• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • needtobreathe
    Längtan efter liten skrev 2011-03-21 11:01:04 följande:
    Lycka till Sofy, lider så fruktansvärt med dig ska du veta
    Tack gulle!

Nej de ska du absolut inte göra! Som ja sagt innan, alla har vi våra olika krämpor/problem! ;) Min unge gillar o jävlas me mig så nu jävlas ja me honom.. moahaha! Tar tag i hans rumpa o skakar lite lätt, eller pillar på hans fötter, haha! Gillas icke ;)

Nä men vi får se, skiter i o åka in idag, ska ju till min "fantastiska" BM imorn så får se om hon har någe vettigt o säga för engångsskull.. om inte åker ja in imorn när ja vart där! :)
  • kajsalisa
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-21 10:44:55 följande:

Igår kom en bild på MIG med haha ja så ser jag ut flickor
    Nu ska jag ta morgon kaffe och sen tänkte jag baka lite bröd till familjen som inte just nu är hemma
    Elias ligger i sin vagn och sover ute och jag sitter här brevid katten som ''förför mig'' haha slickar mig på armen och jag måste klappa honom
    Fiiiiiiina!!
  • Längtan efter liten
    needtobreathe skrev 2011-03-21 11:08:06 följande:
    Tack gulle!

Nej de ska du absolut inte göra! Som ja sagt innan, alla har vi våra olika krämpor/problem! ;) Min unge gillar o jävlas me mig så nu jävlas ja me honom.. moahaha! Tar tag i hans rumpa o skakar lite lätt, eller pillar på hans fötter, haha! Gillas icke ;)

Nä men vi får se, skiter i o åka in idag, ska ju till min "fantastiska" BM imorn så får se om hon har någe vettigt o säga för engångsskull.. om inte åker ja in imorn när ja vart där! :)
    Jo klart jag gör, kan inte göra så mycket annat..
    Även om det är bra att han stannar några dagar till, så kan jag inget annat än hoppas att han tittar ut snarast för din skull..
    jag kan bara tänka mig hur eran relation kommer se ut, ni kommer jävlas med varandra hela livet :)
    din lilla rackarunge.. Kanske är läge att införskaffa honom en snickarbod?
    Längtan efter liten är stor
  • telgebo

Inte varit in på länge här. datorn strular annars är jag för trött och illamående för att orka sitta vid datorn.

Har varit på inskrivning hos BM i fredags
    Blodtryck 103/50  brukar inte ha så lågt
    Blodsocker 5,6
    Urinprov 0/leukcyter inskickat på odling misstänkt UVI
    Vikt - 5 kg går alltid ner i vikt när jag är gravid skumt nog

Idag ska jag på läkarbesök på MVC, vet inte riktigt för vad, men hon tyckte att jag skulle det.
    Ska även till sjukhuset och ta blodprovet inför det kommande KUB ultraljudet. Vet inte när jag ska på KUB, kallelsen kommer skickas till mig.

Ville bara uppdatera er på vad som hänt.Ska försöka vara lite mer aktiv hät, men det är svårt när man mår så illa hela tiden.

Jag har inte läst ikapp så ni får gärna uppdatera mig om det hänt nåt speciellt och om Happi hört av sig, undrar så hur det gått för henne och sedan om det fötts några fler bebisar i tråden, om nån plussat osv.

Gravid v.9+1 BF 24/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • needtobreathe
    Längtan efter liten skrev 2011-03-21 11:11:59 följande:
    Jo klart jag gör, kan inte göra så mycket annat..
    Även om det är bra att han stannar några dagar till, så kan jag inget annat än hoppas att han tittar ut snarast för din skull..
    jag kan bara tänka mig hur eran relation kommer se ut, ni kommer jävlas med varandra hela livet :)
    din lilla rackarunge.. Kanske är läge att införskaffa honom en snickarbod?
    Haha äsch, nu får han komma om han vill.. v 36 nu, så de e helt ok! ;)

Joootack, envis galen unge.. men inte så konstigt me oss som föräldrar, va hade man kunnat förvänta sig? ;D Hohoo!
  • sugarrush
    needtobreathe skrev 2011-03-21 11:33:39 följande:
    Haha äsch, nu får han komma om han vill.. v 36 nu, så de e helt ok! ;)

Joootack, envis galen unge.. men inte så konstigt me oss som föräldrar, va hade man kunnat förvänta sig? ;D Hohoo!
    Jobbigt att du mår så dåligt Sofy.
    Tur att det inte är så långt kvar.
    Fjärde gången gillt?
  • needtobreathe
    sugarrush skrev 2011-03-21 11:36:05 följande:
    Jobbigt att du mår så dåligt Sofy.
    Tur att det inte är så långt kvar.
    Ja de e inge kul längre, haha.. men som sagt, ska inte gnälla! ;) Vore dock skönt om han kikade ut innan igångsättningen.. men annars äre bara 21 dgr kvar.. de ska ja nog orka! :D

{#emotions_dlg.flower}
  • 3 barns mamma84
    telgebo skrev 2011-03-21 11:30:57 följande:
    Inte varit in på länge här. datorn strular annars är jag för trött och illamående för att orka sitta vid datorn.

Har varit på inskrivning hos BM i fredags
    Blodtryck 103/50  brukar inte ha så lågt
    Blodsocker 5,6
    Urinprov 0/leukcyter inskickat på odling misstänkt UVI
    Vikt - 5 kg går alltid ner i vikt när jag är gravid skumt nog

Idag ska jag på läkarbesök på MVC, vet inte riktigt för vad, men hon tyckte att jag skulle det.
    Ska även till sjukhuset och ta blodprovet inför det kommande KUB ultraljudet. Vet inte när jag ska på KUB, kallelsen kommer skickas till mig.

Ville bara uppdatera er på vad som hänt.Ska försöka vara lite mer aktiv hät, men det är svårt när man mår så illa hela tiden.

Jag har inte läst ikapp så ni får gärna uppdatera mig om det hänt nåt speciellt och om Happi hört av sig, undrar så hur det gått för henne och sedan om det fötts några fler bebisar i tråden, om nån plussat osv.
    Är det S sjukhus du ska till för att göra KUB test ?
    UVI bara dags för pencillin gumman så det hinner försvinna bort.
    Du kanske är som mig som inte märker detta.
    Jag har kronsist och dottern fick med och sen hade jag det när jag skulle föda henne men bm sa att hon kunde ha blivit blind då det är något som händer i kroppen.
    Vet inte om hon ville skrämma mig bara.
    Sen är det jern tabletter du ska ta bara eller så har du det redan.
    Det fick jag med alla tre konstigt nog men jag har lågt blodvärde + blodsocker är för lång här med.
    Hoppas det blir snart bättre för dig.
    JO du vi MÅSTE ses när jag kommer till sverige i April
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84

sugarrush skrev 2011-03-21 10:47:44 följande:
    Söta ni är båda två! Du ser ju inte ens trött ut ju, hur lyckas du med detta???
    Och visst ser man att ni är lika!
    Hahaha näh jag ser inte trött ut men jag är ap trött hela tiden.
    Lågt blodvärde bara som alltid.
    Men äter inte jerntabletter men ska börja med det snart ska fråga läkaren.
    Har en stor burk kvar då jag var gravid (gravid jerntabletter) som sambon köpte haha
    Denna bild tog jag igår på kvällen hihi
    Näääh vi är inte lika jag tycker han liknar ebba som liten du ska få se
    Tack ska du ha gummsi{#emotions_dlg.flower}

Detta är ebba som bara var 2 månader på bilden
  • 3 barns mamma84
    kajsalisa skrev 2011-03-21 11:11:39 följande:
    Fiiiiiiina!!
    Tack gummanHjärta
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma