• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Odetta

2 barnsmamma: vilken liten goding....åh, du gör fina barn du med gumman!!!

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • 3 barns mamma84
    Odetta skrev 2011-03-20 18:13:00 följande:
    2 barnsmamma: vilken liten goding....åh, du gör fina barn du med gumman!!!
    Det gör du med min hjärtaHjärta
    Från spermier till fina söta barn haha
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • kajsalisa

2barnsmamma; jo tack, vi mår bra. Ted ligger på min arm och tar en tupplur just nu. Så söt. Mamma är helt såld!!
    Imorgon ska vi två ta bilen 34 mil från Göteborg till Norrköping för att hälsa på min familj. Mannen jobbar ju i alla fall och i Norrpan är syrran också mammaledig och pappa är pensionär, så det blir mysigt. Håller tummarna att Ted sover större delen av resan, annars blir det tufft att köra...
    Hur mår du och familjen?

• färnik

Tilde (och jag) har varit på neonatalavdelningen sedan i torsdags. Äntligen togs vi på allvar, vilket väl var på tiden! Jag hade innan påtalat Tildes slöhet och ställt mig frågande till om hon verkligen får i sig mat nog, sedan i måndags, men såväl BB, BBVIH och barnläkare har bara sagt att hon är så där lugn för att hon är "mätt och nöjd". Mmm, eller inte. =/

Även om Tildes bilirubinvärden låg skapligt högt så var själva gulsoten egentligen inget större problem, men det hade blivit en ond cirkel där gulsoten gjorde henne trött, -hon orkade inte äta tillräckligt bra (svårt att bedömma mängd när man ammar, särskilt när de som ska veta hävdar att allt är i sin ordning...) och blev då ännu tröttare samt att gulsoten inte gick över. Vi gav lite ersättning helt på eget bevåg under tiden hemma, vilket väl var tur det, för annars vet jag inte hur hon hade mått... =/

Det visade sig i alla fall att Tilde fick i sig på tok för lite mat, dvs raka motsatsen mot vad sjukvården hävdat dittills (inser återigen att man ska lite på sin egen magkänsla, oavsett vad sjukvården säger!), och därför hade lyckats bli uttorkad utöver gulsoten, så de här dagarna på neo har ägnats åt mat, mat, mat. Det har varit en del kämpande med väckning och mattrugande var 3:e timme dygnet runt... Men nu vaknar hon av sig själv allt som oftast, har vakenperioder några gånger per dag och mår helt klart mycket bättre även om hon fortfarande inte är jättepigg. Vikten har också vänt uppåt, dock får hon fortfarande inte i sig full matmängd men är i alla fall på god väg så nu får vi vara hemma igen!

Tilde i sin plastbalja på neo

Sovande Tilde med trött och sliten mamma Drömmer
  • sugarrush

Färnevik: gud vilken liten söt tjej ni har fått.
    Tur att ni har god magkänsla och improviserade med ersättning. Och vad skönt att få vara hemma nu och slippa sjukhuset lite.

Tvåbarnsmamma: han ser så go ut, lille Elias. Ser ut att planera något bus han tänker göra....

Fjärde gången gillt?
  • Odetta

Färnevik: Åhhh sötaste lilla Tilde, hon är helt bedårande! Och jag håller med, bra att lyssna på den egna magkänslan...trisst bara att man behöver.

*kram*

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Sir Bubbalots mamma

awes va söt hon e färnevik...
    skönt att dom lyssna på dig tillslut.. och att hon mår bättre nu!

• färnik

Önskar ju bara att jag tagit magkänslan mer på allvar, inte bara gett lite grann utan matat på henne ordentligt för då hade vi antagligen sluppit allt det här helt! Men å andra sidan var det väl bra att jag inte helt tog till mig sjukvårdens åsikt (de motsatte sig inte ersättningen förstås, men hävdade att den var onödig och att allt var bra med Tilde) för då hade hon blivit avsevärt sämre...

Meningen är att Tilde ska få i sig 600ml/dygn, bröstmjölk + ersättning, vilket väl inte lyckas riktigt utan vi får vara glada om hon får i sig 450. Men hon har iaf visat god viktuppgång de två sista dagarna så det ska nog ordna sig ändå!

• 3 barns mamma84
    kajsalisa skrev 2011-03-20 18:22:55 följande:
    2barnsmamma; jo tack, vi mår bra. Ted ligger på min arm och tar en tupplur just nu. Så söt. Mamma är helt såld!!
    Imorgon ska vi två ta bilen 34 mil från Göteborg till Norrköping för att hälsa på min familj. Mannen jobbar ju i alla fall och i Norrpan är syrran också mammaledig och pappa är pensionär, så det blir mysigt. Håller tummarna att Ted sover större delen av resan, annars blir det tufft att köra...
    Hur mår du och familjen?
    Så mysigt{#emotions_dlg.flower} gud 34 mil låter otroligt långt.
    men hur många ggr stannar ni ?
    Låter jätte mysigt att man bara kan åka iväg vi ska åka den 20:e april till sverige med bil gaaah jobbigt haha

Jora jag och mannen och barnen har det bra.
    igår tog farmor (styrmor) hand om ebba o amadeus och nu åkte sambon iväg för att hämta dom hem.
    Då de e dagis o dagmamma imon.
    så vi har haft det lugt och skönt bara han o jag o sen elias som typ sover hela tiden
    Solen har gått ner och myggen dansar ute och ljusen tända tv på tittar på solsidan och ger elias mat
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma