Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

Plus igen efter mf/ma

Liberté skrev 2012-03-25 16:42:19 följande:
    Ingen bebis än, men det har varit såååå nära katastrofsnitt två gånger. Jag ligger fortfarande kvar här på sjukhus och kommer att göra det tills bebisen är ute. Psyket är nära kollaps men det börjar närma sig.... 2-3 veckor kvar, sen så!
    Stackare, hoppas att allt går bra.
    Hur länge har du legat på sjukhus?
    Min lycka Alice född den 14 okt 11 3450 g och 50 cm total kärlek
  • telgebo

KMW: Jag har en angelsound, en Happytone.

• telgebo

Kmw okej bra att det löste sig.

Mimmi det är sådär varken bra eller dåligt. Min dotter bor i ett familjehem nu inte så långt ifrån mig men får ju bara träffa henne var tredje vecka i en timme och då inte ta i henne för hon ska nu knyta an till familjehems mamman, tycker det är vansinne att inte få vidröra sitt eget barn.

2 barns mamman inget smart att bli gravid i min sits direkt så nej jag är inte gravid. Har inte ens sex , äter p-piller så risken är minimal. Ska sluta med p-piller snart är ingen ide att äta det när jag ändå aldrig har sex. Har tappat lusten totalt för det och har ju skönt nog ingen kille som tjatar om det.

Pandoras grattis till bebis

Grattis till alla lyckade vul och rul och tul för er som gjort det.

Blir lite konstigt inlägg detta skriver från telefonen, så hoppas det går att läsa.

• telgebo

Odd jag har hört att det inte kommit fram nåt om att ul är skadligt förstår dock ditt tänk hade samma tankar själv när jag var gravid. Det enda dom kommit fram till är att pojkfoster oftast blir vänsterhänta men det är ju inte säkert. Jag gjorde många ul när jag väntade min son och han är högerhänt.

• telgebo
    KMW skrev 2012-06-24 20:33:56 följande:
    Nu börjar snart den roliga men ack så svåra uppgiften att hitta ett namn till bebisen i magen.
    Hur har ni tänkt när ni valt namn till era barn? Släktnamn? Internationella? Svenska?

Har det varit självklart för er vad barnen ska heta eller har ni haft svårt att hitta namn eller komma överens?

Vi hade jättesvårt att komma på pojknamn förra gången men hade en hel radda med flicknamn vi gillade och hade klart för oss från början vad en ev flicka skulle heta.
    För oss måste ju dessutom namnen funka på både svenska å engelska då maken är från Australien...
    För mig är det lättare med flicknamn, jag hade nog namnet på min lilla klart relativt tidigt. Jag ville ha ett namn på 5 bokstäver då mina andra barn har det och då fanns det inte så många namn att välja på som jag tyckte var fina

Hennes andra namn är från min farmor och mina andra 2 döttrar har samma andranamn dom med. Sedan valde jag ett till namn som jag gillar men tycker är lite för långt som tilltalsnamn.

Alice är ju ett klassiskt namn, gillar det så mycket.
  • telgebo

Å himmel och pannkaka. Alice pappa har hört av sig och vill ta sitt ansvar, det kunde jag aldrig tro då jag förstörde hans liv och kunde dra åt helvete både jag å bebisen när jag berättade förra året att jag var gravid. Nu ska vi ses denna vecka och prata. han vill att vi ska ha gemensam vårdnad men jag är tveksam. vad skulle ni göra i min sits. Jag är såklart för min dotter skull att hennes pappa vill ta sitt ansvar och ha kontakt med henne. Han har tom berättat för sina föräldrar att han är pappa något han sa att han aldrig skulle berätta för dom.

• telgebo

Grattis Plutten. Hon hade bråttom ut hon.
    Min lilla Alice hade också brått ut, han precis in till förlossningen, fullt öppen, hade inte vattnet gått innan så hade hon fötts hemma helt klart.

• telgebo

Cat: Grattis

• telgebo
    plutten02 skrev 2012-07-02 18:26:34 följande:
    Ja det gick verkligen undan... Det var en upplevelse att föda med 4 ambulansmän, en barnmorska och en undersköterska runt sig...
    Sängen var full av folk...

Tacka vet jag lustgasen som ambulansmännen kom till mig.

05,30 började värkarna sen är hon född 08,14
    Hur kom det sig att du inte hann in till sjukhuset?
  • telgebo
    plutten02 skrev 2012-07-03 19:50:53 följande:
    alllt gick så snabbt. 30 ,imuter innan hon kommer så har jag värkar konstant och kan inte röra mig. så ta mig ner för tredje våningen var inte ens att tänka på
    Förstår, har också liknande erfarenhet vet fortfarande inte hur jag tog mig till taxin med krystvärkar, men på nåt sätt tog jag mig ner men jag var inte tyst kan jag lova tutan skrek som en galning i trapphuset och i hissen och i taxin på vägen in. Hann vara på förlossningsen i 33 min innan min dotter föddes. Ett tag tänkte jag hemma att jag hinner inte in jag får föda hemma, men jag var ju själv och vågade inte om det skulle hända nåt tex navelsträngen runt halsen eller så.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma