• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • färnik

Vändningsförsök brukar göras 2 veckor innan BF... Misslyckas vändningsförsöket kan man ev föda vaginalt om bebis ligger i säte, men jag tror det är ganska ovanligt, och inget jag skulle våga iaf... Ligger bebis på tvären blir det alltid KS...

• färnik
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-20 20:22:18 följande:
    fy vad hämskt gumman att man aldrig kan lita på läkarna men bara på sig självHjärta
    dumma gulsota hur har hon det nu? börjar det försvinna bort helt nu ?
    åååh gumman en jätte jätte kram till dig och er att ni är så förbanad starka fan vilken härlig mamma du är.
    Tack för dina snälla ord! Hjärta

Lite gul är hon fortfarande, men gulsoten i sig har nog egentligen inte varit själva problemet, utan det har varit svårigheterna med att få i sig mat som ställt till det...

Igår vaknade Tilde av sig själv hela dagen(!!), men fick väckas under kväll och natt för matning. I morse vaknade hon också av sig själv, en kvart före det var väckningsdax och sedan var hon vaken drygt 1½ timma! Så underbart att få njuta av henne vaken emellanåt nu! Hjärta

Sista 3 målen har hon ätit jättebra också, utöver amningen (som inte ger henne så mkt tyvärr, bara 20-25ml/gång) så har hon klämt i sig mellan 80 och 100ml ersättning vilket är precis vad hon "ska" äta!!! Så det känns väldigt lovande1
  • Muffe

Min ligger på tvären nu, tror jag... om det är det man menar om huvudet ligger på höger sida högt upp och benen på vänster sida långt ner.... känns skumt för bebis att rotera sig så mycket för att hamna med huvudet nedåt men allt kanske är möjligt

Uh, jag vill inte snittas.

• färnik
    Muffe skrev 2011-03-21 10:13:05 följande:
    Min ligger på tvären nu, tror jag... om det är det man menar om huvudet ligger på höger sida högt upp och benen på vänster sida långt ner.... 
    Låer väl som att den ligger på tvären ja... Vad har BM sagt om det hela?
  • 3 barns mamma84

Nu har jag fått tid till läkaren med Elias jag vet inte vad men som morskännsla så tänker jag detta är inte normalt och något säger mig att det är luginflamation.
    Ska lyssna nu.
    Så jag ringde läkaren fick tid klockan 13.30 han har haft sin hosta i 1 månad så det är något som inte stämmer

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Muffe

BM verkar inte tycka ngt om det än, hon bara kontaterade att den låg så förra veckan (v 33). Ska dit nästa vecka så vi får väl se vad hon säger då, ska inte tänka mer på det nu :)

Däremot lider jag verkligen av att vara svullen i ansiktet. Det är inte roligt.
    Finns det ngt man kan göra mot det?

Och är det normalt att gå upp 1 kilo i veckan nu? Har gjort det bra länge. dock "bara" 12 kg plus totalt hittills... men om det ska fortsätta med ett kilo per vecka så blir det ju en hel del mer.

• 3 barns mamma84

Igår kom en bild på MIG med haha ja så ser jag ut flickor
    Nu ska jag ta morgon kaffe och sen tänkte jag baka lite bröd till familjen som inte just nu är hemma
    Elias ligger i sin vagn och sover ute och jag sitter här brevid katten som ''förför mig'' haha slickar mig på armen och jag måste klappa honom
  • 3 barns mamma84
    needtobreathe skrev 2011-03-21 05:54:29 följande:
    God morgon tjejer.. :)

Har varit vaken sen 02.30.. suck! Ont ont.. ska köra C till jobbet nu o sen hem o vila, släpper de inte åker ja nog in senare för koll, de här är inge kul.

Hörs senare, kram!
    Lider med dig hjärtat hoppas det lugnar ner sig gumman
    Tänker på digHjärta
  • sugarrush
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-21 10:44:55 följande:

Igår kom en bild på MIG med haha ja så ser jag ut flickor
    Nu ska jag ta morgon kaffe och sen tänkte jag baka lite bröd till familjen som inte just nu är hemma
    Elias ligger i sin vagn och sover ute och jag sitter här brevid katten som ''förför mig'' haha slickar mig på armen och jag måste klappa honom
    Söta ni är båda två! Du ser ju inte ens trött ut ju, hur lyckas du med detta???
    Och visst ser man att ni är lika!
    Fjärde gången gillt?
  • Längtan efter liten

Lycka till Sofy, lider så fruktansvärt med dig ska du veta

Längtan efter liten är stor
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma