• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • needtobreathe

God morgon tjejer.. :)

Har varit vaken sen 02.30.. suck! Ont ont.. ska köra C till jobbet nu o sen hem o vila, släpper de inte åker ja nog in senare för koll, de här är inge kul.

Hörs senare, kram!

• MCT79
    needtobreathe skrev 2011-03-21 05:54:29 följande:
    God morgon tjejer.. :)

Har varit vaken sen 02.30.. suck! Ont ont.. ska köra C till jobbet nu o sen hem o vila, släpper de inte åker ja nog in senare för koll, de här är inge kul.

Hörs senare, kram!
    Usch Sofy vad du får lida! Jag tycker du släpper av C och åker på koll på en gång... du har ju väntat ett tag på att det ska släppa och det gör ju inte det..... slluta vänta nu!   Kraaaaaaaaaam på dig!
    nu jeklar...
  • Safireee
    Mamma till W skrev 2011-03-20 21:29:04 följande:
    hur mår trådens gravida kvinnor?
    Igår mådde jag verkligen jättebra om man jämför med tidigare. Inte illamående, bara lite trött och inga övriga krämpor. Hade energi! Får hoppas att det var för att jag gick in i vecka 10 igår och att det fortsätter så! Drömmer
  • Muffe

Med mig är det också bra förutom att jag har svullna fötter och delvis ansikte vilket inte är roligt!
    Undrar hur jag ska orka jobba 4,5 vecka till och börjar känna att det  vore skönt med hemmadagar!!

• Muffe

I dag är jag EXTREMT trött! Vad gör man åt det? sitter och somnar på jobbet? Vet inte hur jag ska orka hålla mig vaken. Resten av veckan är fullspäckad med saker att göra... puh!

• Muffe

nu spammar jag tråden :)
    Vår lilla har inte vänt sig rätt i magen än, går snart in i v 35. När brukar man försöka ge sig på vändningsförsök?

• Mabaja
    Muffe skrev 2011-03-21 08:50:18 följande:
    nu spammar jag tråden :)
    Vår lilla har inte vänt sig rätt i magen än, går snart in i v 35. När brukar man försöka ge sig på vändningsförsök?
    typ två veckor innan beräknat. en oktobermamma jag träffar ibland var beräknad 28/10... 20/10 blev hon snittad och var på vändningsförsök en vecka innan dess
    Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • Sir Bubbalots mamma
    Mamma till W skrev 2011-03-20 21:29:04 följande:
    hur mår trådens gravida kvinnor?
    här mås de illa. puh nu vill jag att de ska gå över.. trotts starka piller spyr man..Har även fått väldigt rakt hår.. jag som är jätte lockig annars.. vilket e lite coolt. Dofter klarar jag fortfarande inte av.  nu de sista veckorna har jag även fått metalsmak i munnen.. vilket jag trodde va ett tidigt tecken inte ett sent :P

men man e i v12+4 så de e inte långt till v13..  å den andra trimestern.. yey
  • Muffe

Om bebis ligger fel är det enda att ta ut med kejsarsnitt va? kan förlossningen starta om barnet ligger fel eller sköter kroppen inte det naturligt då?

• Sir Bubbalots mamma
    Muffe skrev 2011-03-21 09:47:52 följande:
    Om bebis ligger fel är det enda att ta ut med kejsarsnitt va? kan förlossningen starta om barnet ligger fel eller sköter kroppen inte det naturligt då?
    de går men de blir en jobbig förlossning då. inget jag skulle vilja göra.. men dom gör säkert ett vändningsförsök på dig först. ring å prata med bm vet jag:)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma