså.. mest sd som e jobbiga för ja blir så matt o får hjärtklappning..

devin e trött därinne också, så han kanske vilar upp sig för o komma ut.. i wish.. ;)
  • Mabaja
    sugarrush skrev 2011-03-18 11:10:21 följande:
    En lite rolig sak: igår satt jag och surfade och hittade denna sida med tidiga ultraljudsbilder:
    se.babycenter.com/pregnancy/antenatalhealth/s.../

Och så tog jag fram våra ultraljudsbilder från i tisdags, och när jag jämförde med bilderna tyckte jag det såg ut som en tjej... den där lilla bollen har tydligen både pojkar och flickor men den var liksom vinklad neråt, som på flickbilden på webbsidan (bilden till vänster).

Men jag har ju mörkt hår på magen, och det skulle ju vara ett pojk-tecken! (Jag har iofs alltid haft en mörk liten raggarsträng på magen så håren har kanske inte mörknat.. bara att de växer mer nu..) och så hade jag lite feber i vecka 8 då man kunde få feber om man väntade en pojke...

jag hade en "ÄKTA" pojkmage... Alla barnmorskor sa att jag hade en riktig pojkmage... och ut kom en tjej! :) så det där med "tecken" är nog mest blaj.. haha...
    Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • Sir Bubbalots mamma

Här kommer lilla bilden på mitt pyre.. Hjärta
  • MelikaH
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-03-18 12:27:03 följande:

Gud så sött, tänk att den lill* växer i dig. Helt underbart :)
  • Sir Bubbalots mamma
    MelikaH skrev 2011-03-18 12:44:24 följande:
    Gud så sött, tänk att den lill* växer i dig. Helt underbart :)
    ja visst e de. känns overkligt att man har den där inne.. men underbart.. 
  • MelikaH
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-03-18 12:49:28 följande:
    ja visst e de. känns overkligt att man har den där inne.. men underbart.. 
    Nu måste du känna stoor lättnad, längtar dit...
  • Sir Bubbalots mamma

enorm lättnad.. men du ska se tiden går fort.. känns inte så men när man ser tillbax så har den faktiskt gått snabbt.

• MelikaH

Jag tror att det är MA:t förra året som gör att man inte alls kan slappna av. Tanken finns där hela tiden.
    Men som tur så har jag inte upptäckt någon blödningen så den lill* borde vara okej.

• sugarrush
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-03-18 12:27:03 följande:

Men åh vilken jättesöt liten krabat!
    Så himla häftigt att man kan se både armar och ben nu. Vad fantastiskt, häftigt, underbart! Hjärta
    Stort, stort grattis kjaam!
    Fjärde gången gillt?
  • Sir Bubbalots mamma

jo MA är inget roligt. jag hade med ett förra året.. man går och oroar sig en massa å känner av allt.. de gör jag ff. jag oroa mig inatt för jag hade ont i magen.. trots jag såg pyret nån timme innan.. men fick säga till mig själv på skarpen att de bara va magknip å inte en massa annat.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma