• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • mallanis

Halloj tråden!
    Haft fullt upp och inte hunnit med FL på ett tag ;) dags att skärpa sig...men det är ju miljoner sidor att läsa ikapp!!!!

Kul se att Odd är tilbaka (än om du verkar ha mer än fullt upp, har tyvärr inga goda råd att ge...) och att Sofy fortfarande håller inne med Devin.
    Längtan har du fortfarande inte fått din lill? Va 17..... och färnevik va har hänt där? Å ni andra wassssup? 

Tredje gången gillt!?
  • Längtan efter liten

Odd, hur känner du inför att kanske delamma och ge ersättning upptill bara för att testa om det är maten han inte blir ordentligt mätt utav?
    Jag förstår att det måste vara kämpigt, men testa dig fram.
    Kanske kan du prata med bvc? de kanske har något råd att ge dig?

Längtan efter liten är stor
  • Längtan efter liten
    mallanis skrev 2011-03-21 17:09:58 följande:
    Halloj tråden!
    Haft fullt upp och inte hunnit med FL på ett tag ;) dags att skärpa sig...men det är ju miljoner sidor att läsa ikapp!!!!

Kul se att Odd är tilbaka (än om du verkar ha mer än fullt upp, har tyvärr inga goda råd att ge...) och att Sofy fortfarande håller inne med Devin.
    Längtan har du fortfarande inte fått din lill? Va 17..... och färnevik va har hänt där? Å ni andra wassssup? 
    Om det var mig du menade så är han fortfarande inne i magen än så länge har han 15 dagar på sig. men hoppas såklart att han kommer idag :D eller igår.
  • mallanis
    Längtan efter liten skrev 2011-03-21 17:19:08 följande:
    Om det var mig du menade så är han fortfarande inne i magen än så länge har han 15 dagar på sig. men hoppas såklart att han kommer idag :D eller igår.
    Jag hade satt upp dig på "nerräkningslistan" hade fått för mig att du och Färnevik låg lika ;) men de klart 15 dagar kvar...det är ju bara slutspurten... ;)
    Tredje gången gillt!?
  • Evve81

Odd: Var han så innan han blev sjuk? Det kan ju vara så att han behöver lite extra närheten efter att han varit sjuk. Ta upp det med BVC eller så kanske han håller på äta i kapp det han tappade när han var riktigt dålig. Blir det inte bättre ska du absolut prata med BVC. Eller så testar du att ge honom ersättning efter amningen så ser du ju om han blir mätt på amningen. För mina barn även fast de är stora blir gnälligare efter att de varit sjuka. SKickar en KRAM och hoppas det blir bättre!

• Längtan efter liten
    mallanis skrev 2011-03-21 17:23:31 följande:
    Jag hade satt upp dig på "nerräkningslistan" hade fått för mig att du och Färnevik låg lika ;) men de klart 15 dagar kvar...det är ju bara slutspurten... ;)
    Färnis låg lite före hon ja :) Jag tror även att jag kommer ha en liten seg rackare inom mig :)
    Men jag ska försöka locka ut honom så gott jag bara kan.
    Jo men nu känner jag att det är "nära" fast det är väldigt svårt att förstå och ta det till sig.
  • telgebo
    Pancakes skrev 2011-03-21 12:42:44 följande:

Vad fina ni är 2barnsmamman! Kul att få ett ansikte på dig också :)

Stackars Sofy då! Jag tycker du har en beundransvärd inställning och är superduktig! Snart dags och tiden kommer gå jättefort nu när det blir vår och allt.

Telgebo, hoppas du inte har UVI. Har du några symtom på det?

Ego: det spänner och trycker som sjutton "bakom" naveln liksom och har gjort hela helgen fast idag är det ännu värre. Helt stenhårt är det där bakom. Är det en fot som trycks ut eller är det nån slags sammandragning, nån som vet?

Innan jag testade positivt så kände jag ett tag att det sved när jag kissade. Jag tänkte söka vc för det men så försvann det och jag glömde också bort det.

Mina allra första symtom var ju att jag var så kissnödig och det började bara 2 dagar efter ÄL så det kan ju vara ett tecken på UVI. Får se vad urinodlingen visar.
    Gravid v.9+1 BF 24/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • Längtan efter liten

Odd: är du med i kvällens avsnitt?

• Längtan efter liten

så nu att hon inte ska vara det... får man vänta ytterligare en vecka.

• telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-21 12:58:17 följande:
    haha kärringen
    Japp S ja. Hon verkade inte vara där idag iaf.

Jag har varit hos läkaren nu, förstår fortfarande inte varför jag skulle dit för det var bara frågor som du har haft hepatos 3 ggr för. ja precis som jag inte visste det. Jag fågade om jag kan få det igen trots att jag nu har en annan pappa till barnet, men det kunde läkaren ge ett svar på. Läkaren trodde dock att jag kanske skulle slippa det pga att jag operérat bort både gallblåsa och gallgångarna som producerar gallsyra som orsakar hepatos men då kan man ju undra vad magsyran transporteras ut genom. ja ja det lär ju visa sig med tiden. Någon igångsättning får vi se om det blir, men både jag och läkaren hoppas på att det blir en naturlig förlossning denna gång.

Var och tog blodprovet inför KUB idag och när jag kom hem så låg ett brev och väntade. Jag har fått tid för KUB och RUL Jätteglad så nu har jag datum att se fram emot.

KUB ultraljud den 12 april och RuL den 26 maj.
    Gravid v.9+1 BF 24/10 Efter 21 mån slit och ett MA
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma