• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • sugarrush

Mabaja och Sötis, skönt då är jag inte ensam om det.
    Man hur sjutton ska man få i sig mat? Överallt står det att man ska äta nyttigt nu, det är ju jättesvårt. BM säger att jag ska äta fisk, men fisk får mig att vilja kräkas!

Fjärde gången gillt?
  • Mabaja
    sugarrush skrev 2011-03-18 10:49:03 följande:
    Mabaja och Sötis, skönt då är jag inte ensam om det.
    Man hur sjutton ska man få i sig mat? Överallt står det att man ska äta nyttigt nu, det är ju jättesvårt. BM säger att jag ska äta fisk, men fisk får mig att vilja kräkas!
    ät det du får i dig! Viktigast 'är att du äter, inte vad du äter! :)
    Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • Muffe

Det där med maten har ju nojjat mig hela tiden, när jag oroar mig mest brukar jag skriva ner hur dagens innehåll sett ut och då ser jag att det inte är så illa som jag tror. Har även blivit lugnad här inne av alla tjejer

Ät mycket frukt och grönt om det går, drick mycket vattten, juice, mjölk kanske?
    Sedan tror jag också på att äta det som går, jag tror jag mest levde på ljust bröd och frukt och liiiite mat till v 20, gick ju inte att få i sig ngt så vad ska man göra?

• Mabaja

Jag levde på potatis och sås... och det bra länge. haha.. och hur nyttigt är det egentligen? men jag tänkte inte på det, Wilda levde och det var det viktigaste. :)

• needtobreathe
    Muffe skrev 2011-03-18 10:37:26 följande:
    Nej det tror jag nog faktsikt inte. Sofy ligger nog bara och har ont just nu, hemma!
    sugarrush skrev 2011-03-18 10:40:06 följande:
    Jag tippar också på att Sofy är hemma och kämpar.

Puh, mitt bakgrundsillamående och min molvärk har ökat den senaste veckan. Skumt va! Jag går ju in i v.14 i övermorgon!
    You know me to well ;)

Nä men de här e inge kul.. känner mig skitskum i kroppen, har obehagliga sd mest hela tiden o blir helt matt i kroppen, o huggande värk i mage o rygg. blä!
  • Mabaja
    needtobreathe skrev 2011-03-18 10:57:44 följande:
    sugarrush skrev 2011-03-18 10:40:06 följande:
    Jag tippar också på att Sofy är hemma och kämpar.

Puh, mitt bakgrundsillamående och min molvärk har ökat den senaste veckan. Skumt va! Jag går ju in i v.14 i övermorgon!
    You know me to well ;)

Nä men de här e inge kul.. känner mig skitskum i kroppen, har obehagliga sd mest hela tiden o blir helt matt i kroppen, o huggande värk i mage o rygg. blä!
    du är inte inne på att åka in coh kolla upp då? Jag vet att du har "klippkort" på fl men de kanske kan tala om för dig VARFÖR du känner som du gör... Kanske få en sovdos till natten så du får sova och vila ut ordentligt?
  • sugarrush
    Mamma till W skrev 2011-03-18 10:59:05 följande:
    du är inte inne på att åka in coh kolla upp då? Jag vet att du har "klippkort" på fl men de kanske kan tala om för dig VARFÖR du känner som du gör... Kanske få en sovdos till natten så du får sova och vila ut ordentligt?
    Mmmm Sofy.. tänkt dig en natt med 9-10 timmars helt ostörd, ljuvlig sömn...  slumra länge... känna sig helt utvilad på morgonen........... mmmmmmmmmm
    *försöker fresta* 
    Fjärde gången gillt?
  • needtobreathe
    Mamma till W skrev 2011-03-18 10:59:05 följande:
    Näää.. inte förrän ja ligger här döende av värkar! ;) Har lite o fixa me hemma också, tvätta o sånt.. måste få de gjort nu känner ja.. alla devins grejer alltså! :) sov ju skitbra igår natt o inatt faktiskt.. första gången på evigheter.. o nyss en powernap på 1 tim i soffan.. så nog sjutton är ja utvilad tycker ja! ;)

däremot har min tapp gått från bakåtriktad (där ja inte kunde känna den alls) till att va framåt.. vi får vääl se ;) 

(och ja, ja har sterila handskar på mig om ja känner däruppe..) haha :)
  • Mabaja
    needtobreathe skrev 2011-03-18 11:06:15 följande:
    Näää.. inte förrän ja ligger här döende av värkar! ;) Har lite o fixa me hemma också, tvätta o sånt.. måste få de gjort nu känner ja.. alla devins grejer alltså! :) sov ju skitbra igår natt o inatt faktiskt.. första gången på evigheter.. o nyss en powernap på 1 tim i soffan.. så nog sjutton är ja utvilad tycker ja! ;)

däremot har min tapp gått från bakåtriktad (där ja inte kunde känna den alls) till att va framåt.. vi får vääl se ;) 

(och ja, ja har sterila handskar på mig om ja känner däruppe..) haha :)
    framåtriktad kan ju tyda på att nånting är på gång iaf! :) Hoppas han kommer snart så du får må bra igen...
  • sugarrush

En lite rolig sak: igår satt jag och surfade och hittade denna sida med tidiga ultraljudsbilder:
    http://se.babycenter.com/pregnancy/antenatalhealth/scans/sexbyultrasoundexpert/

Och så tog jag fram våra ultraljudsbilder från i tisdags, och när jag jämförde med bilderna tyckte jag det såg ut som en tjej... den där lilla bollen har tydligen både pojkar och flickor men den var liksom vinklad neråt, som på flickbilden på webbsidan (bilden till vänster).

Men jag har ju mörkt hår på magen, och det skulle ju vara ett pojk-tecken! (Jag har iofs alltid haft en mörk liten raggarsträng på magen så håren har kanske inte mörknat.. bara att de växer mer nu..) och så hade jag lite feber i vecka 8 då man kunde få feber om man väntade en pojke...

Fjärde gången gillt?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma