• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • needtobreathe

Sötfilur; Hahaha, fantastisk dag igår mao! ;) Värdena såg ju bra ut! Depån är finfin! Dock att hon reagerade på tryck neråt? Min säger bara att allt e normalt.. så har jag ju dagligen, haha.. jaja! Uppe o kissar 7 ggr? Skoj ;) Jag är uppe 1 gång, men ibland bara vägrar jag gå upp.. haha! Då sover ja iofs 23.30-04.30 men ändå :)

Kjaam; Grattis! Härligt! ;)

• Muffe

pancakes, jag väger mig också typ varje dag men ser att det diffar rtt mycket och rätt vad det är har jag gått ner lite igen, känns som mycket beror på vad jag äter och så.

Jag kommer nog fortsätta väga mig varje dag haha. Jag har skrivit ner ända från v 20 hur mycket jag gått upp inför varje "ny" vecka, då har man lite koll och kanske kan gissa på ett ungefär hur mycket man ökar totalt

Sofy- då sover jag lite längre än dig hehe. Somnar runt 22 och går upp 6.30, det är lite fler timmar att kunna gå på toa på

• needtobreathe
    sötfilur;

haha ja de är sant ;)

ego;

gonatt tjejer! blir soffläge nu me världens värk i mage/rygg.. urk! hörs imorn!
  • Pancakes
    Muffe skrev 2011-03-17 20:57:26 följande:
    pancakes, jag väger mig också typ varje dag men ser att det diffar rtt mycket och rätt vad det är har jag gått ner lite igen, känns som mycket beror på vad jag äter och så.

Jag kommer nog fortsätta väga mig varje dag haha. Jag har skrivit ner ända från v 20 hur mycket jag gått upp inför varje "ny" vecka, då har man lite koll och kanske kan gissa på ett ungefär hur mycket man ökar totalt
    Tack, skönt att höra att man inte är ensam. Tycker inte heller det hänger ihop med maten utan helt plötsligt ökar man jättemycket för att sedan stå still ett par veckor. Nu har jag dock gått upp så mycket som jag hade tänkt att jag skulle gå upp TOTALT och det är två månader kvar... Men men, det är inte mycket man kan göra. Äter bra och tränar tre-fyra gånger i veckan och det tycker jag känns hurtigt för att vara i vecka 30 (försöker intala mig själv det i alla fall..)
  • Muffe

Det är duktigt att kunna träna, jag har inte rört på mig mycket allt men jag får så mycket sammandragningar då så det är bäst jag håller mig stilla! :)

Jag läste på mina papper imorse att jag mellan v 24-34 gått upp ungefär 10 kg.

Jag är lite orolig för skrutten i magen, det är så lugnt. förut kunde vi se sparkar och känna dem tydligt, men jag vet inte om det är så längre. Det buffrar till lite men det är mer som i början, alla verkar skriva att sina bebisar är som galna i magen och sparkar och har sig, men varför gör inte vår det? Är han handikappad eller skadad på ngt sätt, eller håller han på att dö? .....

• Pancakes
    Muffe skrev 2011-03-18 08:51:00 följande:
    Jag är lite orolig för skrutten i magen, det är så lugnt. förut kunde vi se sparkar och känna dem tydligt, men jag vet inte om det är så längre. Det buffrar till lite men det är mer som i början, alla verkar skriva att sina bebisar är som galna i magen och sparkar och har sig, men varför gör inte vår det? Är han handikappad eller skadad på ngt sätt, eller håller han på att dö? .....
    Jag tror att det lugnare ner sig ju större den blir. Den sparkar väl som mest när den har mycket plats och kan göra kullerbyttor. Nu ligger ju din ihoptryckt och kan inte sprattla så mycket. Sen sover de ju mycket också. Jag tycker min rör sig annorlunda för varje vecka.

Sen tror jag också att det blir så att man får intrycket av att alls bebisar är helt vilda för det är de som har vilda bebisar som pratar om det. De som har lugna kanske inte nämner det för att det inte är så kul att prata om.
  • Sir Bubbalots mamma

God morgon!

Sötfilur de e helt normalt att dom inte blir lika tydliga på slutet för de finns inte lika gott om rum där inne att röra sig på! Så länge du känner buffande så oroa dig inte!

• Cat79

Sötfilur: Ju längre du går i graviditeten desto mindre känns det i magen, alltså jag menar att det inte är jättetydliga sparkar utan mer sega små rörelser då bebisen har mindre plats att röra sig i. Det är ingen fara men jag vet precis vad du menar, var med nojjig.

• 3 barns mamma84
    needtobreathe skrev 2011-03-17 21:15:24 följande:
    sötfilur;

haha ja de är sant ;)

ego;

gonatt tjejer! blir soffläge nu me världens värk i mage/rygg.. urk! hörs imorn!
    Gumman har du åkt in ???????
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma