• Odetta

Plus igen efter mf/ma

Happiness skrev 2010-09-08 18:46:48 följande:
    Japp då var det klart då...THE KUBE-TEST. Samma BM som jag hade förra gången. Då gav hon upp och skickade in mig till spec.läkaren, men denna gången slapp vi det. Skönt!
    Nuffrorna blev:

Trisomi 21 (Down): 1:1756
    Trisomi 13 och 18 1:20 000
    CRL: 7,6= 13+2
    Nackmåttet: 2,1
    Variabeln 1: 88 (min åldersrisk 39 Down)
    hCG:76 mmol (tror jag enheten är)
    PAPP-a: 2,41 mmol (tror jag det var)

Vad säger ni? Och nu vill jag verkligen höra, var helt ärliga. Hade ni gått vidare med FVP? Då ska man väga in att FVP har 1:100 MF och KUB kan 10 av 100 vara fel. Frågade honsom gjorde uträknigen om den där en-procentaren av FVP. Omdet kunde bero på läkaren skicklighet med nålen eller en ovan läkare...men nej. På vissa kvinnor startar förlossningen när man tar hål på hinnorna. Precis som när man ska föda i princip.
    Låter toppen ju!!! WOHOOO!

Jag personligen hade nog skippat FVP. Tycker siffrorna ser fina ut och jag persoligen är alldeles för rädd för mf för att riskera något. Just my point of view

***bamsekramisar***
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta

Cjes:

GRATTIS TILL DITT LYCKADE RUL

***kramkram***

• Odetta
    sofy skrev 2010-09-09 07:11:32 följande:
    Nu sticker ja in till gynakuten.. Vaknade me blod i trosorna. Känns som ja har nån liten "flärp" på livmodertappen, får se om de e någe sår eller polyp eller om de e MF! Återkommer senare..
    Håller mina tummar och tår vännen!!! ***bamsekramisar***
  • Odetta

SOFY!!!!!

SÅÅÅÅÅ JÄÄÄÄKLA UUUUUUNDERBART!!!! WOHOOOO för din lilla räka!

***bamsekramar***

• Odetta
    Muffe80 skrev 2010-09-09 09:49:07 följande:

Mys

Nu blev jag lite fundersam på om min säck verkligen var rund... den såg mer avlång ut... det är alltså inte bra.. hm! Dock sa inte läkaren ngt om just det. Kanske skulle tagit tiden imorgon iaf.... fan så velig man är!!!

Nu får du skärpa dig gumman! 

Livmodern är INTE helt rund. Och även om hinnsäcken är det så SYNS DET INTE från alla vinklar och håll och kanter OM MAN INTE SPECIFIKT SKA TITTA PÅ JUST DEN. Så sluta jaga upp dig själv nu gumman! det såg bra ut vid ditt förra VUL och då får du ta och tro på det....du kommer bli knäpp annars!

Tills motsatsen är bevisad så är du gravid min vän!

(och jag veeeeeet hur svårt det är att inte nojja, men försök att inte LETA fel hela tiden...man mår verkligen inte bra av det i längden!)

*stor stor kram*
  • Odetta
    kajsalisa skrev 2010-09-09 20:05:49 följande:
    Amen helt ego och helt off topic, I know, men ikväll ska vi fira lite. Min australiensiske man fick sitt svenska medborgarskap idag. Känns supernice!! :)
    coolt! GRATTIS till er båda!

*kramisar*
  • Odetta
    Muffe80 skrev 2010-09-11 12:26:21 följande:
    Nu har sambon köpt postafen till mig, och det ska vara ok att äta som gravid eller hur? Törs man äta en sån per dag?

Det känns redan nu som att de hjälper faktiskt, förut ville jag inte ens gå ur sängen ju!
    Jag åt postafen 2 ggr om dagen, med 12 timars mellanrum. En på morgonen för att klara dagen och en på kvällen för att klara natten och morgonen

*kram*
  • Odetta

GRATTIS sofy till ännu ett lyckat VUL och färnevik till v13

*woohoo*

• Odetta

****Kramar till Happiness!!!****

• Odetta
    3 barns mamma84 skrev 2010-09-14 09:21:04 följande:

Igår när ajg var hos läkaren hade graviditets kontroll så lyssnade han på Elias hjärta och det gick ju men ajg blev LITE orolig då man inte kunde höra hans hjärta helt narmalt och fort det gick likom wow wow wow wow likom låååångsamt

Med mina andra har det gått WOWWOWOWOWOWOWOW likom sabbt och högt

Han sparkade igår som en galning på kvällen var han piss lugn och i natt när jag skulle på toan var han piss lugn och jag som alltid har en nattugla i magen..
    Idag har jag bara fått en buff det var då jag tryckte på magen men nu nej igent alls

Men gumman då. Kan du åka in och be dem titta med UL hur lillen mår? Det skulle jag göra för inte ska du behöva sitta hemma och vara så orolig som du är nu. Ring dem och fråga!  *kramar om*
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma